Xzenia

Ingen menstruation - Ikke gravid

11 indlæg i dette emne

Kære alle

Jeg kunne godt tænke mig at høre om I har erfaringer med dette.

Min menstruation har sprunget de sidste 2 blødninger over. Jeg mener ikke at det kan skyldes en graviditet. I hvert fald har jeg ikke en positiv graviditetstest.

Jeg har tidligere - senest i marts 2011 - haft 3 graviditeter.

Spørgsmål

Er det normalt at menstruationen udebliver i så lang tid? jeg har selv aldrig oplevet det. Har altid haft dem meget regelmæssigt - og jeg er altså 39 år, så jeg har nogle år på banen :-)

Som sådan kan det godt gå uden menstrutationen, men det har givet en del gener. Træthed, varm/feberlignende, svedeture og trykken i hovedet. Det er jeg efterhånden en smule træt af :lolhit

Hører gerne om jeres eventuelle erfaringer på området

KH Xzenia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overgangsalderen... det er de typiske tegn, men tag og snak med din læge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha - overgangsalderen. Ja det skulle lige passe :lol Den har jeg ikke tænkt på.

Det vil jeg da saft suse'me ikke håbe. Det er jeg da alt alt for ung til :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har engang gået et halvt år over tid uden at være gravid, men jeg har os PCO :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kan både skyldes at du psyker mens væk, det har jeg gjort rigtig mange gange særligt, da jeg ønskede en graviditet. Det kan også være fordi du har PCO uden at havde opdaget det. Eller overgangsalderen, du er sidst i 30´erne og kan godt være en af dem, som går tidligt i overgangsalderen. Jeg er selv en af dem, og jeg er kun 31 :)... Men jeg synes du skal søge læge for at finde ud af, hvorfor dette sker for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun haft udeblivende mens i forbindelse med at jeg tog minipiller en kort periode.

Jeg tænkte også straks overgangsalder, selvom det selvfølgelig ikke er det sjoveste når man stadig føler sig ung. Både min mormor og stedmor kom i overgangsalderen inden de var 40 år :-(

Hvis jeg var dig ville jeg også søge læge, så du kan få en afklaring på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige overgangsalderen. Den kan sagtens indfinde sig så tidligt. Jeg har en veninde på 33 år som også lige har fået konstateret hun er i overgangsalderen - og hun har en kronisk sygdom, der gør hun ikke må adoptere - så ingen børn til hende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, nu har jeg tid hos lægen på torsdag. Mange af jer nævner overgangsalderen. Det udløser et spørgsmål herfra.

Kan man gå så pludseligt i overgangsalderen.. Været gravid 3 gange på kort tid - dvs fangede ægløsningen hver gang lige efter en graviditet/abort. Det må betyde at jeg ikke har svært ved at spytte æg ud. Kan det stoppe så pludseligt = 6 måneder efter sidste graviditet stoppede menstruationen?????? :-)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rod i stofskiftet?

Altsaa bare for at komme med et alternativ til den overgangsalder. Det kan ogsaa medfoere en masse smaa symptomer, som ikke giver mening uden diagnosen. Jeg er selv stofskiftepatient -igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, nu har jeg tid hos lægen på torsdag. Mange af jer nævner overgangsalderen. Det udløser et spørgsmål herfra.

Kan man gå så pludseligt i overgangsalderen.. Været gravid 3 gange på kort tid - dvs fangede ægløsningen hver gang lige efter en graviditet/abort. Det må betyde at jeg ikke har svært ved at spytte æg ud. Kan det stoppe så pludseligt = 6 måneder efter sidste graviditet stoppede menstruationen?????? :-)))))

Jeg ved nærmest intet om overgangsalder, men min fars kone gik i overgangsalderen ca 1 år efter hun havde født.

Måske der bare er rod i din krop ovenpå nylig overstået graviditet. Der går jo noget tid inden det hele er normalt igen. Har du haft mens flere gange efter fødsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke haft nogen fødsel. Ingen børn. Kun 3 ufrivillige aborter. Mens har både været regelmæssig inden abortern, og efter. Typisk er der 23 dage imellem hver mens. Synes bare at det er lidt mystisk, når jeg hidtil (næsten) har kunne sætte klokken efter den :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER