Peter Plys

trodsig 4 årig

23 indlæg i dette emne

håber der er nogen som har et godt råd eller flere

Simon er 4 1/2 år

han svarer ikke altid,da han mener når stedsøstren ikke skal skal han heller ikke. Det skal hun så ellers er det værelset

gider ikke hører efter og føgle en ting han skal gøre

kan desværre kører mig så langt ud at jeg bryder grædende sammen engang imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter er også strid fortiden (4 1/2 ) Hun trækker virkelig tænder ud og jeg føler virkelig hun er som forandret.

jeg kan ikke give dig nogen råd, men kun sige at min bonus datter som er 1 1/2 år ældre var ligesådan men en dejlig sød pige igen nu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er ked af at sige det.... men sådan er 9 ud af 10 fire årige. Desværre er der ikke mange som indrømmer det.

Jeg har virkelig set sider af mig selv som jeg aldrig troede jeg indeholdte - både brudt grædende sammen, råbt af en "stakkels" 4 årige som bare ikke ville høre efter og bare grinede af mig jo højere jeg råbte... slået ting for ikke at slå hende i afmagt ... virkelig sider jeg ikke troede jeg rummede.

Men det er heldigvis en periode og jo hårdere man står fast på sine meninger jo hurtigere kommer man igennem dem.

Så håber at du kommer igennem fasen og at du holder ud. Tro mig - det er kun en fase som desværre vender løbende tilbage :)

Kæmpe knus !!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også et styk stædig og døv unge her hjemme, som er billig til salg en gang i mellem ;) Hans lillesøster er også godt på vej til at følge efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så må jeg jo prøve at være rigtig hård og holde fast på han skal sidde på skamme stolen

men tak for de gode råd,synes bare ikke jeg kan huske de andre var sådan,men det er jo også mange år siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh ja, tell me about it. Alexander er 4 år og 2 mdr. Og de sidste par weekender har det virkelig taget til. Han tager ting ud af køleskabet, jeg siger MEGET BESTEMT at det må han IKKE. Men han stiller det ikke fra sig. Men så tager jeg det fra ham, men han holder bare ved - og han er stærk. Jeg er lige ved at tabe kampen. Og tit så griner han bare af hvad jeg siger. jeg får spat af det.

Men i dag tog jeg ham under armen, og løftede ham ind i spisestuen, og lukkede dørerne. Så han ikke generede mig i køkkenet. Og det forstod han!

Det er så skønt når man nogengange når ind til ham :) Så en lille sejr til mor her, indtil i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som min søn på 3 år, puha er der også en 4 års fase :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Tina.. velkommen i klubben- forskellen er bare jeg har 2 der er sådan... :(

Det er simpelthen blevet så slemt at min lunte er SÅ kort, og det gør mig virkelig ked af det... :(

Jeg ved godt at børn sikkert ikke tænker så langt, men jeg forstår ikke hvorfor de altid skal trække den så langt så jeg ender med at bliver vildt sur- istedet for vi rent faktisk kunne hygge os for en gangs skyld... :blush

Jeg sagde f.eks til dem at jeg ikke ville have de hopper i sofaen, så vender jeg ryggen til og så siger Andy i ren provokation mens han griner " Cody vi må gerne hoppe i sofaen" og så fortsætter de.. Jeg endte simpelthen med at sende ham på værelset da jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre, hver gang jeg siger nej, så griner de bare og gør tingene alligevel. Jeg er kommet sådan i tvivl om vi simpelthen har været for sløve og ladet dem styre ( selvom jeg synes jeg er meget striks med hvordan tingene skal være) :(

Jeg har ikke nogen anelse om hvordan jeg skal få dem til at høre efter hvad både deres far og jeg siger, for ligemeget hvilken konsekvens der er så hjælper det ikke en disse... :unsure

Jeg priser mig bare lykkelig for at min datter er så nem indtil videre som hun er, for ellers må jeg nok indrømme at jeg tror jeg ville være gået ned psykisk... :unsure

Så søde det er alderen - selvom jeg synes det har stået på meget længe nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kommet sådan i tvivl om vi simpelthen har været for sløve og ladet dem styre ( selvom jeg synes jeg er meget striks med hvordan tingene skal være) :(

Jeg har ikke nogen anelse om hvordan jeg skal få dem til at høre efter hvad både deres far og jeg siger, for ligemeget hvilken konsekvens der er så hjælper det ikke en disse... :unsure

Ja sådan har jeg det også. Tænker også at vi har været for sløve, eller for søde om man vil. Jeg husker jo selv som barn, at jeg var bange for min far - bl.a. fordi min mor altid sagde at så ville hun sige det til far når han kom hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sådan har jeg det også. Tænker også at vi har været for sløve, eller for søde om man vil. Jeg husker jo selv som barn, at jeg var bange for min far - bl.a. fordi min mor altid sagde at så ville hun sige det til far når han kom hjem.

Hvis ja sagde det tror jeg bare ungerne vil sige nå nå, så det kan jeg godt spare mig :)

Det er ikke nemt at vide hvad det er der gør at ungerne er ustyrlige, for jeg synes jo vi gør så mange ting rigtigt, vores unger siger altid tak når de får noget og be om hvis der er noget de vil have, så det er jeg rigtig glad for, meeen kunne godt lige tænke mig de sidste ting også var iorden :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ja sagde det tror jeg bare ungerne vil sige nå nå, så det kan jeg godt spare mig :)

Det er ikke nemt at vide hvad det er der gør at ungerne er ustyrlige, for jeg synes jo vi gør så mange ting rigtigt, vores unger siger altid tak når de får noget og be om hvis der er noget de vil have, så det er jeg rigtig glad for, meeen kunne godt lige tænke mig de sidste ting også var iorden :blush

ja mens spørgsmålet er om det er en naturlig fase at de er sådan, altså så grove. Eller om vi kan vente os at nogen af børne vil falde heldigt ud alligevel.

For jeg tænker hele tiden, puha, hvis han også bliver sådan senere, så vil jeg ikke kunne styre ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja mens spørgsmålet er om det er en naturlig fase at de er sådan, altså så grove. Eller om vi kan vente os at nogen af børne vil falde heldigt ud alligevel.

For jeg tænker hele tiden, puha, hvis han også bliver sådan senere, så vil jeg ikke kunne styre ham

Jep det er nemlig det, det er også det eneste jeg går og frygter... tænker hele tiden.. tænk nu hvis det bliver værre... åhh nej kan da slet ikke klare tanken :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som min søn på 3 år, puha er der også en 4 års fase :prik

Min søn var også sådan inden han blev 3 år. Så blev han 3 år og umuligknappen blev lige drejet en tand opad. Det sammen da han blev 4 år, så håber virkelig virkelig at når han bliver 5 år til april, at umuligknappen bliver drejet lidt nedad igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har også en følelse af at vi har været for slappe/eftergivende over for Simon da han jo er den lille

forklarede ham her til morgen et vi bliver sure og kede af det når han er sådan et umuligt barn

og at lysten til at tage ham med nogen steder er meget lille

men håber da godt nok ohså det bliver bedre til marts hvor han fylder 5 år

skal lige siges at i dag er han totalt fedte røv. Mor du er så sød,jeg elsker dig,undskyld mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Tina.. velkommen i klubben- forskellen er bare jeg har 2 der er sådan... :(

Det er simpelthen blevet så slemt at min lunte er SÅ kort, og det gør mig virkelig ked af det... :(

Jeg ved godt at børn sikkert ikke tænker så langt, men jeg forstår ikke hvorfor de altid skal trække den så langt så jeg ender med at bliver vildt sur- istedet for vi rent faktisk kunne hygge os for en gangs skyld... :blush

Jeg sagde f.eks til dem at jeg ikke ville have de hopper i sofaen, så vender jeg ryggen til og så siger Andy i ren provokation mens han griner " Cody vi må gerne hoppe i sofaen" og så fortsætter de.. Jeg endte simpelthen med at sende ham på værelset da jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre, hver gang jeg siger nej, så griner de bare og gør tingene alligevel. Jeg er kommet sådan i tvivl om vi simpelthen har været for sløve og ladet dem styre ( selvom jeg synes jeg er meget striks med hvordan tingene skal være) :(

Jeg har ikke nogen anelse om hvordan jeg skal få dem til at høre efter hvad både deres far og jeg siger, for ligemeget hvilken konsekvens der er så hjælper det ikke en disse... :unsure

Jeg priser mig bare lykkelig for at min datter er så nem indtil videre som hun er, for ellers må jeg nok indrømme at jeg tror jeg ville være gået ned psykisk... :unsure

Så søde det er alderen - selvom jeg synes det har stået på meget længe nu...

:tak Du har lige beskrevet både Emma og Magnus..

Emma er knap 5 og Magnus 2½. Emma har været sådan længe :boo Og uanset hvad jeg/vi gør og siger, så hjælper det overhovedet ikke. Nu er Magnus også begyndt. Han lærer lynhurtigt :(

Intet hjælper.. Jeg græder tit i afmagt, føler mig som en elendig mor, som ikke forstår at opdrage sine børn ordentligt..

Vi har hele tiden fået af vide, at vi bare skulle holde ved vores grænser og konsekvens,så gik det hurtigt over :blink Nu har det stået på i +1 år, og jeg kan snart ikke mere.. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, hvad jeg gør forkert :boo

Det skal siges at der er ingen forskel i opførslen om det er far eller mor, der sætter grænserne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander har lige haft et par dage hvor han bare var det sødeste. Men i går havde vi besøg af børnehave kammeraten og efter det var han helt oppe at køre og svarede igen på alt og var ekstrem fræk.

Så vi lagde ham i seng kl. 17:30. Men han fik lov til at få sin historie. Han forstod godt at han havde gjort noget galt.

Heldigvis sov han til normal tid i dag :)

Jeg håber han har lært lidt. Men jeg ville ikke straffe ham mere end det, så der var selvfølgelig en gave fra julemanden i dag, selvom jeg var overrasket over det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Tobias har været lidt bedre de sidste par dage, dog kan han stadig have vat i ørerne :angry Det sidste stykke tid har vi lagt mærke til at det er Annika der starter det hele, og Tobias så hopper med. Men de har begge to meget svært ved at stoppe, når vi siger de skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Tobias har været lidt bedre de sidste par dage, dog kan han stadig have vat i ørerne :angry Det sidste stykke tid har vi lagt mærke til at det er Annika der starter det hele, og Tobias så hopper med. Men de har begge to meget svært ved at stoppe, når vi siger de skal.

Det er da lidt spøjst at det er hende der starter det når hun er yngre?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da lidt spøjst at det er hende der starter det når hun er yngre?!

Ja det er det, men hendes væremåde og døvhed er faktisk meget li hvordan Tobias var da han blev 3 år. I ved lige startet i børnehave og lær en masse ting som mor og far ikke er SÅ glad for. Men Tobias bliver jo 5 år til april, og når han bare er alene her hjemme (hvilket er sjælen) så er han mere afdæmpet og ikke så vild. Han forstår det bedre lige for tiden, at vi ikke gider det vilde noget og svaren igen. Så håber meget at det er på vej retur for Tobias.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det, men hendes væremåde og døvhed er faktisk meget li hvordan Tobias var da han blev 3 år. I ved lige startet i børnehave og lær en masse ting som mor og far ikke er SÅ glad for. Men Tobias bliver jo 5 år til april, og når han bare er alene her hjemme (hvilket er sjælen) så er han mere afdæmpet og ikke så vild. Han forstår det bedre lige for tiden, at vi ikke gider det vilde noget og svaren igen. Så håber meget at det er på vej retur for Tobias.

ja det er rigtigt, jeg husker godt Alexander lærte en masse unoder. Faktisk er det værst efter at ham og de andre drenge er blevet "de største" i børnehaven. Nu siger de grimme ord hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her har Simon gaktis været rigtig sød de sidste 5 dage

krydser fingre for at det varer ved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha han er slem i den her weekend <_< <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århh jaa kender det <_<

Min 4 1/2 årige har tilsyneladense vat i ørene ind i mellem.... især i situationer som spisning, oprydning, tandbørstning, tage tøj af og på.... (men det skal så tilføjes at knægten er ene barn både her og hos sin far, så vi har nok også begge haft en tendens til at hjælpe for meget med ting, han godt kan selv, fordi vi altid lige har tiden til det..hvis I forstår)

Men pyha hvor er der bare nogle dage,...hvor man IGEN OG IGEN skal gentage sig, og der sker bare ikke en dut.... det kan være godt og grundigt anstrengende, og især hvis man er ude (på besøg) så kan det også gå hen og blive pinligt...

Men tilgengæld, så havde vi en sitatuion en aften med aftensmaden, hvor det endte med at ME kom i seng, midt under maden og han var meget ked af det og ulykkelig - men han havde fået så mange advarsler (nok også for mange) :)

Efter den aften, er det som om der er fesen lidt ind hos ham, at der ret faktisk kan være en ubehagelig konsekvens af handlingerne...

Ellers så er der jo heldigvis mange fantastiske ting ved en 4 1/2 årig :) Ærlig, kærlig, god til at fortælle historier og ligenende ..... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER