Solvej99

Hvornår begyndte I på mos?

5 indlæg i dette emne

Theo har nu fået grød i en uge. Det går godt og jeg kan høre at han synker en del af det :)

SP sagde at jeg kunne begynde på mos, når der går godt med grøden. Men hvornår begyndte I?

Indtil videre har jeg kun lavet majsgrød. Har været i tvivl om det ville forvirre ham for meget med forskellige smage. Hvor meget forskelligt giver I?

Det er en hel videnskab det her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ER nemlig en jungle!!

Jeg tror ikke rigtig der er noget rigtig eller forkert - jeg har valgt at skifte mellem tre meltyper (majs, ris og boghvede) samt både æble, æble/pære og æble/kiwi-mos for at hun skal vænne sig til forskellige smage og konsistenser lige fra start :)

Erica har fået grød om eftermiddagen i over 3 uger nu. Jeg har et par gange givet hende mos (da hun skulle passes over to måltider). Jeg ville helt sikkert sagtens kunne gå op på 2 ske-måltider om dagen (sikkert også 3), men har ikke gjort det endnu, da det er besværligt!! Hun er jo ikke 6 måneder endnu, så fuldamning anbefales jo stadig, så jeg har ikke travlt med hun skal blive skemadsbarn for tidligt.

Tror jeg begynder med grønsagsmos til aftensmad efter jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de sp'er...

Herhjemme startede vi med kartoffel mosen...

og efter 1-2 uger med det begyndte vi med lidt grød

og efter ca 3 uger blev det til 1 gang grød og 1 gang mos om dagen. :)

Synes det lyder fint med majsgrøden - det kan jeg du godt køre med i et par uger før du prøver nyt.

Det er godt at han vænner sig til det først.

J fik majsgrød og hirsegrød for det meste. majsgrøden var største hit.

Risgrød fik han også indimellem. Boghveden fik vi ikke prøvet, da det ikke kunne findes her i nærheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte også med majsgrød. Efter nogle dage fik hun risgrød. Nogle gange er der lidt frugtmos i (hidtil har vi kun prøvet pære - skal lige tage mig sammen til at lave noget æblemos). Efter et par uger eller 3 begyndte vi med mos, da hun virkede glad for grøden, så jeg tænkte, at det var fint at prøve mere nyt. Det er variationer over kartoffelmos, altså med gulerod, broccoli, squash eller ærter i, og det hele glider ned :)

for tiden får hun grød om morgenen, og mos sidst på eftermiddagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Jeg ville egentlig også gerne vente med 2 måltider om dagen til han er 6 mdr. (i dag er han 5 mdr.), men lige for tiden synes jeg bare at jeg ammer HELE tiden. Han vil have bryst hver 1.-2. time! Det synes jeg er meget ofte, så jeg tænker måske at han er sulten? :unsure

Han er jo en stor dreng, så måske er han bare super klar til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER