Caramia

Oscars hurtige vej til verden...

26 indlæg i dette emne

Fredag den 2. december har jeg en tid hos jordemoderen kl. 9:30 og har derfor aftalt at køre med Michael til DK. Vi har aftalt med Michaels forældre at de skal passe Christina og vores hund imens jeg er afsted og så vil Michael hente os igen på vej hjem fra arbejde.

Da jeg sparker dynen til side kl. 3:45 for at stå op, føles det ligesom om at jeg tisser i bukserne.

Jeg griber hurtigt håndklædet jeg har liggende ved siden af sengen og holder det mellem benene på vej til toilettet.

Mit bind er gennemblødt. Det samme er mine trusser og der er også kommet noget på håndklædet. Dog er det som om at der ikke kommer mere... Mystisk.

Efter en halv times tid er jeg ikke længere i tvivl om at jeg har veer og siger til Michael der lige har gået med hunden, at han nok ikke skal på arbejde alligevel... Vi fortsætter med at gøre os klar, pakker fødselstasken og kører mod Amager kl. 5.

Vel ankommet til Michaels forældre konstaterer vi at der er 5 min mellem veerne. Det tager kun 15 i bil fra Michaels forældre ud til Hvidovre, så vi tager det rimelig roligt og bliver enige om at vi hellere må sørge for at få morgenmad inden vi kører videre.

Michael kører til bageren og i mellemtiden er der kun 3 min imellem veerne... og jeg ringer til fødegangen og fortæller at om ca. 30 minutter kommer vi ud til tjek.

Under morgenmaden kan vi dog godt se hvor det bærer henad og må droppe at spise færdigt selv om det kun drejede sig om en grovbolle og en thebirkes hver...

Vi skynder os at køre og i bilen er der nu 2 min imellem veerne...

Kl. 6:48 har vi parkeret bilen og er på vej hen til modtagelsen. Jeg proklamerer flere gange at jeg ALDRIG når helt derhen og føler at jeg dårligt kan gå uden at blive overfaldet af endnu en ve.

Til mit held står der en rullestol ved elevatoren... Den tager vi.

Inde på modtagelsen bliver jeg undersøgt med det samme. Der er jeg 5-6 cm åben. Jordemoderen tilkalder afd. jordemoderen fra fødegangen for at få hendes vurdering på om de kan flytte mig til fødegangen eller ej.

10 min efter ankommer hun og undersøger mig indenvendigt... 9 cm åben! Og jeg skal absolut ingen steder... De kører mig over på akutfødestuen i modtagelsen.

1 time efter ankomst til hospitalet... kun 4 timer efter forvandet gik, føder jeg Oscar kun med lattergas som smertestillende. :wub

Længde: 53 cm

Vægt: 4.330 gram

2. december, helt ny...

2wqzgph.jpg

6. december

2ed9urs.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fantastisk fødsel :loveshower

Og endnu en gang stort tillykke med jeres lækre basse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken er dejlig og hurtig fødsel :) Tillykke med den lille Oscar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning! Dejligt med sådan en hurtig fødsel.... Det gør avs, men hellere det end at ligge 30 timer :rolleyes Endnu engang stort tillykke med jeres lille Oscar! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super godt gået og endnu engang tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig fødselsberetning :loveshower

Det er vildt, at det gik så stærkt! Og stor :respekt for at du fødte kun med lattergas.

:kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning Mia og hold op hvor gik det stærkt. :) han ville da i hvert fald se verden i en fart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig fødselsberetning :7himmel man får jo næsten lyst til at føde... ej :P

Der må ha været godt drøn på de veer. Stort tillykke med jeres skønne dreng. :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte da helt at skrive at den ene jordemoder kom hen til mig imens jeg blev syet og skulle hilse fra min konsultationsjordemoder der lige havde ringet :)

Hun havde set i deres system at jeg havde født og ville ønske tillykke :)

Senere sad vi i Lounge området på patienthotellet og sørme om ikke hun så dukkede op! Hun var der for at besøge noget familie på patienthotellet og så mig sidde derinde og havde besluttet sig for at give et kram og ønske os tillykke :)

Åh ja... En sjov detalje fra journalen...

Nattevagten udfyldte den som det sidste inden fyraften - og der står: Klokken 8:05 fødes en levende PIGE :lolhit :D

Det blev så rettet af dagvagten til en levende DRENG :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sødt af din JM :)

Ha ha... Godt det lige blev rettet ;)

Vildt at de skriver "levende". De giver mig faktisk nogle lidt ubehagelige tanker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :loveshower Vildt det gik så stærkt :o

Hvor er han altså bare skøn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op, du er sej: "vi spiser lige morgenmad, selv om der er 3 min mellem veerne" :rolleyes Den ro må være fordi, at du er 2. gangs mor ;)

Tillykke med lille Oscar :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er ret sejt, at du bare er så rolig (eller i hvet fald er det udadtil) :respekt

Det lyder virkelig som en drømmefødsel! Og hvor er han da bare lækker! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW hold da op! Sikke en drømmefødsel!! Og iiih hvor er han bare dejlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning - dejlig fødsel og overlækker knægt!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, en action packed fødsel! Super fint, at I da lige smutter forbi en bager på vejen :o :D

Stort tillykke med den lækre basse :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med den dejlige dreng :loveshower

Det var jo noget af en hurtig fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, ja, kan ogsaa godt lide, at han lige koerer til bageren, saa I kan faa noget at spise :whistling

Tillykke med lille Oscar :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en fantastisk (og hurtig ) fødsel :loveshower Dejligt det gik så godt

Og hvor er han da bare skøn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Oscar - den lille hurtig fræser :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, hvor er I søde :)

:kram

Det kan godt være at det var fordi at jeg var andengangsfødende at jeg tog det så roligt.

Jeg havde nu heller aldrig drømt om at det ville gå så stærkt denne gang :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham hvor er han bare lækker :loveshower

Fantastisk fødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med lillebror. Det lyder til at have været en rigtig god og hurtig fødsel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Oscar! :loveshower

Og sikke en hurtig fødsel - du har da været ret sej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER