Guest Majkat

1. Lægebesøg

21 indlæg i dette emne

Har I bestilt tid til første lægebesøg? Jeg har endnu ikke, men regner med at ringe i løbet af igen.

Jeg ved at jeg ikke får en tid før jeg er i uge 8-9 stykker alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået tid hos min læge, altså første lægebesøg. Dog skal tiden ændres, grundet min mand, han vil gerne med men han skal til et stort møde på arbejdet den dag, hvor jeg har fået en tid.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter til vi har været til scanning d. 31/1 Der er jeg 7+1!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først til lægen den 6. Februar.... Synes der er 100 år til! Hvornår skal I andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en lægetid den 2/2. Synes også der er en evighed til. Til alt held nåede vi lige at snuse til behandlingverdenen, og skulle nok have været igang næste cyklus. Så jeg skrev til jordmorderen i går, at vi har lavet en øko-baby, så hun fik mig til blodprøve i dag, som har bekræftet graviditeten. Oven i det har hun bestilt endnu en blodprøve til mig i næste uge, så vi kan se at mit hcg-niveau stiger som det skal. Og så booker vi tid til første ultralyd hos hende, når vi har fået svar på blodprøven på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bestilte tid til første undersøgelse i fredags.

og jeg har fået en tid den 10.feb.... synes der er laaaaaang tid til! ;) (9+0)

men mon ikke tiden nok skal flyve afsted alligevel?? det håber jeg,

men ved ikke helt hvad det indebærer udover en masse papirskriveri, blodprøve og GU.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bestilte tid til første undersøgelse i fredags.

og jeg har fået en tid den 10.feb.... synes der er laaaaaang tid til! ;) (9+0)

men mon ikke tiden nok skal flyve afsted alligevel?? det håber jeg,

men ved ikke helt hvad det indebærer udover en masse papirskriveri, blodprøve og GU.

Det indebærer ikke en dyr andet end det du selv nævner ;-)

Jeg synes også stadig der er 100 år til jeg skal afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke nogen GU med Luca.

Fik også af vide af jordemoderen da jeg ventede Luca at de var holdt op med at lave dem!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke nogen GU med Luca.

Fik også af vide af jordemoderen da jeg ventede Luca at de var holdt op med at lave dem!?

Jeg har også læst mig til, at de er stoppet med GU. Derfor er det også oftest lægesekretæren der har det første lægebesøg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også læst mig til, at de er stoppet med GU. Derfor er det også oftest lægesekretæren der har det første lægebesøg..

Er på besøg. Det er forskelligt fra læge til læge- nogle laver den for at konstaterer graviditeten da livmoderhalsen vil være blå på det tidspunkt :) Nogle læger vil ikke lave den, hvis man kan fortælle om en succesfuld skanning, hvor der er set liv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig ikke noget hvis de ikke laver en :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har været til første lægebesøg i dag.... det var en lidt underlig oplevelse!

troede først og fremmest at der skulle ske mere end der gjorde.... min læge spurgte ikke til hvordan jeg har det eller noget som helst! <_<

fik taget 3stk. blodprøver og svarede på ret få spørgsmål hos sekretæren.

min læge skrev lidt på min vandrejournal uden at fortælle, hvad. lavede en kort GU. og sagde at jeg skulle huske at spise sundt.

det var det! hmm....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har været til første lægebesøg i dag.... det var en lidt underlig oplevelse!

troede først og fremmest at der skulle ske mere end der gjorde.... min læge spurgte ikke til hvordan jeg har det eller noget som helst! <_<

fik taget 3stk. blodprøver og svarede på ret få spørgsmål hos sekretæren.

min læge skrev lidt på min vandrejournal uden at fortælle, hvad. lavede en kort GU. og sagde at jeg skulle huske at spise sundt.

det var det! hmm....

Jeg tror ikke du er den eneste der sidder tilbage med en noget blandet følelse!!! Der skete heller det store ved mit læge besøg, som dog var ved læge sekretæren.. Tror måske også vi få kørt det op til noget vildt i vores hoveder!?!?! Bare en tanke :) Det er i hvert fald den konklusion jeg kom frem til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også først hos sygeplejersken som tog blodprøver + urinprøve og en uge senere hos lægen.

Begge besøg var ret stille og rolige, men det havde de heldigvis forberedt mig på, så jeg gik ikke skuffet derfra.

Det viste sig også at jeg åbenbart har en lidt speciel blodtype, som vi lige skulle tale lidt om, men ellers udfyldte lægen bare papirer og spurgte til min vægt, højde, familiesygdomme osv. og så forklarede hun at jeg selv skulle bestille tid til nakkefoldsscanning + til de kommende lægebesøg.

Jeg blev ikke undersøgt, men det er måske fordi jeg har været til en tryghedsscanning, som viste at alt så fint ud.

Mon ikke de næste møder med læger og jordmødre bliver mere spændende:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at første lægebesøg er fesent.... Men så er msn ligesom igang :-)

Jeg synes tilgengæld at 1. Jordemoderbesøg er endnu mere kedeligt. Det eneste sPændende er at man hører hjertelyd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det jeg nok var mest skuffet over var, at jeg følte virkelig ikke at min læge "gik op i det" han spurgte ikke til mig overhovedet udover det han skulle bruge til noget.... :gal

synes det var SÅ upersonligt.... følte bare jeg var den "næste i rækken" ikke noget info om noget, udover at jeg skal spise sundt og varieret....

alt foregik stående eller på briksen med stængerne i vejret... :numse

har fået at vide at de sender mine papirer til jordemoder osv. og så kontakter de mig ang. tid til NF og første besøg hos JM.... så det er da positivt at jeg ikke selv skal ringe rundt :loveshower

men så afsluttede vi turen med osen i Øskebørn og Babysam.... det var nu lidt hyggeligt at kigge lidt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det var en sær oplevelse... Til dels fordi det åbenbart er delt op med 2 ugers mellemrum ved min læge, og så var hende sygeplejersken som jeg var inde ved smågnaven... Fx spurgte hun til om jeg havde været gravid før hvor jeg svarede "Ikke jeg ved af" hvor hun så snappede tilbage "Ja, jeg spørger jo kun til det du ved!" Ja undskyld da... men jeg kan jo ligesom ikke vide om jeg tidligere har været gravid og har tabt uden at være klar over det - det sker jo altså!

Det samme da hun spurgte til kønssygdomme hvor jeg svarede at det kunne jeg ikke forestille mig at jeg havde svarede hun igen "Jamen jeg vil bare vide hvad du ved"... Mugne dame, nå!

sure løg! hun skulle da vist ikke ha kørt på arbejde den dag <_<

:kram en krammer til dig for det var da en møg-dårlig oplevelse!

håber de næste undersøgelser går bedre :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen,

Det er første gang jeg er inde på den slags her, men nu prøver jeg at se om det er noget.

Min skønne kæreste og jeg, venter os for første gang, og det er LÆNGE ventet. Droppede præventionen for 3 år siden nu, og i december 2011 skete miraklet så, efter en masse undersøgelser igennem de 3 år og hormonbehandlinger.

Jeg er sat til d. 20 sep. 2012, men jeg tror det bliver før, hvis alt med den sidste 'mennes' første dag, skal passe sammen. Jeg mærkede lynhurtigt noget var 'galt' med min krop, så efter en masse usikkerhed om den lille var ok, virker alt nu til at vokse som det skal, og jeg er stoppet hos speciallægen og er overgået til egen læge.

Havde første læge undersøgelse d. 9. feb. 2012, hvor jeg kom ind til en sygplejerske, som startede på min vandrejournal. Hun stillede en masse spørgsmål vedr. mig og min kæreste, sygedomme, baggruund, jobs etc. Jeg leverede en urinprøve hvor hun testede for evt. risiko for sukkersyge, æggehvide (tror jeg hun sagde) og blærebetændelse. Alt ok. Skal så til læge igen d. 22. feb., hvor jeg skal have en GU og have taget blodprøver til min nakkefold, som bliver foretaget i uge 13.

God oplevelse hos sygeplejersken ved lægen, og vi er bare spændte, og håber at lille 'gug' derinde opfører og udvikler sig ordentlig, så vi kan blive forældre til sep. :loveshower

Skulle ifølge lægen i dag være 9+1. SPÆNDENDE... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen,

Det er første gang jeg er inde på den slags her, men nu prøver jeg at se om det er noget.

Min skønne kæreste og jeg, venter os for første gang, og det er LÆNGE ventet. Droppede præventionen for 3 år siden nu, og i december 2011 skete miraklet så, efter en masse undersøgelser igennem de 3 år og hormonbehandlinger.

Jeg er sat til d. 20 sep. 2012, men jeg tror det bliver før, hvis alt med den sidste 'mennes' første dag, skal passe sammen. Jeg mærkede lynhurtigt noget var 'galt' med min krop, så efter en masse usikkerhed om den lille var ok, virker alt nu til at vokse som det skal, og jeg er stoppet hos speciallægen og er overgået til egen læge.

Havde første læge undersøgelse d. 9. feb. 2012, hvor jeg kom ind til en sygplejerske, som startede på min vandrejournal. Hun stillede en masse spørgsmål vedr. mig og min kæreste, sygedomme, baggruund, jobs etc. Jeg leverede en urinprøve hvor hun testede for evt. risiko for sukkersyge, æggehvide (tror jeg hun sagde) og blærebetændelse. Alt ok. Skal så til læge igen d. 22. feb., hvor jeg skal have en GU og have taget blodprøver til min nakkefold, som bliver foretaget i uge 13.

God oplevelse hos sygeplejersken ved lægen, og vi er bare spændte, og håber at lille 'gug' derinde opfører og udvikler sig ordentlig, så vi kan blive forældre til sep. :loveshower

Skulle ifølge lægen i dag være 9+1. SPÆNDENDE... :loveshower

velkommen til gruppen! :)

jeg er pt. sat til den 21. sep. og jeg er 8+6 i dag.... så der er noget der ikke helt stemmer mht. datoer.... men skidt pyt med det :blush

du er GRAVID! og det er hovedsagen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægerne kan ikke altid finde ud af deres terminsberegner, jeg havde sidste mens første dag den 24 dec og cyklus på 28 dage = termin 29sep ifølge alle beregnigninger.. Men fertilitetsklinikken på OUH ville ikke tælle de første mens dage med så han sagde 1-2 okt.. Og min lægens beregning sagde 26 sep. Og scanning sidste gang sagde 28sep.. Så nogle gange tror jeg ikke man skal tage terminen så højt før NF personligt ved jeg at jeg havde ÆL 6 januar så regner selv med min egen beregninger.. Vi smilte også bare til ham på fertilitetesafd, og tænkte at han var nok ikke vant til at beregne terminer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ikke nemt med de datoer. Jeg tror nok også på en mere nøjagtig dato når jeg har været t nf. Ihh uger, gå så. Man bliver en smule utålmodig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER