Maybe

Ikke gravid, på trods af positiv ægløsningstest

9 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg vil blot høre om nogen har prøvet at have positiv ægløsningstest, og gjort hvad man skulle :cell :P

også stadigvæk ikke blive gravide.

Selv er det første gang vi prøver at bruge den metode, og krydser finger for at der er noget der udbliver i uge 52 :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig selv prøvet det, men er sikker på det sagtens kan lade sig gøre.

1. Kan man have en biokemisk abort.. Hvor ægget er befrugtet, men bliver afstødt og man får sin almindelige menses..

2. ÆL testen er en indikation.. Selve ÆL kan komme i samme sekund du har taget testen, eller flere timer efter.. Nogen kvinder har ÆL og dermed mulighed for befrugtning i få timer - nogle har længere tid..

3. Manden sædceller har forskellige levelængde.. Nogle mænds sæd med god kvalitet, kan leve i op til 5 dage - andres måske 1 dag - ja måske timer..

2+3 lagt sammen, kan jo gøre man har stået med en positiv test, men tingene kombineret har bare gjort man ikke har ramt det rigtige tidspunkt.

Men jeg vil sige, at der selvfølgelig er langt større sandsynlighed, når man har sexet ekstra på dagen for ÆL og i dagene efter... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork ja!! Mange gange. <_< Selvom man gør hvad man kan, og ved man har ægløsning, så er det ikke sikkert at der kommer en svømmer frem til ægget. Det er en besværlig vej for de små svømmere. Ved vores første barn, brugte jeg Æl teste i ca. 1/2 år, før der var bid.

Held og lykke med det. :jul12:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

på trods af at man gør alt som man skal er der kun 24% sandsynlighed for at blive gravid pr ægløsning som 25 årig og 12 % som 35 årig.. Så selv om man gør hvad man kan, er det altså helt normalt at det tager op til et år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar :)

ok så ved jeg det.

Desværre kender jeg mig selv godt nok til, at hvis 2+2 skulle give 4 og det så ikke gav det, ville jeg snurre 20 gange rundt om mig selv og være bange for at der var noget galt, men det kan jeg høre jeg ikke skal være, dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De få gange (= 2) jeg har stået med en positiv ÆL-test, eller tæt på er jeg faktisk blevet gravid... men som sinning siger er det under 1/4 der får gevinst i deres cyklusser på trods af positiv ÆL-test...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte også ægløsningstest i et halvt år, perfekte 28dage og positive æl-test . Men efter 1,5 år uden 2streger . Så kontaktede vi lægen.

Ved godt det ikke er de mest positive tanker. MEN, efter behandling med IVF venter vi vores første lille prinsesse til maj :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min historie er lidt den sammen som Helle H. Vi har stået med maaaange positive ÆL-test over de sidste 2 år, men ingen positive GT. Så sendt som denne måned havde jeg en meget meget positiv ÆL-test og er stadig ikke gravid. Fra næste måned starter vi behandling.... Så ingen grund til stress over at du ikke står med en positiv GT på trods af positiv ÆL-test.

God jul :jul11:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi også prøvet maaaaange gange. Og de gange jeg ikke har taget en ÆL test, har jeg haft ÆL alligevel og ikke blevet gravid. Så det kan man sagtens...dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER