tville1978

Gode idder til anderledes sommerferie

13 indlæg i dette emne

Jeg tænker på om der er nogle af jer piger der har et godt forslag til en anderledes eller billigere feire til sommer.

Vi skal spare op til en udlandsrejse til næste år, og derfor vil jeg gerne prøve at holde en billigere ferie herhjemme i år.

Vi har familie i Nordjylland og bruger som regel lidt tid der og det er jo gratis, men kunne bare godt tænke mig noget anderledes i år.

Forslag og idder modtages med kyshånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der rundt om i landet en masser shelters hvor man kan overnatte og lave mad på bål.. Eller også er en kano tur en billig løsning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cykelferie! Kan varmt anbefales! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes nogen som bytter bolig med andre i deres ferie. Jeg ved ikke hvor man finder sådan nogle, men måske det var noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte også over boligbytte. Hvor bor I henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bondegårdsferie

Tyskland - feriecentre dernede er ikke så dyre, og så er leveomkostningerne generelt lidt billigere end i DK.

Kanotur med telt - evt. i Sverige

Generelt bare prøv at bo nogle dage i telt - det er i hvert fald en anderledes oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne jo også finde et sommerhus og leje et sted man ikke plejer at komme. :)

Elsker da ihvertfald at komme ned i vores hos på falster og slappe af når jeg har fri (eller er min fars hus men er vokset op med det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er muligt så hold ferie uden for sæsonen - så er der mange penge at spare.

Ellers ville jeg som de andre foreslå at tage på cykeltur og overnatte i shelters eller på B&B. Der er mange hjemmesider med B&B og med tålmodighed kan man finde nogle gode til billige penge.

Ellers at tage på ¨dagsture og selv have madpakke med. Til stranden eller i skoven er altid hygsomt og hvis man ikke spiser på kro eller bruger en formue i den lokale isbutik er der mange penge at spare.

Eller hvad med telttur hjemme i haven. Med den alder dine drenge har så vil de være vilde med at skulle sætte telt op, lave et lille bål til snobrød og skumfiduser, vælge hvilket legetøj der skal med i teltet om natten, sove i soveposer - og så er det muligt at gå ind i egen seng hvis det bliver møgvejr ift. at være på telttur længere væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes jeres børn er for små til shelters og i skal nok også selv transportere dem hvis i vælger cykel ferie. Hvis det er uden for skolernes ferie syntes jeg ikke sommerhuse er specielt dyre. Hvad med et vandre hjem nogle dage i en storby (København eventuelt)så kan man jo besøge alle legepladserne og andre gratis glæder vi københavnere gerne deler viden ud om :-)

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan så lige se du er for Høje Taastrup så måske Århus er mere spændende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også jeg ville vælge at gå på telttur i haven :)

Det er måske ikke så nødvendigt at det er lige i sommerferien i tager afsted..

Min familie lejer et sommerhus, til 12 personer i uge 8 - der er spa og swimmingpool og vi giver 3500 kr for en uge. Sommerhuset er til 12 personer, og der er inkl. slutrengøring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Vi bor i en lejlighed så have har vi ingen af.

Sommerferie ligger fast på mit arb. Vi er delt op i 2 hold. Det ene hold i uge 27, 28, 29 og det andet hold 30,31 og 32.

Det fungerer fint og det klager jeg ikke over. Er noget hook på tanken om teltferie, så det vil jeg undersøge nærmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht telt og shelters så er vi jo naturmennesker og har været på telttur med de små før de blev 1 år. Det kan sagtens lade sig gøre - man skal bare være indstillet på at det er på de smås niveau.

Vi har cykeltrailer til de små og stole foran på begge cykler som de kan komme op på hvis de ikke gider sidde i traileren. Traileren har derudover et stort forhjul så den kan blive som en terrængående klapvogn, så vi ikke behøver at have cyklerne med hele tiden. F.eks. på stranden er det noget lettere at gå med traileren end at cykle :)

Til sommer skal manden ud og sove i shelter med de tre drenge og de er allerede i gang med at pakke lol_hitting.gif

Jeg er meget allergisk over for myg, så jeg kan ikke sove i shelter da der jo ikke er en dør der holder myggene ude som der er i telt (og der hvor de skal hen må man ikke slå telt op).

Så vi tager en tur derud alle sammen og når myggene kommer frem tager jeg hjem med Frida. Manden sover nemlig meget tungt og hun sover let og går i søvne, så vi er lidt nervøs for om hun stikker af i nattens løb når der nu ikke er dør...

P på 14 gider i hvert fald ikke med - teenagere ;)

Næste morgen tager Frida og jeg så derud igen og så hygger vi med morgenmad over bål og leger til vi ikke gider mere og tager hjem.

Vi har valgt et shelter kun ½ time fra hvor vi bor, så det er let at tage hjem hvis vejret eller humøret skifter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER