helle b

25- ugers-undersøgelse

10 indlæg i dette emne

hej :)

Jeg har lige været afsted ved lægen til 25.ugers undersøgelse :gravid

det gik fint nok. der var lidt i urinen, som de dyrker til i morgen, og så

får jeg svar på om jeg skal ha noget for det.

Så fik jeg lidt skæld ud over at min blodprocent var for lav, men jeg får bare

heller ikke spist de jernpiller :gal

Så var der lidt med vægten, men lægen vejede mig MED tøj på og EFTER jeg havde spist

morgenmad, så er lidt irriteret over det. For jeg synes faktisk det går ok med med vægten.

plejer at veje med hver torsdag, når jeg går ind i en ny uge, uden tøj på og lige når jeg står op,

så har tænkt mig at følge det.

Og så hørte vi selvfølgelig hjertelyd :kuller

Jeg havde min datter med, da hun snart bliver 4 år, for så blev hendes 4 års- undersøgelse slået sammen med min :)

Har I andre været afsted ??

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var afsted 23/12, men fik hverken taget blodprøve eller urinprøve, da alt ser fint ud indtil videre, og jeg stadig ikke har taget på... Min læge synes ikke der var grund til at gøre vildt meget ud af det, andet end at han godt kan lide at sidde og lure på scanningsbillederne, som jeg har ladet ligge i min vandrejournal.

Vi hørte hjertelyd og fik målt symfus(?)-målet, som var lige i skabet på 24.

Men jeg skal så også afsted til jordemoder her d. 10 jan, så der får jeg tjekket op på urin; plus jeg har vægtscanning og konsultation på svangrelaboratoriet d. 17. jan.

Alt i alt er min januar plastret til med "gravid"-ting. Sukker belastning d. 16 og akupunktur mod bækkenløsning fredag har også sneget sig ind... så jeg skal da hygge mig på hospitalet her i januar. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted 23/12, men fik hverken taget blodprøve eller urinprøve, da alt ser fint ud indtil videre, og jeg stadig ikke har taget på... Min læge synes ikke der var grund til at gøre vildt meget ud af det, andet end at han godt kan lide at sidde og lure på scanningsbillederne, som jeg har ladet ligge i min vandrejournal.

Vi hørte hjertelyd og fik målt symfus(?)-målet, som var lige i skabet på 24.

Men jeg skal så også afsted til jordemoder her d. 10 jan, så der får jeg tjekket op på urin; plus jeg har vægtscanning og konsultation på svangrelaboratoriet d. 17. jan.

Alt i alt er min januar plastret til med "gravid"-ting. Sukker belastning d. 16 og akupunktur mod bækkenløsning fredag har også sneget sig ind... så jeg skal da hygge mig på hospitalet her i januar. <_<

min læge tager altid urinprøve, og jeg synes det er fint nok. Graviditets-blærebetændelse er tit uden symptomer, så det er

svært selv at opdage, så synes det er trygt nok lægen fanger det.

Dejligt du ikke har taget på :)

Mit symfyse mål var vidst også ok - han sagde ikke noget til det.

Kan da godt se du har en del gravid-ting at tage dig til i januar måned, men så går tiden jo også :)

Jeg skal foreløbig ikke noget før den 26.januar hvor den står på jordemoderbesøg :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg viste ikke der var noget der hed 25 ugers undersøgelse??? jeg har fået afvide jeg skal komme derop og have taget blodprøve fordi jeg er resius negativ (blodtype) for det gør at hvis min baby ikke har sammen blodtype som mig så danner mit blod antistoffer mod barnets blod og det er noget skidt. :D så troede bare det var det jeg skulle men måske har de slået det sammen uden at sige det til mig. :D skal derop her den 10 jan. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg viste ikke der var noget der hed 25 ugers undersøgelse??? jeg har fået afvide jeg skal komme derop og have taget blodprøve fordi jeg er resius negativ (blodtype) for det gør at hvis min baby ikke har sammen blodtype som mig så danner mit blod antistoffer mod barnets blod og det er noget skidt. :D så troede bare det var det jeg skulle men måske har de slået det sammen uden at sige det til mig. :D skal derop her den 10 jan. :D

de har nok slået det sammen, for det er nemlig ved denne undersøgelse man

skal have taget en blodprøve hvis man er rhesus negativ.

Der er en undersøgelse igen i uge 34 :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 2. lægeundersøgelse her d. 10. januar og havde troet det bare var noget lidt kedeligt a la test af min urin og vægt. Men når man nu kan høre hjertelyd, så tror jeg at jeg vil slæbe manden med :)

Bliver spændende om min læge kommer efter mig mht. jernpiller, for jeg glemmer ligesom Helle at tage dem :oops Fandt også denne hjemmeside, da jeg blev i tvivl om hvad undersøgelsen indebar: 2. lægeundersøgelse

Leeloo: Jeg fik at vide hos jordemoderen (1. besøg) at man altid skulle tjekke urinen ved læge og jordemoder, netop fordi graviditets blærebetændelse kan være uden symptomer (som Helle også skriver). Håber du kommer godt igennem din travle januar måned ;)

Ønskebaby: Hvis du har lyst, kan jeg sende dig et excel dokument jeg har lavet over hvad der sker uge for uge (barnets sidelængde, vægt og mere generelt), hvor der også står hvornår man (ca) skal til undersøgelser. Der er farvekode og det hele :P Det gælder også andre der skulle have lyst til at have det ^_^

Fordi jeg er så nørdet (læs: skemaglad... >.>) og sikkert også fordi dette bliver vores første barn, har jeg også lavet to lister i word: en med baby indkøb og en med hospitalstasken. Overvejer lidt at ligge dem herind, for at høre om andre har tilføjelser, ændringer (hvis noget er totalt unødvendigt) eller ved hvor tingene kan købes. Eftersom jeg ikke har født før er jeg nemlig lidt på bar bund med hvor meget der er nødvendigt og hvor det fås = råd modtages altid med kyshånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til 2. lægeundersøgelse her d. 10. januar og havde troet det bare var noget lidt kedeligt a la test af min urin og vægt. Men når man nu kan høre hjertelyd, så tror jeg at jeg vil slæbe manden med :)

Bliver spændende om min læge kommer efter mig mht. jernpiller, for jeg glemmer ligesom Helle at tage dem :oops Fandt også denne hjemmeside, da jeg blev i tvivl om hvad undersøgelsen indebar: 2. lægeundersøgelse

Leeloo: Jeg fik at vide hos jordemoderen (1. besøg) at man altid skulle tjekke urinen ved læge og jordemoder, netop fordi graviditets blærebetændelse kan være uden symptomer (som Helle også skriver). Håber du kommer godt igennem din travle januar måned ;)

Ønskebaby: Hvis du har lyst, kan jeg sende dig et excel dokument jeg har lavet over hvad der sker uge for uge (barnets sidelængde, vægt og mere generelt), hvor der også står hvornår man (ca) skal til undersøgelser. Der er farvekode og det hele :P Det gælder også andre der skulle have lyst til at have det ^_^

Fordi jeg er så nørdet (læs: skemaglad... >.>) og sikkert også fordi dette bliver vores første barn, har jeg også lavet to lister i word: en med baby indkøb og en med hospitalstasken. Overvejer lidt at ligge dem herind, for at høre om andre har tilføjelser, ændringer (hvis noget er totalt unødvendigt) eller ved hvor tingene kan købes. Eftersom jeg ikke har født før er jeg nemlig lidt på bar bund med hvor meget der er nødvendigt og hvor det fås = råd modtages altid med kyshånd :)

Det viste sig jo så at jeg rent faktisk har blærebetændelse og er nu i behandling med penicillin. Jeg mærker ikke så meget til det udover at jeg i går sjattissede temlig meget :blush så er glad for at de tjekkede mig.

jeg kunne da godt tænke mig det exel dok. du har lavet .. :whistling

Jeg har også i går lavet en liste med ting til baby som vi har, og hvad vi mangler. Det gør det lidt mere overskueligt synes jeg :rolleyes

Jeg skal også lige have lavet en liste med hvad vi har af tøj - det er jo lidt begrænset når man som os, har valgt ikke at vide kønnet :P

Da jeg ventede min datter var jeg også medlem herinde - har dog været væk herfra i flere år -, men der blev der lavet en tråd i terminsgruppen med en liste over hvad der skulle i tasken til sygehuset. Den var meget anvendelig synes jeg.

Så det synes jeg er en god ide hvis vi fik lavet sådan en :super

God fornøjelse til 2.lægeundersøgelse :goodluck

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helle: Tak! :)

Godt at de opdagede at du havde blærebetændelse. Er det et symptom at sjat-tisse? For min tidligere super-blære er ikke hvad den har været, så jeg synes også jeg sjat-tisser nogle gange.

Skriv en PM med din mail, så sender jeg mit skema ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hygget med en exceldokument med hvad vi har og mangler af udstyr; for jeg har jo store planer om hvad jeg skal sy, så det er rart at have det på skrift, når manden spørger hvad jeg nu har købt stof til :whistling

Lækkert med hospitalstaske-tråden... jeg kan bare ikke overskue noget idag, har haft en hård dag; så jeg må nærlure imorgen om jeg evt. har hørt nogle gode råd eller lign...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helle: Tak! :)

Godt at de opdagede at du havde blærebetændelse. Er det et symptom at sjat-tisse? For min tidligere super-blære er ikke hvad den har været, så jeg synes også jeg sjat-tisser nogle gange.

Skriv en PM med din mail, så sender jeg mit skema ^_^

Nu har jeg førhen lidt utrolig meget af kronisk blærebetændelse, hvilket var meget smertefuldt og jeg var aldrig i tvivl om at jeg havde det, eller at det var på vej.

I forhold til at have blærebetændelse under en graviditet er det noget helt andet. Da lægen fandt ud af det, havde jeg ingen mistanke om det overhovedet, og det var først dagen efter at jeg tænkte at hvis ikke jeg var kommet i behandling for det så ville jeg nok ha kontaktet lægen. Men jeg har overhovedet ingen smerter haft eller svien ved vandladning. Der var lige det der sjattisseri, som betød at jeg følte jeg skulle tisse hvert 20 min, men der kom maks 4 dråber. Og det var overstået på et par timer.

Men hvis du er det mindste i tvivl så kontakt lægen, for der kan også være noget i urinen som kan være tegn på svangerskabs-forgftning <_<

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER