somummy

Vægtøgning allerede?

20 indlæg i dette emne

Jeg er 8+0 i dag og ville lige veje mig for sjov skyld. Whaaaaat.....har allerede taget 1 kg på???? Er det normalt? Hvor meget har i andre taget på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tabt mig ca. 1 kg. men har også været meget præget af kvalme og :puke

Men... tror altså det er meget normalt og 1 kg. er altså ikke meget. Det kan ændre sig fra dag til dag. Så bare rolig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, synes bare lige det var lidt vildt at se tallet på vægten. Man begynder jo straks at spekulere over hvor meget man når at tage på inden uge 40!! :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, synes bare lige det var lidt vildt at tallet på vægten. Man begynder jo straks at spekulere over hvor meget man når at tage på inden uge 40!! :gravid

Haha kan jeg sagtens forstå. Jeg er 100 % sikker på at jeg kommer til at ligne en hval. Men som manden siger - hvaler er også smukke :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til lægen i dag, hvor jeg blev vejet for første gang i 13 år. Jeg ved derfor ikke, hvad vægten stod på inden da. Men sygeplejersken sagde, at jeg sandsynligvis allerede havde taget et par kilo på. Så det kan du jo godt have gjort også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 1.5 kg på i forbindelse med ÆL og 1.5 kg efter også 0,9 kg i julen :oops så her er det +3.9 kg alerede og det er til trods for jeg har kvalme :(

Men når man har kvalmen og ikke spiser meget går forbrændingen også i stå og når det så er usunde ting som frister, så står vægten enden stille eller giver lille vægtægning.. Håber dog jeg kan tabe bare lidt igen, synes det er alt for tidligt, at jeg har taget på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt er i stykker, så jeg ved det ikke med sikkerhed.. Men er ret sikker på, at jeg allerede har taget på. Kan se det på dobbelthagen, før jeg kan det se det på vægten :klap

Men har også Indtil videre kun kunne holde kvalmen nede ved hele tiden at spise og holde noget i maven - kvalmen er rigtig slem, når jeg er sulten :mam Og så er man jo selvskreve til at tage på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 1.5 kg på i forbindelse med ÆL og 1.5 kg efter også 0,9 kg i julen :oops så her er det +3.9 kg alerede og det er til trods for jeg har kvalme :(

Men når man har kvalmen og ikke spiser meget går forbrændingen også i stå og når det så er usunde ting som frister, så står vægten enden stille eller giver lille vægtægning.. Håber dog jeg kan tabe bare lidt igen, synes det er alt for tidligt, at jeg har taget på..

Er godt nok på besøg fra juli, men vil tilslutte mig ovenstående :)

Jeg har allerede taget 6 kg på :( Også påtrods af kvalme osv. men jeg :puke af rugbrød - og kan bedst tåle hvidt brød, ikke ligefrem det sundeste :(

Op med humøret, er sikker på I alle blive smukke gravide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også taget ihvertfald et par kilo på, og det er ikke kun baby!! Julen har virkelig sat sine spor <_<

Så glæder mig til maven bliver lidt større så det bildæk jeg har om livet bliver udvidet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til lægen i dag, hvor jeg blev vejet for første gang i 13 år. Jeg ved derfor ikke, hvad vægten stod på inden da. Men sygeplejersken sagde, at jeg sandsynligvis allerede havde taget et par kilo på. Så det kan du jo godt have gjort også.

Okay, meget interessant. Troede faktisk at der ville gå noget længere tid inden man kunne se det på vægten. Rigtig godt at vide, så jeg ikke panikker næste gang vægten er steget :13:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er så en af dem der faktisk har tabt mig ca 1,5 kg :o

Jeg døjer med kvalme, men har endnu ikke kastet op (7, 9, 13) ;)

Jeg troede egentlig jeg havde taget på, for syns bukserne er begyndt at stramme lidt, og jeg spiser også en hel del mere end jeg plejer, så var ret overrasket da jeg endelig turde stille mig på vægten, og jeg så så at jeg havde tabt mig?? Men det kan jo så godt være fordi jeg måske spiser mere sundt end jeg plejer, at vægten er gået ned. ikke fordi jeg normalt spiser usundt, men efter jeg er blevet gravid tænker jeg da mere over hva jeg spiser, så der ryger da lidt flere grøntsager ned :)

(Okay, nu er det nogle dage siden jeg vejede mig sidst, så tør da ikk sige om vægten er gået den anden vej nu :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 8+2 og har vidst taget 2 kg på:( har ikke fundet min kalender fra sidst frem endnu, og kan faktisk ikke huske hvor hurtig jeg tog på der, kun at fra 26 uge til 35 uge ca stod min vægt helt stille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har taget 1,5 kg på, og er i uge 11. Men min kvalme bliver også ekstremt værre, hvis jeg er sulten, så har spise konstant siden uge 6 (når jeg ikke kaster op selvfølgelig) Glæder mig til uge 12, hvor alle jo påstår at kvalme forsvinder. Bliver virkelig skuffet hvis de lyver! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 10+3 og er på -2 kg.. Har ellers spist en del.. meeeeen mon ikke det ligepludselig kommer snigende. Det synes jeg at erindre fra de 2 andre gange.. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puh ha, jeg tør ikke stille mig på vægten, har spist og drukket SÅ usundt pga kvalme. Jeg har dog lige læst følgende:

Passende vægtøgning i løbet af graviditeten i følge sundhedsstyrrelsen:

Undervægtig BMI under 18,5: 13-18 kg

Normal vægtig BMI 18,5-24,9: 10-15 kg

Overvægtig BMI 25-29,9: 8-10 kg

Svært overvægtig BMI over 30: 6-9 kg

Jeg havde selv et BMI på præcis 25 så jeg satser på max 10 kg!!! Kryds fingre for mig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det virkelig passe at jeg allerede kan se en lille bule på min mave? eller er det bare fordi jeg er oppustet? :P

Altså jeg er ret slank, så min mave plejer at være helt flad, og nu er der altså begyndt at komme en lille bule nederst på maven (det var min mor der gjorde mig opmærksom på det :P men jeg kan sagtens selv se det). Og det er til trods for at jeg faktisk har tabt mig halvandet kilo siden start?? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser gravid ud hvis jeg har stramt tøj på. Jeg plejer også at have næsten helt flad mave. Er du sikker på at din før-vægt passer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her strammer bukserne... jeg er 10+2 og startede med at tabe 2 kg og har så taget 1 på igen, så noget må ha flyttet sig. Brysterne er også større, jeg klager ikke :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg startede som tidligere skrevet også med at tage mig pga. kvalme... men det har godt nok taget revanche nu.

Har taget næsten 2 kg. på og ligner at jeg er i 6 mdr. Total oppustet. Er godt nok nervøs for at jeg bliver den vilde hval. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan altså også se noget på mig - jeg ved ikke om det bare er fordi jeg er ret oppustet, jeg er ikke slank men heller ikke direkte stor, mit BMI sagde præcis 25 da jeg blev gravid :13: , så jeg er vel det man kalder i underkanten af overvægtig :lol :13: Men min mave har helt sikkert ændret form og jeg er vokset ud af mine første cowboybukser, mit andet par er også usmigrende til mig nu så de får nok også lov til at ligge i skabet fra nu af. Jeg har vist taget 2 kg på, jeg har lige vejet mig (kl.16.00) og jeg plejer at veje mig lige fra morgenen af, så jeg vil gætte på at jeg kan trække et halvt kilo fra. Men prøver igen imorgen tidlig så jeg får et mere realistisk billede. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER