Abelka

Min søn er forfærdelig overfor vennen

7 indlæg i dette emne

Min 6-årige er normalt en meget social dreng som er god til at deltage i andres lege og invitere 'ensomme' til at deltage i det han er igang med.

Vi flyttede til en ny by 1. juni, så hans venner er nogle han har lært at kende ved skolestart i august.

Der er 3 forskellige som har været hjemme og lege nogle gange. I 2 af tilfældene virker legen meget harmonisk - altså de bestemmer lige meget, men den tredje dreng, M - my good mit barn bliver til Kong Monster! Han koster rundt med M, gider ikke lege med ham, forbyder ham dit og dat, beder ham holde op med at .. se sådan ud / gøre sådan etc. etc. Når han tror vi ikke kan høre hvad der bliver sagt er han direkte ubehagelig overfor M. Vi har fat i ham flere gange i løbet af sådan en legeaftale hvor vi diskret hiver ham til side og beder ham opføre sig ordentligt, men lige lidt hjælper det. I dag har han simpelthen været så modbydelig at høre på at jeg sendte M hjem før tid. Jeg har sagt det er slut med at M kommer herhjem når han bliver behandlet sådan :(

Ved forespørgsel på et hvilket som helst tidspunkt er det altid M der nævnes som bedstevennen :blink

Hvad er det jeg ikke forstår?

Og hvordan skal vi håndtere det?

Jeg har ikke lyst til at vælge hvem han må og ikke må lege med, men jeg vil bestemt heller ikke se til at nogen bliver behandlet så nederdrægtigt i mit hjem af mit barn!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min 6-årige er normalt en meget social dreng som er god til at deltage i andres lege og invitere 'ensomme' til at deltage i det han er igang med.

Vi flyttede til en ny by 1. juni, så hans venner er nogle han har lært at kende ved skolestart i august.

Der er 3 forskellige som har været hjemme og lege nogle gange. I 2 af tilfældene virker legen meget harmonisk - altså de bestemmer lige meget, men den tredje dreng, M - my good mit barn bliver til Kong Monster! Han koster rundt med M, gider ikke lege med ham, forbyder ham dit og dat, beder ham holde op med at .. se sådan ud / gøre sådan etc. etc. Når han tror vi ikke kan høre hvad der bliver sagt er han direkte ubehagelig overfor M. Vi har fat i ham flere gange i løbet af sådan en legeaftale hvor vi diskret hiver ham til side og beder ham opføre sig ordentligt, men lige lidt hjælper det. I dag har han simpelthen været så modbydelig at høre på at jeg sendte M hjem før tid. Jeg har sagt det er slut med at M kommer herhjem når han bliver behandlet sådan :(

Ved forespørgsel på et hvilket som helst tidspunkt er det altid M der nævnes som bedstevennen :blink

Hvad er det jeg ikke forstår?

Og hvordan skal vi håndtere det?

Jeg har ikke lyst til at vælge hvem han må og ikke må lege med, men jeg vil bestemt heller ikke se til at nogen bliver behandlet så nederdrægtigt i mit hjem af mit barn!!

Du skal vel tage fat i ham hver eneste gang det sker, lige i mens det står på. Det ville jeg gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt, om det måske kan være omvendt, når det leger hos M, så det er M der har magten hos ham, og din søn der har magten hos jer? Jeg ved det ikke, men tænker det er et bud. Har du evt snakket med M´s forældre, for at høre om M også omtaler din søn som bedstevennen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kender jeg også.. Min dreng har også en god ven, som han bare kan dreje om sin lillefinger! Synes egentlig at det var fedt at han ville lege med ham fordi netop den dreng er en af dem, som kan risikere at blvie ladt lidt alene..Han er lidt overvægtig, motorisk urolig og fremstår måske som lidt bøvet. Men han er en RIGTIG sød dreng og når han er her leger de UTROLIG godt, men nu har jeg jo så fået øjenene op for at min søn indimellem udnytter "vennes" svage sider.

Jeg slår ned på det HVER gang jeg hører, at han gør det og ellers benytter jeg HVER en lejlighed til at fremhæve vennens gode sider, både for ham selv og overfor min egen dreng....og så er jeg EKSTRA obs på at min egen dreng ikke får nogle lejligheder til at styre "showet" herhjemme også, da jeg IKKE vil have ham til at være KING of the world;0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at i de tilfælde hvor han er ubehagelig overfor M skal i tage fat i ham, ikke diskret, men så M også ser det. Så bliver det pinligt for jeres dreng og så kan det være at han lader være næste gang. Og så skal det slåes ned på hver gang..

Forstår ellers sagtens hvad du mener! Jeg ville heller ikke kunne acceptere at få en legekammerat på besøg til Sara, som hun gang på gang ikke har kunnet behandlet ordentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare bliv ved med at irretesæt ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv børn, endnu :D , men jeg har en papsøn på 6 år. Han er desværre præget af et grimt sprog til tider, som han bestemt IKKE har her hjemme fra. Samtidig med at han slår og er "KONGE gulerod" når det ikke lige passer ham.

Her for et stykke tid siden var der en dreng der ikke med vijle kom til at vælte ind i ham, i børnehaven, og det endte i at min papsøn slår ham i skridtet uden videre :blink

Farmand ser det, og kigger over på på dem, da han står lidt derfra, og spørger "Hvad var det O"

O stikker i et kæmpe vræl og kommer over til sin far, og kammeraten følger med og siger O slog ham.

O havde ikke lige regnet med far så ham, og han fik også afvide at DET gør man altså ikke, men stadig gjort på en måde så han ikke følte sig som taberen. Men vi forklarede ham at lige meget hvem man var så er det ikke pænt gjort og gav ham et hint til hvad han kunne gøre næste gang en anden ikke med vijle væltede ind i ham.

Alle også børn kan jo få overbalance, men løsningen er jo ikke at slå eller styre.

O er nemlig en af de drenge der har et heftig temperment når det stikker ham, og kan finde på at slå med skovle og legetøj hvis et andet barn gerne vil lege med ham, og selv voksne har han slået ud efter og i enkle tilfælde ramt, og det dur jo ikke.

Så tror det er vigtigt selvom du irettesætter dit Kong Monster Barn som med garanti også er den dejlig dreng, at vise dem lege hvor de kan bestemme lige meget og ellers holde skrapt øje med dem når de leger.

Hvad med at lave skattejagt med dem og lade dem løse opgaven sammen??

Selvom det måske løser problemet ved de ikke leger, kan det ende med det føre til værre mobning i skolen.

Så det en hård fin grænse der skal løses, for det vil være så synd hvis din dreng begynder at mobbe den anden dreng.

Hvis du forstår hvad jeg mener?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER