kategeorina

Rod i blødninger

7 indlæg i dette emne

Hej med jer,

Er der nogen der har erfaringer med at have fået fjernet hormonspiral og så blive gravid igen?

Har fået fjernet min tilbage i september (måtte til gynækolog da den sad godt fast). Den første måned skete der ikke noget, men så fik jeg blødning og derefter har jeg blødt med ca 1½-2 ugers mellemrum. Førhen da jeg tog p-piller og holdt op med det, inden jeg blev gravid med mine andre børn havde jeg en meget regelmæssig cyklus, men nu med alle de blødninger er det ikke til at hitte rede i, hvad der er hvad ...

Nogen der har oplevet tilsvarende ??

Ser frem til at høre jer,

den håbefulde kategeorina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik fjernet min hormonspiral sidst i maj (var også hos gynækolog fordi snoren var "forsvundet")- to dage efter fik jeg meget voldsom blødning, der varede næsten 14 dage. Godt så, tænkte jeg, så er den hormonspiral vel ude af systemet...

14 dage efter fik jeg igen blødning og denne gang endnu voldsommere - jeg måtte blive hjemme fordi jeg var helt svimmel og jeg blødte igennem alt! Igen blødte jeg i alt næsten 14 dage.

De efterfølgende måneder er min menustration kommet nogenlunde regelmæssig (svinger max. 2 dage med en cyklus på ca. 28 dage) og den er ikke så kraftig mere, men det svinger noget hvor lang tid den varer - nogle måneder knap en uge, denne måned har den været oppe på næsten 14 dage igen. Jeg husker ikke så store udsving, før jeg fik hormonspiral og jeg er da heller ikke blevet gravid endnu (min søn på 12 tog kun et forsøg!)- men vi vælger at tro på, at min krop bare skal vende sig til at være helt sig selv igen - og så er jeg jo også blevet ældre, så det måske tager lidt længere tid...

Det er ikke helt magen til din oplevelse, men jeg oplever det i hvert fald også som mere rodet på en eller anden måde end dengang jeg stoppede med mine p-piller for mange, mange år siden - men lægen sagde til mig, at der skulle ikke være noget i vejen for, at man blev gravid lige efter ,man får en hormonspiral fjernet fordi det er så lidt hormon, den afgiver, så mon ikke det kommer, du har jo kunnet blive gravid før, kan jeg læse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :-)

Har du været ved gynækolog eller andet for at tjekke det er ok?

Jeg er blevet tjekket ved egen læge og venter på tid ved gynækolog ....

Håber snart det bliver noget mere regelmæssigt.

:-) Kategeorina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min anden mens efter fjernelsen af spiralen var så kraftig at jeg ringede til min læge. Hun ville ikke se mig, da hun ike vurderede det til at være unormalt, men udskrev nogle piller, der dæmpede menustrationen -

Min cyklus er jo som sådan regelmæssige nok - det er mere styrken/længden af blødningerne, der svinger, så jeg har overvejet at kontakte min læge igen, men er ikke kommet det nærmere...jeg ville lige vente og give min krop en chance og se om jeg blev gravid - og har faktisk også været det, men kun ganske kort tid (gik alt i alt 1½ uge over tid og havde svag positiv test). Tænker at hvis der ikke sker noget i løbet af de næste par måneder, så kontakter jeg hende igen.

Men jeg kan godt forstå, du har henvendt dig, for dine blødninger virker meget rodede...hvis gynækologen har nogle vise ord om hormonspiral og evt. effekter, må du meget gerne dele dem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ved gyn og alt ok ... hun havde dog ingen vise ord at sige - men det hele er ny også blevet noget mindre roddet nu. NÆSTEN helt normalt ... dog ikke gravid endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så også i syv sind men lidt i den anden grøft.

Fik fjernet min hormonspiral her d. 12. Juli, ved gynækolog da snoren var væk. Har det sidste halve år med spiralen slet ikke haft mens.

Havde en anelse lyserødt slim nogle dage efter at den var fjernet så intet. Og for 5 dage siden fik jeg så "mens", men har bare været brunt, lysebrunt slim i små mængder, tog en g- test i går men var negativ, så det er da ikke derfor. Ved jo af gode grunde ikke hvornår jeg egentlig skulle have haft mens, men sidst jeg havde var det også sidst på måneden.

Men er jo lidt forvirret, skal jeg regne det jeg har nu som mens :blink

Synes også at det generelle jeg har læst mig frem til er at man får kraftig blødning kort efter fjernelsen af spiralen. Havde også spiral mellem mine drenge men kan ikke huske hvordan det var efter jeg fik den fjernet dengang, men blev da gravid efter 1,5 cyklus.

Nogen der har erfaringer med cyklus efter fjernelse af hormonspiral?? :blink Hjælp please! :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså som sagt var der totalt rod i mine blødninger de første 4-5mdr efter fjernelsen og det var både lidt kraftige og mindre kraftige blødninger og også en del brunt i starten ...

Først næsten ½ år efter fjernelsen blev min mens periode ensartet og jeg er blevet gravid nu ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER