Charlotte - mig og mine

Gravid og maling??

12 indlæg i dette emne

Nu må i lige hjælpe mig her. Hvordan er det lige med graviditet og malerarbejde? Vi skal have malet vores stue, og jeg er gravid i uge 14. Kan jeg være med til at male, eller skal jeg holde mig væk?

Det er vandbaseret maling, og vi har mulighed for at lufte ret godt ud imens vi maler.

Hvad siger i skønne kvinder, hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke goere det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anbefalingerne siger nej, så jeg ville nok heller ikke gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Det ville jeg bestemt ikke deltage i hvis det var mig. Håber I finder en løsning på male projektet. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står i samme dilemma... Jeg er i uge 37 og ville gerne male min datters værelse inden lillebror kommer til verden men jeg bliver nok nødt til at vente for jeg tør ikke rigtig når det er imod anbefalingerne:-) håber du får løst problemet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i dag er det "farlige" stort set taget ud af malingen.. Har en svoger der er maler, og har spurgt ham hvordan og hvorledes, og var selv i lære for år tilbage, hvor jeg havde en gravid kollega som fint fortsatte indtil hendes barsel.. Så længe du ikke står i farlige malerdampe hele dagen, så skulle det altså ikke kunne skade noget.. Men følg din egen intuition.. wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke være bange for det. Så længe der bliver luftet ud og det er vandbaseret, så ville jeg gå i gang. Det er jo kun en stue.

Har selv været med til at male hele vores hus mens jeg ammede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville personligt ikke gøre det.

Men skulle du beslutte dig for at gøre det ville jeg helt klart købe en maske. Det skal være en helt bestemt maske med filter. Du kan købe den i de fleste malerforretninger.

Kan du ikke få kæresten/manden til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket lidt frem og tilbage om det. Vi er nået frem til at jeg hjælper til med at rydde op og dække af, men selve malerarbejdet står manden for.

Jeg kan ikke helt undgå at være i huset imens, men jeg vil være mest på den andeb etage, og så vil jeg køre nogle timer, så jeg ikke er i dampende hele tiden.

Desuden vil vi være meget omhyggelige med at døren til soveværelset er lukket hele tiden, sådan så der ikke er nogen dampe der hvor jeg skal sove.

Jeg tænker det er den bedste løsning, hvor jeg udsætter smølfen for mindst muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, vi ville goere akkurat det samme - God arbejdslyst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det syntes jeg lyder som en rigtig god løsning- better safe than sorry!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder meget fornufigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER