Mor til de skønne

-

37 indlæg i dette emne

Så er julemenuen besluttet her..

Egentlig ville vi have hanburgerryg - men det viste sig vores gæster ikke kan lide det - øv.

Så nu står den på gode bøffer(ikke besluttet hvilke) Bagtekartofler, og masser af salat.

Til forret vil jeg lave nogle hvidløgs/tomat brød - evt med ost (På nogle, da en af gæsterne ikke kan lide ost!)

Desserten ved os, er planlagt til at være kransekage og evt lidt juelslik. Vi gør ikke så meget ud af det, da forretten først bliver serveret kl 19 :) Så det passer med kransekage og champagne kl 23-24 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er julemenuen besluttet her..

Egentlig ville vi have hanburgerryg - men det viste sig vores gæster ikke kan lide det - øv.

Så nu står den på gode bøffer(ikke besluttet hvilke) Bagtekartofler, og masser af salat.

Til forret vil jeg lave nogle hvidløgs/tomat brød - evt med ost (På nogle, da en af gæsterne ikke kan lide ost!)

Desserten ved os, er planlagt til at være kransekage og evt lidt juelslik. Vi gør ikke så meget ud af det, da forretten først bliver serveret kl 19 :) Så det passer med kransekage og champagne kl 23-24 :)

Det lyder lækkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mente selvfølgelig nytårsmenuen..!

Vi havde også snakket om raclette.. jeg har en til at stå, som kun er brugt en gang (Sidste nytår). Men min kæreste har fået det de sidste tre år og hans eneste kommentar var:

"Er du klar over hvor lang tid det tager for mig at blive mæt??? Og hvem gider sidde og lave mad i flere timer" :rolleyes

Jeg elsker det nu og synes det er lækkert og hyggeligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have sushi :D Og så har vi joket med at vi til dessert til have chokolademousse til mig (B kan ikke lide chokolade) og en rød bøf til B (Fordi han bare elsker rødt kød :lolhit)

Raclette er SÅ hyggeligt, det har vi fået de sidste mange år. :) Når vi har lavet det har det ikke føltes så "fint" som hvis man nu fik steg og sådan, men tilgengæld er det rigtig hyggeligt og man kan få alt muligt forskelligt, hvilket altid har været et plus her :mam Men det kan anbefales at åbne et vindue og/eller ikke tage for meget tøj på. Der bliver VARMT omkring sådan en fætter ;)

Tror skam også det bliver hyggeligt :-) selvom de snakker om at vi skal ha svinemørbrad, hvilket jeg ikke er særlig vild med.

Mit problem med at spise på den måde er at jeg mister appetitten fordi vi venter hele tiden, desuden føler jeg mig mere udsat ift min angst.

Men så må jeg bare spise hjemmefra :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forret: Fisketallerken med lakseroulade, tunmousse, krebsehaler og aioli.

Hovedret: Under overvejelse :)

Dessert: Blødende chokoladekage med is og bær coulis.

Natmad: Under overvejelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op lyder til i skal have lækker mad rundt omkring.

Vi aner ikke engang hvor vi skal holde nytår endnu eller med hvem, da voes planer blev aflyst for nogle uger siden desværre...æv æv..

Men sidste nytår holdte vi hos os med nogle venner.

Vi fik lakseroulade til forret...Oksemørbrad med to slags kartofler og souce til... og desserten mener jeg var is...

Så havde min veninde kransekage med..og ja vi var prop mætte! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja?! Vi skal stå for hovedret og dessert og det eneste vi ved endnu er at vi skal have oksefilet til hovedret og skovbærtærte m/ softice til dessert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde tænkt på følgende:

Forret: Hummersuppe med stegte rejer og flutes.

Hovedret: Culotte stegt på grillen. Kartofler, et eller andet fra Aldi tror jeg, evt de fyldte med flødeost og krydderurter. Turds(peberfrugt med flødeost i og bacon rundt om, nam nam!! evt. bønner med bacon om. Bernaisse sovs.

Dessert: Pink champagnekage, den fra Amos julebagebog.

Derudover lidt snack til dronningens nytårstale, håber jeg selv kan nå at bage noget, pestosnegle, grissini osv. Kransekage og selvfølgelig gode vine, og masser af champagne. :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have laksesroulade til forret. Raclette til hovedret, og chokoladekage til dessert med friske bær.

dertil har jeg lavede flødeboller med hindbær og kransekage (selvfølgelig) til aftenhygge...

og købt børnechampagne til mig og Nadja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have følgende:

Forret: Laks med rejer og asparges

Hovedret: Saltdejsindbagt oksemørbrad, med roast potatos a la Jamie Oliver, appelsinløg, selleripuré og sauce

Dessert: Lagkage med astimousse og brombærmousse, smurt op med chokoladeganache og betrukket med marcipan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vores menu fastlagt for nytårsaften.

Velkomst:

1 glas med skovbær danskvand og asti

Ristede chorrizopølser

Oliven

Artiskokcreme

Små toastbrød

Forret:

Medbringer én af de andre familier

Hovedret:

Oksemørbrad på grill

Potionsanrettet ovnbagt kartoffelmos og krydret kartoffelpandekage.

Dampede asparges, bagte hvidløg og broccoli/gulerod/ærtemos,

Hjemmelavet bernaisesovs og hjemmebagt løg -og kartoffelflutes.

Dessert:

Hvid chokolade-lime pannacotta http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=18260765

Chokolademuffin med blødende hjerte

Frosne vindruer

2 stykker konfekt

Ét mini "gode råd" kage, som er en slags traditionel sønderjysk julesmåkage på størrelse med en underkop i den normale størrelse

Midnat:

Kransekage og champagne

Natmad:

Hotdogs

Vi ELSKER god mad og hyggelige fester :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores menu endte med at blive noget anderledes end først planlagt:

Forret:

Hjemmelavet ravioli med ricotta og spinat, med en lille "sauce" til bestående af fint skåret tomat, hvidløg, basilikum. en smule chorizo og masser af god olivenolie. Toppet med hævlet parmesan og frisk basilikum.

Hovedret:

Bøf bearnaise: entrecote, hjemmelavede tripple cooked pommes frites, ægte hjemmelavet sauce bearnaise og en salat med spinat, broccoli, smuldret ost, olie, citron, salt og peber.

Dessert:

Små, blødende chokoladekager, god vanilie is og jordbærcoulis.

Så lækkert! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER