Solvej99

"Mad til spædbørn & småbørn. Fra skemad til familiemad"

10 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Ville bare lige dele med jer, at man altså ikke behøver at gå ud og give penge for Sundhedsstyrelsens hæfte. Det ligger nemlig også i en pdf-fil her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var altså guld værd det link! Hold op hvor har jeg savnet en ordentlig introduktion til skemad - har lige siddet og læst det meste af pjecen - mange tak for link!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaak :) super....

Mangler inspiration til Jamies mad.. :)

men er også blevet lidt mere forvirret, skal vist ha en snak med sp snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt piger :)

Det var min SP, der sagde at hun ikke synes jeg skulle give penge for det, når man kunne finde det på nettet.

Så det måtte jeg da lige dele ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede investeret ;)

Men jeg er altså også forvirret! Hvorfor er der flere opskrifter på majsgrød? - én hvor der skal bruges fedtstof og én hvor der ikke skal? :unsure

Puh, det er godt nok en læringskurve der går stejlt op ad med det her grød/mos-halløj!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den fik jeg da af min SP (2010), men dejligt den er online hvis man nu skal betale for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede investeret ;)

Men jeg er altså også forvirret! Hvorfor er der flere opskrifter på majsgrød? - én hvor der skal bruges fedtstof og én hvor der ikke skal? :unsure

Puh, det er godt nok en læringskurve der går stejlt op ad med det her grød/mos-halløj!

Som jeg læser det, så skal der ikke fedtstof i hvis grøden er lavet 100% med MME. Er der tilsat mere vand end svarende til MME-pulver, så skal der også lidt fedtstof til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den fik jeg da af min SP (2010), men dejligt den er online hvis man nu skal betale for den.

Den er nok sparet væk nu :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge de to pjecer fra Sundhedsstyrelsen blev tidligere udleveret af SP´erne, men det er sparet væk. Den ene er den som LilleMi nævner - den anden hedder Sunde Børn og findes i pdf her.

Jeg var til forældreeftermiddag på Hvidovre i går og der anbefalede de dem begge to og nævnte også, at de kunne downloades :)

Jeg har lige fået den store (den om Sunde børn) af min mor i en lidt ældre udgave (fra 2003, tror jeg) og jeg har allerede læst meget i den og er sikker på den bliver min tro følgesvend. Søren har også efterlyst lige præcis sådan en, så han kommer nok også til at sidde og kigge i den, når der er noget han mangler svar på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER