Carcassonne

Bør man blive gift?

14 indlæg i dette emne

Altså bør man blive gift ved køb af lejlighed? er der nogen fordele/ulemper ved at være gift i forhold til at leje lejligheden 50 % hver?

Og så det mere personlige aspekt, mener I at man bør gifte sig når man køber fast ejendom sammen?

Altså vi skal giftes på et eller andet tidspunkt (talt om sommeren 2013), men bliver nok udskudt lidt pga. økonomien når vi skal købe lejlighed, med mindre vi tager på rådhuset.

Hvad hvis man får børn mener I så at man bør giftes eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte fast ejendom da vi var blevet forlovede.. Syns ikke nødvendigvis man behøver blive gift inden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo sikre sig selv og hinanden på andre måder :) og nej, jeg synes ikke man bør gifte sig, i min verden et giftemål er aldrig noget man "burde"... (er nu heller ikke noget jeg læser i dit indlæg, at du synes :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da min mand og jeg købte hus, havde vi ingen planer om at gifte os. Vi købte hus i 2005, og der bandt vi os rigtig til hinanden. Vi valgte også at få tegnet forskellige forsikringer, hvor den anden kom til at stå på i tilfælde af dødsfald eller andet alvorligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo sikre sig selv og hinanden på andre måder :) og nej, jeg synes ikke man bør gifte sig, i min verden et giftemål er aldrig noget man "burde"... (er nu heller ikke noget jeg læser i dit indlæg, at du synes :))

Nej mener jeg heller ikke :) Men at når man når til børn skal man sikre hinanden om det så er med testamente eller vielse er jo en anden sag :) men er nok for nærig til at ville lave et testemente, så hellere giftes når vi allerede har talt meget om det og egentlig havde halvt planlagt det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da min mand og jeg købte hus, havde vi ingen planer om at gifte os. Vi købte hus i 2005, og der bandt vi os rigtig til hinanden. Vi valgte også at få tegnet forskellige forsikringer, hvor den anden kom til at stå på i tilfælde af dødsfald eller andet alvorligt :)

Var faktisk også en meget god idé at få lavet :) tror dog lige der går 2 år til vi er færdige med kandidater så vi har lidt flere penge at bruge til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte fast ejendom da vi var blevet forlovede.. Syns ikke nødvendigvis man behøver blive gift inden

Men sikrede I jer på nogen måde ellers? og der gik under et år fra din kæreste friede til i blev gift ikk? så har man jo planer om at blive gift og sikre hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sikrede I jer på nogen måde ellers? og der gik under et år fra din kæreste friede til i blev gift ikk? så har man jo planer om at blive gift og sikre hinanden.

Ja vi tegnede en forsikring, kan ikke huske navnet, så vi i tilfælde af dødsfald kunne sikre hinanden økonomisk..

Nej der gik cirka 2 år fra vi blev forlovede til vi blev gift, og vi købte lejigheden et halvt år inde i forlovelsen..

Lige meget om i køber 1 mdr eller 1 år inden i bliver gift, så er det vigtigt med forsikringen i tiden derinden, just in case.

Og til dit andet spørgsmål i første indlæg; Var vi blevet gravide tror jeg vi var hoppet på rådhuset i stedet for at vente to år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi tegnede en forsikring, kan ikke huske navnet, så vi i tilfælde af dødsfald kunne sikre hinanden økonomisk..

Nej der gik cirka 2 år fra vi blev forlovede til vi blev gift, og vi købte lejigheden et halvt år inde i forlovelsen..

Lige meget om i køber 1 mdr eller 1 år inden i bliver gift, så er det vigtigt med forsikringen i tiden derinden, just in case.

Og til dit andet spørgsmål i første indlæg; Var vi blevet gravide tror jeg vi var hoppet på rådhuset i stedet for at vente to år..

Har vi også talt om :) at hvis vi bliver gravide før vi når til et bryllup skal vi en tur forbi rådhuset:) Men må da lige kigge på forsikring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale testamente og krydslivsforsikring. Så behøver I ikke blive gift. Men hvis I ikke sikre jer og den ene dør, så er det familien, der arver vedkommes del af den faste ejendom. Selvfølgelig regner man ikke med det sker og det skal man heller ikke. Vi har dog lige haft en oplevelse i noget familie (dog langt ude), så det kan ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale testamente og krydslivsforsikring. Så behøver I ikke blive gift. Men hvis I ikke sikre jer og den ene dør, så er det familien, der arver vedkommes del af den faste ejendom. Selvfølgelig regner man ikke med det sker og det skal man heller ikke. Vi har dog lige haft en oplevelse i noget familie (dog langt ude), så det kan ske.

Det er også krydslivsforsikring vi tegnede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, det er noget man "burde", eftersom jeg nok forstår "burde", som at man skal gøre det, fordi andre synes at man skal...

Man jeg ville nok personligt være mest tryg ved det, HVIS nu der skulle ske noget med en af parterne. Gælder både i forhold til køb af ejendom og i forhold til at få børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gift card it the most amazing thing that I have ever observed. But now I would like you to please have a look on my text a starbucks gift card and let me know if it helps you. Thanks

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER