finken

Hvornår offentliggør i navnet?

12 indlæg i dette emne

Vi har besluttet at fortælle hvad vores lille dreng skal hedde juleaften. Jeg har pakket gaver ind hvor der står fra .... til bedstemor og bedstefar og jeg glæder mig simpelthen sådan til at se deres ansigtsudtryk når de læser til og fra kortet :yay

Bare ærgerligt at vi skal være hos svigerfamilien så jeg får ikke set mine egne forældres reaktion, men skidt det bliver hyggeligt alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det da en meget sød ide :)

Hos os vidste vi det først da hun kom til verden, eller der var vi ført 100% enig så de fik det afvide da de besøgte os på hospitalet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har fortalt hva lillebror skal hedde, så kan vores 3 store børn bedre forstå det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også fortalt navnet, da pigerne er dem som har bestemt det. Vi skal bare være helt enige om stavemåden, jeg hælder mest til Nikolaj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortælle det, når jeg har født og ikke før. Selv om folk de spørg hele tiden hvad den lille skal hedde. Vi ved ikke barnes køn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville egentlig også gerne have ventet til dåben, for jeg synes selv det har været sjovt når man alle sad HELT musestille i kirken for at høre hvad barnet kom til at hedde. Men manden synes det var for længe at vente og vi vil egentlig også gerne i gang med at bruge navnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det er en MEGET fin måde at gøre det på!

Vi havde dog en del (læs: mange) navne i spil og kunne simpelthen ikke bestemme os, før Frederik var 6 uger gammel. Vi ventede ikke til barnedåben eller lignende, da vi gerne ville kalde sønnike ved hans navn før han skulle "have" det oficielt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først når barnet er født, for regner først med at vi kan blive enige om et navn når den lille er født. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi beslutter først navnet endeligt, når jeg har født, så ved os får de det først at vide bagefter - dog før barnedåben ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi er helt sikre paa vores navne, hvis de kan se koennet til MD - eller maaske en lille koensscanning foer :whistling - saa tror jeg altsaa, vi baade fortaeller koennet og navnet samtidig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har snakket om navne i flere år, så og vi kunne kun blive enige om et drengenavn så da vi fandt ud af at vi ventede en dreng så viste alle godt hvad han skulle hedde :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom MANGE hele tiden spørger har vi også besluttet at vente med at fortælle navnet til hun er født. Vi er rimelig sikre på hvad hun skal hedde, men vil alligevel gerne lige se hende først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER