Barbamama

Pludseligt opståede røde pletter på låret

23 indlæg i dette emne

Hmm... Jeg er ret sikker på at de ikke var der for tre timer siden, da jeg var i bad og efterfølgende tog bukser på...

Men nu er vi lige kommet hjem fra dans, og jeg smider straks bukserne fordi de klemmer om maven. Og nu opdager jeg så en skønsom klase rødlilla pletter ned af mit ene inderlår? :o

Det er sådan en masse bitte små prikker, der så bliver lidt rødlige udenom. Det minder mig lidt om et jordbær. Det er vel omkring 10 cm "langt" nedaf låret og 4-5 cm bredt, der hvor det er bredest. Tror jeg... Cm-mål er ikke min stærke side :blush Men det er forholdsvist stort synes jeg.

Det klør ikke, svider ikke og mærkes generelt ikke. Det er faktisk bare en farveforskel i huden.

Min plan er at se om det forsvinder af sig selv eller bliver værre, og hvis det bliver værre og/eller begynder at genere, så må jeg jo ringe til lægen.

Men jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvad det er? :unsure Nogen idéer? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke sige det hvad det er, men jeg har haft noget lignende de sidste 10 år ca. Mit er bare placeret rundt om på kroppen - mest overarmene og lårerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke sige det hvad det er, men jeg har haft noget lignende de sidste 10 år ca. Mit er bare placeret rundt om på kroppen - mest overarmene og lårerne.

Forsvinder det igen? Synes ikke det er særlig pænt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forsvinder det igen? Synes ikke det er særlig pænt <_<

Ved mig gør det ikke. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mig gør det ikke. <_<

Argh! Det SKAL gå væk :o Ved første øjekast ligner det at jeg har haft menstruation ned af benet :puke Eller endnu værre at jeg har skidt ned af mig selv eller sådan noget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, nu synes jeg faktisk at det prikker, men kan ikke finde ud af om det bare er fordi jeg er bevidst om at det er der :unsure

Har sms'et rundt til mine kyndige veninder med børn men ingen af dem havde det i deres graviditet. Har fået følgende bud af dem:

- Måske er det fordi jeg producerer ekstra blod (hun havde hørt at det kunne give pletter på benene)

- Måske er det pga. hormoner (såvidt vides ufarligt og midlertidigt)

- Måsker det psoreasis. :o Håber jeg VIRKELIG ikke (Men kunne desværre godt synes det lød sandsynligt, for det har vi bare RET meget af i min familie :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! Det SKAL gå væk :o Ved første øjekast ligner det at jeg har haft menstruation ned af benet :puke Eller endnu værre at jeg har skidt ned af mig selv eller sådan noget :rolleyes

ååårh der er vel ingen der vil bebrejde en gravid kvinde at komme til at skide lidt ned af låret :whistling ej håber da det går væk, det kan ikke være et blåt mærke af en art? det lyder præcis som når jeg får et blåt mærke, de er sådan helt rødlige i det når jeg får dem på låret og ofte får jeg dem uden jeg opdagede det, bare jeg snitter en bordkant eller en dør eller noget kan jeg få de der blå mærker men opdager dem altid først når jeg tager tøjet af om aftenen. de plejer at være der 2-3 uger ved mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ååårh der er vel ingen der vil bebrejde en gravid kvinde at komme til at skide lidt ned af låret :whistling ej håber da det går væk, det kan ikke være et blåt mærke af en art? det lyder præcis som når jeg får et blåt mærke, de er sådan helt rødlige i det når jeg får dem på låret og ofte får jeg dem uden jeg opdagede det, bare jeg snitter en bordkant eller en dør eller noget kan jeg få de der blå mærker men opdager dem altid først når jeg tager tøjet af om aftenen. de plejer at være der 2-3 uger ved mig

Haha, du er så herlig, Mette! :lol

Hmm, det ville da passe mig glimrende, hvis det bare er et blåt mærke, men jeg synes overhovedet ikke, at jeg har slået mit inderlår (hvordan gør man iøvrigt lige det?) og jeg har ALDRIG haft så stort et blåt mærke før :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I tåle at se et billede? :unsure Kunne være rart, hvis nogen lige vupti kunne se "Dét er da bare et blåt mærke" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være mange ting. Slid og sved fra dansen, hormonknopper, allergisk reaktion... ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt tåle at se et billede :)

Men måske kan det være et blodkar som er sprunget under dans. Det sker nogen gange, og er ganske ufarligt og forsvinder af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være mange ting. Slid og sved fra dansen, hormonknopper, allergisk reaktion... ?

Helt klart, jeg gad bare godt vide, hvilken af tingene, det er :P Jeg vil umiddelbart udelukke hormonknopper, da de mig bekendt ser anderledes ud (stikker de ikke ud fra huden?). Slid og sved lyder meget sandsynligt, men hvorfor så kun på det ene lår :huh Allergisk reaktion... Hmm... På hvad dog? :huh

Jeg kan godt tåle at se et billede :)

Men måske kan det være et blodkar som er sprunget under dans. Det sker nogen gange, og er ganske ufarligt og forsvinder af sig selv.

Min veninde nævnte også blodsprængninger idag, og det synes jeg faktisk lyder ret sandsynligt... Stemmer jo også godt overens med at det var efter dans, hvor jeg jo lige har brugt benene lidt ekstra (og det var faktisk på dét ben, som jeg brugte mest). I får lige et billede... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et billede (så må I selv bestemme, om I vil kigge ;)). Jeg har lagt min mobil på låret, så man kan få et indtryk af hvor meget, det fylder.

post-350-063210100 1323848643_thumb.jpg

Hvad siger I, er det bare blodsprængninger eller et blåt mærke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg sige er blodsprængninger.. Det går hurtig væk igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg sige er blodsprængninger.. Det går hurtig væk igen :kram

Arh, det var LIGE det, jeg gerne ville høre! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige blodsprængninger med 99.9999 procents sikkerhed :rolleyes.

Det har ihvertfald intet med psoriasis at gøre, ej heller allergi.

Hvordan ser det ud nu?

Det skal nok gå væk igen, men det kan godt tage nogle dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodsprænger som jeg nævnte før tror jeg også det er :) Jeg har selv haft sådan nogen på min læg engang, bare lidt mindre. og det forsvandt efter en uges tid ca.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan nogle "knopper", får jeg hvis jeg klør mig meget et sted - Det er blodsprængninger :D (tillykke med det ikke er noget slemt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, tror helt sikkert også at det er blodsprænginger eller et blåt mærke - det kunne godt se ud om du har kradset dig selv og du har fået mærker af det :rolleyes Det skal nok gå væk snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at I alle mener at det bare er blodsprængninger! :)

Det har ikke ændret sig en tøddel, men det har jo også kun været der en dag. Og når I er så sikre, så er jeg helt rolig. Så forsvinder det jo nok lige så stille. Og hvis det er ligesom et blåt mærke, så kan der godt gå et par uger med mig <_< Men pyt, bare det ikke er der forevigt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kigger efter, ligner det også lige et par negle der har kløet...

Jeg får det "oftest" på brysterne, hvis de klør - fordi huden er tynd der og den seneste tid har mine bryster kløet/vokset/været ømme jo! Hehe :)

Det tager lige lidt tid før de er væk, fuldstændig ligesom almindelige blå mærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update: Det er på vej væk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER