Pip

Hvor lang tid skal der gå?

7 indlæg i dette emne

Hej Piger :balloons

Jeg er ny herinde på BK, og fik det anbefalet af en veninde, så her er jeg… :blush Jeg har luret lidt rundt herinde og mener nu, at jeg vil smide mit første indlæg :)

Lige for at fortælle lidt om mig selv, så er min kæreste og jeg begge 25 år og har været sammen i godt 7 år. :biglove Vi har igennem ca. et halv års tid prøvet på projekt baby, men der er stadig ikke sket noget.

Derfor er mit spørgsmål: Hvor længe går der som regel inden man bliver gravid.?? Jeg ved godt at det er meget forskelligt fra person til person, men tænker bare, at der da må være noget man kan læne sig lidt op ad.?? :help

Det skal dog siges at jeg har taget p-piller igennem 10 år, så ved godt at der er nogle hormoner, som skal ud af kroppen, men som hovedregel siges der jo, at de skulle være ude af kroppen efter de første 3 mdr.

Håber I kan hjælpe mig

Kh. PIP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er mest almindeligt at blive gravid inden det første år :)

Når man har prøvet et års tid, kan man kontakte sin læge som kan henvise til noget behandling :)

Hvis man har uregelmæssig menses, kan det være en ide at tale med lægen noget tid inden vil jeg mene :) Men som regel vil de have man har prøvet et år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din besvarelse Myliona. Jeg synes ikke min mens er uregelmæssig, den kan dog godt svinge lidt dvs. op til plus 5 dage...

Men tænker lidt om det kan være arveligt? Min mor siger selv at de havde svært ved at blive gravide? Så kan det være noget der ligesom går i arv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så vidt jeg ved kan nogle af problemer omkring at blive gravid være arvelige.. :)

Hvis jeg var dig, ville jeg nok kontakte lægen - og bare lige høre.. :) Om ikke andet, så bare for at en "faglig" person siger der skal gå et år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har læst at en læge sagde, at der er så lidt hormoner i de p-piller man køber i dag, at hormonerne er ude af kroppen efter et par dage!.. så mon ikke de er ude af din krop?.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Mener at man siger at 80 % af alle par er gravide et 12 måneder :)

Se evt. her

Håber snart det lykkedes for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger.

Tak for besvarelserne.. Jeg har besluttet at jeg på mandag vil kontakte min læge så jeg kan få en fagperson til at fortælle mig, hvordan jeg skal forholde mig osv... Men tusind tak for I gad bruge jeres tid på at svare på mit spørgsmål, det er dejlig at have nogle at dele mine bekymringer og/eller tanker med :)

Rigtig god jul til jer alle :jul4:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER