Tina80

Alder på barn ved huller i ørene

27 indlæg i dette emne

Hvor gamle skal børn være for at få huller i ørene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker du "lovmæssigt" eller hvad vi synes er ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lovmæssigt ellers vil guldbutikkerne vel ikke gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke der er nogen regel for det... Man ser i hvert fald oftere og oftere helt små børn med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at der stod 7 eller 9 år, der hvor min bonusdatter fik lavet huller i ørene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik dem lavet skulle man være 7. Synes det er vigtigt, at det er barnets beslutning 100% og ikke forældrenes. Kan ikke sætte mig ind i, at man får det lavet til helt små børn - det kan aldrig være i deres tarv..

Men hvis min datter super gerne vil have det lavet som 6-årig, kan jeg ikke se noget falt i det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle steder er det 6 år, andre helt op til 12 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørg den enkelte piercer om hans mening.

Og lad for Guds skyld være med at få dem lavet hos en guldsmed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørg den enkelte piercer om hans mening.

Og lad for Guds skyld være med at få dem lavet hos en guldsmed!

Hvorfor? Jeg fik mine lavet hos en guldsmed da jeg var 12 - uden problemer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor? Jeg fik mine lavet hos en guldsmed da jeg var 12 - uden problemer!

Den pistol en guldsmed bruger til at skyde hullerne med, kan ikke rengøres ordentligt, så derfor vil der altid være (måske) farlige bakterier fra tidligere kunder på den.

Derimod bruger en piercer kun sterilerede nåle til at lave hullet med, og derfor er det 100 gange mere sikkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piercing med pistol Vi bliver tit spurgt hvorfor vi ikke skyder hullerne i i stedet for at pierce dem i: En ”ørehulspistol” kan ikke steriliseres. Man kan allerhøjest tørre den af og det er slet ikke nok.

Når man ”skyder” / piercer med pistol vil der altid sætte sig en ”film” af blodpartikler fra den piercede på pistolen. Denne ”film” vil kunne bære forskellige vira videre til den næste kunde. Fx vil det let kunne videregive Hepatitis (smitsom leverbetændelse, som er dødelig). Ydermere er det sådan at de smykker der bliver skudt i ikke egner sig til andet end at sidde i øreflippen. Brugt andre steder vil de give mere gene end gavn.

Kilde: Lars Dalgas (http://www.aarhustattoo.dk/dalgas/index_dalgas.htm)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var vist nok 6,5 år da hun fik det. Vi fik at vide at barnet skal være stor nok til at vide at det gør ondt og at man skal ha begge i.

Hun tog det meget pænt. Sagde hverken av eller hoppede.

Har ikke haft problemer med at de blev skudt i, for det er jo alm øreringe og ikke en speciel piercing.

De rengører også "pistolen" og afspritter den, så den er helt ren.

Liva var 4,5 år og tog det også super pænt.

De fik det gjort ved to forskellige guldsmede, så det vil jeg ikke tænke over om det er forsvarligt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara var 8 da hun fik huller i ørerne og det var efter lang tids overtalelse.

Mht. Det med pistoler er det øreringene de skyder i, der er derfor ikke noget på pistoler der som sådan kommer i kontakt med såret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piercing med pistol Vi bliver tit spurgt hvorfor vi ikke skyder hullerne i i stedet for at pierce dem i: En ”ørehulspistol” kan ikke steriliseres. Man kan allerhøjest tørre den af og det er slet ikke nok.

Når man ”skyder” / piercer med pistol vil der altid sætte sig en ”film” af blodpartikler fra den piercede på pistolen. Denne ”film” vil kunne bære forskellige vira videre til den næste kunde. Fx vil det let kunne videregive Hepatitis (smitsom leverbetændelse, som er dødelig). Ydermere er det sådan at de smykker der bliver skudt i ikke egner sig til andet end at sidde i øreflippen. Brugt andre steder vil de give mere gene end gavn.

Kilde: Lars Dalgas (http://www.aarhustattoo.dk/dalgas/index_dalgas.htm)

Det er nemlig helt korrekt enkelte steder. Der er kommet et "nyt" produkt, som gør at det nu er forsvarligt og forholdsvis sterilt. Men for det første er det ret smertefuldt på denne måde, for det andet er det ret dyrt, ifht. piercer. . Problemet er bare at, selvom der ingen lovgivning er på området desværre, at langt de fleste piercere har en aldersgrænse ved 15/16 år.

Blomdahl bruger bioplast, hvilket er et af de bedste og mest optimale produkter til nye piercinger, da det for det første er allergivenlig, det mindsker risikoen for infektion, og det fremmer helingen. Jeg bruger altid bioplast, hvor det er muligt, og der hvor det ikke er muligt, anvender jeg titanium. Kunne ikke drømme om at anvende andet.

Jeg har selv arbejdet en del med piercing, så her i huset er det mig der laver hullerne.

Linker lige til det nye sterile produkt. Så skal det laves hos en guldsmed, så spørg efter om de bruger blomdahl medical først. Og sørg for at tjekke om der bruges handsker.

Medical ear piercing

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så engang et dagplejebarn med huller i ørerne, så troede faktisk ikke at der var nogen lovmæssig nedre grænse (selvom jeg ved nærmere eftertanke synes at der BØR være det)

Jeg tror, jeg var 11, da jeg fik huller i ørerne. Jeg var MEGET bange for at spørge min mor om jeg måtte, for det var jo noget, de store piger havde, men jeg fik lov uden problemer :)

Jeg er lidt usikker på, hvornår jeg kunne finde på at lade mit eget barn få huller i ørerne. Jeg kunne godt forestille mig, at jeg ville have svært ved det før hun blev omkring 10... Og det ville i hvert fald IKKE ske, før hun selv bad om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var 10 år, da jeg fik lavet huller i ørene, og fik lov. Min farmor havde mig med ved en guldsmed, efter min mor havde givet lov. Men jeg kunne ikke tåle det, og efter 5 uger måtte de tages ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna har huller i ørerne. Hun fik det da hun var knap 4 år gammel.

Det var 100% hendes eget valg, hun havde ønsket sig dem i over et år og vidste det gjorde ondt at få lavet.

Guldsmeden som hun fik det lavet hos havde nogle regler vedr. at lave huller på børn:

* Barnet skal være over 3 år.

* Barnet skal kunne tale og selv bede om at få lavet øreringe.

* Barnet bliver informeret om at det kan gøre ondt INDEN hullerne laves, og bliver efter denne info bedt om at bekræfte ønsket om øreringe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna har huller i ørerne. Hun fik det da hun var knap 4 år gammel.

Det var 100% hendes eget valg, hun havde ønsket sig dem i over et år og vidste det gjorde ondt at få lavet.

Guldsmeden som hun fik det lavet hos havde nogle regler vedr. at lave huller på børn:

* Barnet skal være over 3 år.

* Barnet skal kunne tale og selv bede om at få lavet øreringe.

* Barnet bliver informeret om at det kan gøre ondt INDEN hullerne laves, og bliver efter denne info bedt om at bekræfte ønsket om øreringe.

det er nemlig en god guldsmed der gør sådan!!!! min datter skulle sige at hun vidste at det gjorde ondt og hun SKULLE have i begge øre selvom det første gjorde ondt ellers ville han ikke;0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er fedt med guldsmede som har den regel at børnene skal kunne sige de vil have det og at de ved det gør ondt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, men synes dog stadig at 3 år er lige lovlig ungt endnu. Mener ikke personligt at børn i den alder kan overskue konsekvenser for deres valg og er meget letpåvirkelige af verdenen omkring dem, så det ikke nødvendigvis er 100% deres eget gennemtænkte valg. Der synes jeg man som forældre må sige nej og vente til barnet er mere modent og kritisk overfor forskellige holdninger og meninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter som blev 5 år i forgårs har snakket om det I de sidste 6 mdr. Og hver gang har jeg givet hende alternativer såsom klipsøreringe og også fortalt hvor ondt det gør. Men hin ønsker det fortsat. Og sagde selv så sent dom i går om hun måtte få det lavet i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter som blev 5 år i forgårs har snakket om det I de sidste 6 mdr. Og hver gang har jeg givet hende alternativer såsom klipsøreringe og også fortalt hvor ondt det gør. Men hin ønsker det fortsat. Og sagde selv så sent dom i går om hun måtte få det lavet i dag.

Umiddelbart synes jeg hun lyder gammel nok og til at kende konsekvenserne eller hvad man skal sige :) Så jeg ville bare finde en guldsmed der ville lave dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi det lavet og hun sagde kun et enkelt av ved hvert øre. Selv guldsmefen og 2 Andre kunder sagde hun var smadder dygtig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi det lavet og hun sagde kun et enkelt av ved hvert øre. Selv guldsmefen og 2 Andre kunder sagde hun var smadder dygtig

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi det lavet og hun sagde kun et enkelt av ved hvert øre. Selv guldsmefen og 2 Andre kunder sagde hun var smadder dygtig

Tillykke med din "store pige".. :)

Vil da sige at da jeg i sin tid fik lavet min piercing i læben, var min veninde flad af grin.. Fordi jeg blev fuldstændig BLEG og var ved at besvime af smerte :rolleyes Har huller i ørene, men mindes ikke det gjorde så ondt..

Siden da har jeg hverken fået lavet huller i ørene eller flere piercinger, for er så bange for det gør ondt.. Så jeg synes din datter er rigtig sej :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER