Cloverblossom

Barnedåb

12 indlæg i dette emne

Er lidt nysgerrig efter at høre, om I er begyndt at gøre jer tanker om barnedåb?

Vi er blevet enige om at vi gerne vil have alt, der kan planlægges før fødslen, på plads inden, såsom gæsteliste, hvilken type fest det skal være, menu, lokale, invitationer og pynt.

Vi er allerede ret sikre på at vi vil holde det sidst i juli, så vi gør det inden manden skal igang med sit sidste semester. Det betyder jo også der ikke er vildt lang tid til at få alt på plads, når først bassen er født, og der bliver der nok at se til tænker jeg ;)

Kirken bliver den vi i sommers blev gift i og forhåbentlig kan præsten, der viede os også være den, der døber vores søn :)

Jeg er godt i gang med lave lister, brainstorme menu osv og hiver nok ret snart fat i manden, så vi begge kan kigge på det og rent faktisk begynde at beslutte noget :sm :P

Hvad med jer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uh å langt er jeg ikke nået endnu ;) Men jeg tænker vi holder barnedåb i august/september..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk lige snakket om det i eftermiddag.

Gæstelisten er næsten på plads. Vi er mere i tvivl om faddere.

Vi vil ikke "bare" vælge nogen fordi vi har stået for dem.

Så det tror jeg bliver det sværeste.

Vi holder det hjemme. Vi har en ret stor stue.

Vi regner også med at det kun skal være familie. Men alene det bliver vi 40. Jeg har en ret stor familie :-).

Så har vi snakket om let frokost. Tænker vi bestiller udefra.

Så er der kransekage og andet kage. Det bager jeg selv, er lidt en hobby bager :-).

Ellers er vores værste ting, ønske seddel. Argh. Men vi kommer nok på noget spændende og personlig.

Tidspunkt har vi ikke snakket om. Min kusine skal føde 14 dage før mig så det skal lige koordineres så det ikke bliver samme søndag :-).

Kirken bliver den vi blev gift i, i august kristrup kirke og forhåbentlig samme præst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror vi skal holde den når han er ca 3-4 mdr. Da han gerne skulle kunne passe arve dåbskjolen. Vi ved også hvem der skal stå gudmor og faddere. Og hvilken kirke og præst det skal være ved vi også. Ellers er ingen ting planlagt endnu, det blive først når jeg har født..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi skal holde det omkring 3 mdr. Med Mille blev det lige nøjagtig tre mdr. efter.. Vil sige at jeg ikke har tænkt mig at planlægge noget som helst før lillemanden kommer.. Det gjorde jeg heller ikke sidst.. Synes der er så meget andet jeg vil have styr på først.. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har ingen planer lige nu, men tror det bliver i august for jeg har fødselsdag der og så kan vi slå to fluer med et smæk, men det bliver ikke noget stort, vi var 12 personer til min store piges barnedåb og tror ikke vi bliver flere dennegang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg fra Juni tråden.

Vi har snakket lidt om det indtil nu mht. mad, feststed og gæster. Jeg selv har oprettet en tråd herinde forleden dag da jeg kedede mig med billed inspiration osv., men forestiller mig ikke at jeg kommer mere igang før en 2 mdr før fødslen hvor jeg vil gøre det hele klar jeg vil lave selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi bestemt os for brunch + efterfølgende kagebord. Stedet er også bestemt (samme sted som nadja's barnedåb og vores bryllup) nadja var 3 mdr og kjolen var lidt stor, så det kommer an på hvor stor baby vi får om vi trækker den til 4 mdr eller 3. Gæstelisten er der også rimelig styr på. tror det eneste er manden der lige skal bestemme hvor mange kusiner han vil have med. kigger pynt osv. men kan jo intet købe før jeg ved hvilken farver det skal være i. Invitationer tror jeg skal være som Mie (kejzer) lavede til Silkes dåb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vi har ikke gjort os de store tanker omkring barnedåben. Vi er næsten lige flyttet til Viby Sjælland og aner faktisk ikke engang hvilken kirke vi hører til så det må komme senere :whistling

Vi ved dog, at hun skal døbes og gudmor har vi på plads. Det skal være min søster. Navnet er også på plads :loveshower

Jeg fylder 30 år til september og det er også der, hvor vi har planlagt at holde barnedåb så meningen er, at vi skal lægge dem sammen, men det bliver ikke så stort. Vi har snakket om kun at invitere familien. Men lad os nu se :rolleyes

Mange knus fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det meste på plads allerede. Det føles lidt underligt, at der ikke er meget tid til at "nusse" med det i, denne gang. Både min mands og mine forældre rejser frygtelig meget, der er derfor kun ÈN weekend over hele sommeren, hvor det kan lade sig gøre. Dermed er kirken, præsten, dato, tid, gæsteliste, kirkesangere, faddere, menu og ja... næsten alt på plads. Mangler vist kun at lave invitationerne. Puha :huh

Holder det med stort koldt bord, kage om eftermiddagen og "skrup-hjem" mad/suppe derefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har intet planlagt endnu. Det eneste jeg ved er, at jeg gerne vil have det bliver samme kirke som Vilma blev døbt i. Hun var 4 måneder da hun blev døbt, og kjolen var lige det mindste. Lillebror skal bære samme dåbskjole - underkjole fra min mands familie og ydre kjole fra min, så vi går efter en dato hvor han er lidt yngre/mindre, så kjolen bliver mere behagelig at have på for ham:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke planlagt noget endnu. Vi har dog snakket med min søster og svoger om vi skal holde barnedåb sammen da hun har termin 29. maj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER