Barbamama

Hvordan kommer i på hospitalet når fødslen går igang..

24 indlæg i dette emne

Okay, det her er måske verdens dummeste spørgsmål. Men vi har ikke bil, og jeg kan faktisk ikke lige heeelt gennemskue, hvordan vi så får transporteret os (mest mig :P) på fødestuen, når den tid kommer.

Kan man tage en taxa? Jeg tænker bare, at hvis de kan nægte at tage fulde mennesker med, af frygt for at de brækker sig, så kan de vel også nægte at tage en fødende med. :unsure

Og jeg har ikke særlig meget lyst til at ringe til vores forældre og få dem til at køre os, for de skal helst først informeres når fødslen ER overstået. Iøvrigt har de forældre, der har bil, ikke ligefrem jobs, der tillader at de "bare lige" skrider.

Og at tage bussen er nok lige friskt nok :D

Hvad gør I andre bil-løse kommende forældre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror vi ender med taxi :)

Jeg tror vi vil prøve at ringe til sekskaberne inden, og høre hvordan man forholder sig til det - måske kan man tage nogle tæpper/poser med også er det okay.. :)

Men ja, vi har også talt om vi måske skal få mine svigerforældre til at køre - men faktisk har jeg ikke lyst til at inddrage dem på det tidspunkt! <_<

De har to biler, så hvis vi er heldige kan vi få lov at låne den ene i en kortere periode hvis vi tror der er ved at ske noget, eller omkring terminen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle planmæssigt med taxa. Det kan man sagtens - man skal bare tage afsted lidt før vi gjorde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi ender med taxi :)Jeg tror vi vil prøve at ringe til sekskaberne inden, og høre hvordan man forholder sig til det - måske kan man tage nogle tæpper/poser med også er det okay.. :)Men ja, vi har også talt om vi måske skal få mine svigerforældre til at køre - men faktisk har jeg ikke lyst til at inddrage dem på det tidspunkt! <_< De har to biler, så hvis vi er heldige kan vi få lov at låne den ene i en kortere periode hvis vi tror der er ved at ske noget, eller omkring terminen :)

God idé at ringe ind og spørge, hvordan de har det med det, og hvordan man skal forholde sig :)

Vi skulle planmæssigt med taxa. Det kan man sagtens - man skal bare tage afsted lidt før vi gjorde ;)

Det er jo så spørgsmålet om man når det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog taxa og det var slet ikke noget problem. Virkede måske lidt fjollet at have autostol med, men ingen baby, så manden sagde til chaufføren "vi skal lige hen og have en baby ud" :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog taxa og det var slet ikke noget problem. Virkede måske lidt fjollet at have autostol med, men ingen baby, så manden sagde til chaufføren "vi skal lige hen og have en baby ud" :loveshower

Tror nu vi ville lade de ting blive hjemme - for ligemeget hvad, ville svigerforældrene skulle køre os hjem ;)

Men jeg tænker også lidt - hvad nu hvis man skal hjem? Altså, det kan løbe op med hvad det koster i taxa - hvis man tager derind og skal hjem, og derind igen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog en taxa dengang vi ikke havde bil.... Ellers kan I jo spørge en nabo eller et vennepar om en hjælpende hånd - det vil de fleste da gerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner bestemt med, at vi tager en taxa. Vi bor ca. 10 minutters bilkørsel fra Riget, hvis ellers trafikken arter sig, så det tror jeg ikke, at der er nogen ben i. Det ville nok være langt hurtigere at cykle, men SÅ overskudsagtig regner jeg ikke med at være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner bestemt med, at vi tager en taxa. Vi bor ca. 10 minutters bilkørsel fra Riget, hvis ellers trafikken arter sig, så det tror jeg ikke, at der er nogen ben i. Det ville nok være langt hurtigere at cykle, men SÅ overskudsagtig regner jeg ikke med at være.

Arh, pjat! Op på cyklen med dig :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål - og med Aalborg som fødested, så skal vi da godt nok håbe på, at man går i fødsel om aftenen ;) Ellers bliver det noget forvirrende noget - og stressende for farmand :whistling Så på det punkt er det da nemt med en taxa :)

Vi har talt meget om det, da vi har noget der minder om 45-47 km fra vores bopæl til sygehuset - min mand er allerede bekymret for køreturen med en hysterisk kvinde :rolleyes Også skal vi jo lige igennem en af Aalborgs mest trafikerede veje, for at komme frem til sygehuset. Kan godt mærke, at vi faktisk har fortrudt en lille smule, at vi ikke har valgt Randers fremfor Aalborg - det havde været så meget lettere med Randers, men nu er beslutningen taget - så finder vi ud af det. Vi har selv bil, så det bliver formentlig os selv, som kører hele vejen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner bestemt med, at vi tager en taxa. Vi bor ca. 10 minutters bilkørsel fra Riget, hvis ellers trafikken arter sig, så det tror jeg ikke, at der er nogen ben i. Det ville nok være langt hurtigere at cykle, men SÅ overskudsagtig regner jeg ikke med at være.

Arh come on! :lolhit

Godt spørgsmål - og med Aalborg som fødested, så skal vi da godt nok håbe på, at man går i fødsel om aftenen ;) Ellers bliver det noget forvirrende noget - og stressende for farmand :whistling Så på det punkt er det da nemt med en taxa :)Vi har talt meget om det, da vi har noget der minder om 45-47 km fra vores bopæl til sygehuset - min mand er allerede bekymret for køreturen med en hysterisk kvinde :rolleyes Også skal vi jo lige igennem en af Aalborgs mest trafikerede veje, for at komme frem til sygehuset. Kan godt mærke, at vi faktisk har fortrudt en lille smule, at vi ikke har valgt Randers fremfor Aalborg - det havde været så meget lettere med Randers, men nu er beslutningen taget - så finder vi ud af det. Vi har selv bil, så det bliver formentlig os selv, som kører hele vejen :P

Men IKKE fredag og lørdag nat... Der er det UMULIGT at få vristet taxaerne fra jomfru ane gade <_<

Er det ikke muligt for jer at skifte fødested? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål - og med Aalborg som fødested, så skal vi da godt nok håbe på, at man går i fødsel om aftenen ;) Ellers bliver det noget forvirrende noget - og stressende for farmand :whistling Så på det punkt er det da nemt med en taxa :)

Vi har talt meget om det, da vi har noget der minder om 45-47 km fra vores bopæl til sygehuset - min mand er allerede bekymret for køreturen med en hysterisk kvinde :rolleyes Også skal vi jo lige igennem en af Aalborgs mest trafikerede veje, for at komme frem til sygehuset. Kan godt mærke, at vi faktisk har fortrudt en lille smule, at vi ikke har valgt Randers fremfor Aalborg - det havde været så meget lettere med Randers, men nu er beslutningen taget - så finder vi ud af det. Vi har selv bil, så det bliver formentlig os selv, som kører hele vejen :P

I kan da sagtens skifte fødested?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men os der har bil og skal føde i Aalborg kan bare ikke få en holde plads ved Nord, og hvis vi endelig får en skal det satme gå stærkt da man kun må holde der en time! :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg virkelig ikke endnu. Får muligvis et lift af babysitteren (min mor) hvis hun når frem i tide, ellers taxa hvis der er ro på eller ambulance hvis vi har travlt, der er kun 15 min i gå afstand til sygehuset herfra så jeg nægter at gøre det til et problem. Men kan da lige fortælle hvad vi har gjort før:

Første fødsel: vi boede i Århus men havde valgt at føde i Silkeborg pga de havde fødekar, det var ikke en mulighed i Århus dengang. Dvs forventet transporttid 45 min, så vi meldte os ind i Falck for at være sikker på at blive kørt. Da dagen kom sendte hospitalet dog en ambulance ud fordi de kunne fornemme at det hastede, (så det kom ikke på "vores regning") og jeg ankom også kun 22 min før min søn blev født.

Anden fødsel: Skulle føde i Århus denne gang og vidste godt vi skulle skynde os. Desværre gik jeg i fødsel en lørdag nat og vi måtte vente længe på vores babysitter (en ven) fik en taxa. Planen var selvfølgelig at vi skulle videre i samme taxa når han kom, men da taxaen endelig ankom var den fyldt, han havde været nødt til at dele en taxa med nogle andre. Så blev jeg sådan lidt JEG ER ALTSÅ I FØDSEL SKRID FOR H... -agtig, helt unødvendigt i øvrigt, for de unge mennesker i taxaen sprang straks ud da de forstod hvad der foregik. Og vi ankom i "god tid", 1½ time før min ældste datter blev født.

Tredie fødsel: Skulle føde i Århus, denne gang startede det så langsomt at min mor nåede frem i god tid og kunne køre os til og fra (indtil flere gange) det var virkelig rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg flyttede hjem til mine forældre i den periode, var til sidst rigtig ked af ikke at være hjemme og se min kæreste..

Var til igangsættelses samtale og fik hindeløsning, som forsøg på at få gang i tingene - og dét kom der.

Så min mor kørte mig derind, vi regnede med vi bare skulle hjem igen - men var 6 cm åben..

Kæresten blev kørt af hans forældre, der rent faktisk under hele fødslen (4 timer), sad i venteværelset og ventede på at se vores lille vidunder :)

Min mor og kæresten var med under selve fødslen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige haft en samtale med min far idag da jeg kan risikere at være helt alene hjemme når jeg går i fødsel. (min kæreste er i søværnet)

for jeg tænkte at hvis nu jeg har lige så hurtig en fødsel som min mor (4-5 timer fra første ve) så vil jeg gerne vide hvad mine muligheder var. :D

Min far arbejder hos Falck og jeg skulle lige hører om det var muligt at ringe til en ambulance hvis nu jeg ikke kan gå og føler at nu er det nu.

min far sagde så at jeg jo først skal snakke med jordmoderen og hvis hun syntes jeg skal komme på sygehuset NU! så ringer enten hun eller jeg selv efter en ambulance. og ellers så er det med en taxa hvis det ikke haster. men han sagde også at hvis man virkelig selv føler at nu er det nu så er det lovligt at ringe efter en ambulance så det går hurtigere end med en taxa. :D

altså jeg syntes det er rart at vide præcis hvad mine muligheder er for hvis jeg står helt alene der hjemme midt om natten så går jeg nok lidt i panik hvis jeg ikke viste hvad jeg kunne gøre. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men IKKE fredag og lørdag nat... Der er det UMULIGT at få vristet taxaerne fra jomfru ane gade <_<

Er det ikke muligt for jer at skifte fødested? :)

Kan godt forstå det så - lad os håbe, at det er i dagtimerne eller de tidlige aftentimer så I skal afsted :P Også må du lige manøvrere udenom lørdage og søndage ;)

Jeg er så alligevel tilhænger af aften/natten - uanset hvad, det gør parkeringsproblematikken noget lettere - hvis altså man er så heldig at finde en af parkeringspladserne over ved Gåsepigen (så må manden gå derfra). Eller også kunne man håbe på en af 3-timers parkeringspladserne (der hvor ambulanceindgangen osv. er) - selvom 3 timer nu nok ikke kan gøre det :P

I kan da sagtens skifte fødested?

Uhhh.. Altså hvis det kan lade sig gøre, så kan det ikke udelukkes at vi gør det :) Problemet er bare, at vi faktisk valgte Aalborg i tilfælde af, at jeg skulle være uheldig og få graviditetssukkersyge <_< Det vil nemlig være sådan, at hvis vi vælger Randers og jeg får konstateret graviditetssukkersyge, så skal jeg til Skejby at føde - også taler vi pludselig om en køretur på 1 time og 10 minutter - og der skal så lige regnes med en 40 minutters tid på motorvejen. Så var vi enige om, at Aalborg klart var at foretrække -graviditetssukkersyge eller ej :)På en god dag tager det omkring 35 min. at nå frem til Aalborg og på en trafikeret dag 40-45 min.) Desuden har vi også fået en ret god behandling af dem i Aalborg, beslutningen er faktisk ikke så nem :rolleyes Jeg har også sagt til min mand, at vi nok skal klare køreturen - vi tager den bare lige nogle gange forinden, så jeg ikke skal guide ham når vi er kommet til Aalborg :P Der er han bare en tumling til at finde rundt - vi har trods alt været der nogle gange efterhånden, så det må da hjælpe på det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også kunne man håbe på en af 3-timers parkeringspladserne (der hvor ambulanceindgangen osv. er) - selvom 3 timer nu nok ikke kan gøre det :P

Hos os er der næsten kun 3 timers parkering, men ved fødsels henvender man sig bare til sin jm og siger det og så skriver hun sådan en permanent tilladelse at man må holde der udover der 3 timer. Måske de også gør det på dit sygehus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er der næsten kun 3 timers parkering, men ved fødsels henvender man sig bare til sin jm og siger det og så skriver hun sådan en permanent tilladelse at man må holde der udover der 3 timer. Måske de også gør det på dit sygehus

Sådan er det også hos Horsens det med tilladelsen, hvis man ikke kan finde en plads hos langtidsholdepladsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig hørt om, at Taxa i Aalborg ikke vil køre med fødende :)

Skal man på patienthotel i Aalborg, betaler fødegangen for en taxa dertil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med ambulance synes jeg bestemt man skal lade jordemoderen afgøre..

Når man tænker på hvor få ambulancer der er, og at man "trods alt" kun er i fødsel.. hvis man tror man får en hurtig fødsel, kan man jo tage afsted hurtigt :) Ved godt man ikke altid har en ide, men mener VIRKELIG at man kun skal bruge ambulance som sidste udvej :)

Der er virkelig ikke særlig mange, og de er dybt presset. Har selv stået og ventet næsten 30 min på en ambulance (Dog ikke mig der skulle bruge den, men mig der havde ringet), fordi de "havde travlt" <_< Og ærlig talt - Hvis man nu taler godt for sin syge moster, så tror jeg faktisk man kan lave en god deal med et taxaselskab på forhånd. Fx tilbyde dem en fast pris for turen, hvis de rykker en frem som nr. 1. Så er de i mange tilfælde lige så hurtige som en ambulance :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er der næsten kun 3 timers parkering, men ved fødsels henvender man sig bare til sin jm og siger det og så skriver hun sådan en permanent tilladelse at man må holde der udover der 3 timer. Måske de også gør det på dit sygehus

Det vil jeg da klart undersøge - tak for tippet :super

Også til dig Ria :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at ambulance er absolut sidste udvej her :o Tror nu heller ikke at det bliver aktuelt endda, da vi formodentlig (vi skal flytte inden) kun har 10-15 minutters kørsel til sygehuset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns nu det med en ambulance kan være helt reelt hvis fx vandet er gået eller man bløder og har kraftige veer med kort imellem, jeg tror egentlig godt de fleste kan fornemme om det virkelig begynder at haste, eller om man bare stille og rolig skal se at komme på hospitalet. Jeg vil 100 gange hellere føde i en ambulance end i en taxa hvis vi er ude i den snak.

Er der egentlig ikke længere mulighed for at være medlem af Falck som man kunne tidligere? For så ku man bare bestille en sygetransport, ja ved ikke hvordan det fungerer, men det har man engang kunnet vælge i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER