Guest

Indkøb

9 indlæg i dette emne

Ved at der er flere i vores fantastiske gruppe, der er flergangs fødende. Så håber i kan hjælpe. Hvor meget tøj og andre ting skal man have når den lille kommer. Jeg tænker ikke på seng, barnevogn osv. men mere de "små" ting.

Tanja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt spørgsmål, jeg kigger lige med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er jo lidt forskelligt, men jeg kan dele lidt ud af min egen erfaring.

Jeg købte nemlig alt alt formeget i str 50 og 56 :whistling Det vil sige jeg havde faktisk ikke købt noget i 50, men vores søn var 50 cm da han blev født så strøg ud og købte.

Min første dreng er fra juni og derfor sommer baby som vi også for nu. Derfor brugte han næsten ikke andet end bodyer og heldragter.

Jeg har lige været i gemmerne og har fundet mange ting i str 56 med mærkerne stadig på. Syntes også at huske at han voksede rimelig hurtigt ud af de størrelser. Hvis jeg skal skyde på et antal tror jeg at jeg har brugt 10 bodyer (korte og lange ærmer) i de to størrelser og 6 hel/natdragter. 2-4 par sokker og 2-3 varmere bluser. 2 par bukser og 1-2 huer/kyser. For jeg brugte meget dyne eller tæppe om aftenen da det var koldere.

Kan også finde en del i 62 som aldrig er brugt. hmm tror faktisk først at det var i str 68 at jeg brugte mere tøj, men det svare jo også til efterår størrelsen, samt de ikke vokser så hurtigt mere.

Man skal også huske på at man får et par barselgaver, så det er lidt svært at skyde på. (sagde faktisk til mine venner/familie at tøj skulle være i 68 og op af da jeg kunne se jeg ikke brugte så meget)

Men det kommer jo også an på hvormeget man vasker.

Af andre ting jeg brugte den første tid var:

Stofbleer ad libitum :)

vat og vådservietter

var rigtig glad for at have forskellige sutter fra babyboksene da han kun ville bruge nuk (Men faktisk hjalp det forskellige prøve produkter med at finde ud af hvad man kunne lide at bruge)

hmmm kan ikke lige komme på mere så kan gå under betegnelsen "små" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte alt i str 56 og 62 i starten. men man får mange gaver så vi købte kun sparkedragter og bodyer og sådan.

Tror vi havde 10 body'er

40 stofbleer

6-8 sparkedragter

10 par strømper

et enkelt sæt tøj som hun havde på hjem fra sygehuset

bleer str 2

puslepude

skumklude

diverse cremer/salver

snotsuger

negleklipper

2 babydyner + betræk

små lagner til BV

større lagner til seng

en nusseklud

et babytæppe

ammepude

ammeindlæg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det passer meget godt med hvad vi havde til den store pige, hvis i ikke har pudsleplads på badeværelset kan vådeservietter også anbefales de er gode i en nød situation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte alt i str 56 og 62 i starten. men man får mange gaver så vi købte kun sparkedragter og bodyer og sådan.

Tror vi havde 10 body'er

40 stofbleer

6-8 sparkedragter

10 par strømper

et enkelt sæt tøj som hun havde på hjem fra sygehuset

bleer str 2

puslepude

skumklude

diverse cremer/salver

snotsuger

negleklipper

2 babydyner + betræk

små lagner til BV

større lagner til seng

en nusseklud

et babytæppe

ammepude

ammeindlæg

Meget det samme som vi havde til Mille.. Samt et par huer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig ovenstående liste :)

Foruden det man selv køber, har venner og familie en tendens til at forære tøj i de små størrelser. (det er jo så nuser, at købe) De andre i min mødregruppe, havde det på samme måde. Tøj i str 50 og 56 behøver man ikke "investere" for meget i. Str 62 kommer hurtigere end man tror og lige pludselig er de i 68 og 74. Det område ligger de lidt i, så man faktisk får lidt glæde af det tøj, man har købt.

Jeg har stadig meget tøj med prismærker i str 50 og 56 liggende - dejligt vi får en pige mere, så vi kan få glæde af det:)

Kh Annette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ud over vil jeg lige tilføje, at det også afhænger meget af, om det er et vinter eller sommer barn man får. Min datter på 2 år og 6 måneder er fra juni, og når jeg kigger på billederne af hende, er der rigtig mange hvor hun bare har en kortærmetbody på. Vi bor i et hus med mange vinduer, så der bliver hurtigt en god temperatur. Derfor fik vi ikke brugt meget af det tøj vi havde købt i de helt små størrelser og som var langt. Havde hun været et vinter barn havde det været noget helt andet.

Denne omgang unger bliver jo sen-forårsbørn, så der behøver man heller ikke meget af det store tykke og lange. Det er min erfaring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle besvarelserne, så blev jeg så meget klogere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER