Pip

Motion og graviditet

4 indlæg i dette emne

Hvordan er det nu lige i form af graviditet og motion?

Skal lige siges jeg desværre ikke er gravid, men bare lige for at få styr på tingene inden dette (forhåbentlig snart)sker :P

Jeg dyrker motion ca. 3 gange i ugen (eller det er mit mål) i motion center. Mit spørgsmål er: Hvordan ved jeg, hvor meget jeg må yde?? Skal jeg bare træne som jeg plejer?? (Skal siges at jeg ikke træner total intensiv, når jeg er afsted..) Men prøver da at presse mig selv, så jeg hele tiden kan forbedre mig.. :8:

Håber det er noget I skønne BKér kan hjælpe mig med :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jamen du forsætter bare som nu.. Du skal bare ikke øge intensiteten af træningen. Derudover skal du bare være opmærksom på din krops signaler. I maskiner skal du sørge for ikke at løfte for tungt og kun på maskiner hvor benene er samlede, dvs. inderlårs maskinen duer fx ikke da den kan belaste bækkenet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pip ;) :biglove

Fandt lige denne artikel, måske den kan give dig svar på dine spørgsmål :) http://altomboern.dk/artikel/motion-under-graviditeten

Ved jo det er super som du træner nu, og med lidt småjusteringer kan du helt sikkert "keep up with the good work" når du bliver gravid også :)

Jeg burde faktisk også bare se at komme i sving og få motioneret noget mere, for det gavner helt sikkert mange ting i forhold til at blive gravid og i forhold til selve fødslen.

:kram fra en du kender ret godt.. ;) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pip. Godt arbejde med motionen, og ja vil også sige, bliv bare ved med det. Jeg træner selv i motionscenter 2 gange om ugen endnu, det har gået helt fint men vil godt nok sige det har været hårdt de sidste uger pga kvalme og træthed, men jeg VIL afsted og holde min krop i gang, da jeg er overbevist om at det vil få mig bedre gennem graviditeten og måske endda mindske bækkenløsningssmerter, da jeg må forvente at få bækkenløsning, jeg har haft det i mine 3 tidligere graviditeter. Så det er ren stædighed der holder mig i gang med træningen nu og håbet om at det blir lettere igen når kvalmen forhåbentlig letter.

Har fortalt træneren at jeg er gravid selv om det et tidligt, så jeg forhåbentlig kan få gode råd fra ham om nødvendigt, indtil videre siger han bare thumps up til det jeg laver :) Min moster som er uddannet afspændingspædagog har også været meget opmuntrende og rosende, så jeg er helt tryg ved at træne videre.

:goodluck med projekt baby og :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER