Sandie

Børneværelset

58 indlæg i dette emne

Er i begyndt at finde ting/indrette det ?

Jeg har malede dette på den ene væg :

310163_10150326631682757_713842756_8314277_1143843327_n.jpg

Så det menningen at baby skal arve storesøster tremmeseng, til den har jeg syede sengerand

221708_10150159488192757_713842756_7012958_4789013_n.jpg

Mørklægningsgardinnet blev dette:

377801_10150341514892757_713842756_8405240_1226069618_n.jpg

og har syet nyt betræk til min gamle ammepude

303273_10150341564972757_713842756_8405491_1317081769_n.jpg

Ellers skal vi i IKEA i weekenden og kigge efter en reol til babytøjet. Ellers mangler vi faktisk ikke så meget

Hvad med jer ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er slet ikke begyndt endnu.. Tror heller ikke det bliver før efter jul.. Eller måske når jeg går på barsel (gør jeg jo 8 uger før). Synes vi har rigeligt der lige skal være styr på inden vi går igang med det smile.gif

Men hvor ser det fint udicone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det fint. Ville ønske jeg kunne sy!

Vi skal have lavet en væg imellem to af vores stuer, så der kan blive børneværelse i det ene. Har også plaget kæresten om snart at lave den så jeg kan begynde så småt:) Glæder mig meget til at lave værelset og indrette det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare flot :respekt

Jeg går med en masse ideer i hovedet, men vi skal først have tømt ud i vores kontor før vi kan komme igang med at indrette. Håber at komme igang med det i løbet af næste måned, glæder mig til at "bygge rede" :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du bare kreativ!!! Super flot!!

Jeg er ikke begyndt endnu. Vil vente på at jeg har været MD scanning og fået kønnet af vide..

Men jeg glæder mig til at skulle igang! Men er desværre ikke så kreativ som du er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare flot. Jeg er helt vild med vægmaleriet. Har du bare malet det uden at kigge efter noget?

Vi er slet ikke gået igang. Vi har faktisk ikke ekstra værelse til barn nr. 2 så det er noget der lige skal planlægges. Det første stykke tid er det i vugge ved vores seng og så skal tremmesengen stå i soveværelse i den ene ende men skal da have lavet lidt dekorativt så man også kan se, at der bor en baby :balloons :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i have :)

Dejligt i andre også er begyndt at tænke over børneværelset indretning så føler jeg mig ikke helt alene :)

Vi købte en kommode til baby'ens tøj i weekenden så nu kunne jeg pakke mit gamle babytøj ned så jeg kan gøre værelset pænt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er slet ikke begyndt.. Baby skal have Josefines gamle værelse, der er lyserødt nu, så jeg tror der skal males om ;)

vi skal male, finde et gulvtæppe, sengen har vi, skabe er der.. tjae så skal der vel egentlig ikke så meget andet til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vægmaleri bare fint! :respekt Vi er ikke gået i gang med at indrette værelse endnu. Og værelse bliver det i virkeligheden ikke engang til i første omgang, da vi bor i en 2 1/2 værelses lejlighed. Men jeg er sikker på, at babyen bliver ligeså glad for et fint børnehjørne i vores soveværelse :7himmel Regner med at vi går i gang med det i januar/februar. Vi skal lige af med bl.a. vores skrivebord for at få plads til tremmeseng og ekstra kommode. Det skal nok blive fint :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har planlagt en tur i baby sam i dag. Det glæder jeg mig også rigtig meget til. Sååååååå skal der planlægges :-) :-)

Så scannes i eftermiddag :-) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har planlagt en tur i baby sam i dag. Det glæder jeg mig også rigtig meget til. Sååååååå skal der planlægges :-) :-)

Så scannes i eftermiddag :-) :-)

Hvor spændende, glæder mig til at høre svaret :) god fornøjelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En skøn dag, med scanning af prinsessen og med afslutning i babysam...jubiiiiii, så hyggeligt. vi har fundet barnevogn, skøn oddervogn i sort med sølvkant og sort stel. Så har vi kigget på trip trap, stokke stol med baby sæde. Vugge har vi, men seng, ja det ved vi ikke rigtig. Meeeeen igen, så skønt at virkelig kigge. Det er som om det kommer meget tættere på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at finde ting/indrette det ?

Jeg har malede dette på den ene væg :

310163_10150326631682757_713842756_8314277_1143843327_n.jpg

Så det menningen at baby skal arve storesøster tremmeseng, til den har jeg syede sengerand

221708_10150159488192757_713842756_7012958_4789013_n.jpg

Mørklægningsgardinnet blev dette:

377801_10150341514892757_713842756_8405240_1226069618_n.jpg

og har syet nyt betræk til min gamle ammepude

303273_10150341564972757_713842756_8405491_1317081769_n.jpg

Ellers skal vi i IKEA i weekenden og kigge efter en reol til babytøjet. Ellers mangler vi faktisk ikke så meget

Hvad med jer ???

Nu har vi i to dage ryddet ud og sorteret med hård hånd :sm og endelig er kontoret forvandlet til et (kommende) børneværelse :loveshower

Indtil videre har vi tremmesengen, som jeg har tænkt mig at sy en sengerand til, og da jeg nu sad og kiggede på billederne af jeres fine børneværelseselementer igen, gik det op for mig at du har syet sengeranden med en slags stof indvendigt og et andet udvendigt. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det!? Det er da super smart :super

Efter værelset er blevet tømt godt ud, er der overraskende god plads, og vi overvejer nu at have puslepladsen derinde også, selvom vi forestiller os det rent praktisk er nemmere at have den i badeværelset (her er pladsen bare knap så god). Hvad gør I andre ift. pusleplads? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at lave pusleplads på badeværelset, tæt på vand. Og der er god plads.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter puslebordet ud på badeværelse. Vi har set et fint lille et ude i IKEA som vi skal have købt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde pusleplads på nadja's værelse da hun var lille, men efter 1 år og hendes afføring ja var rigtig afføring og ikke bare baby bæ, synes det var for ulækkert, så nu har vi sådan et man kan slå op og ned fra brio på badeværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blir nødt til at have pusleplads på værelset, da vores badeværelse er småt.

Har fået en sangenic blespand der forhåbentlig hjælper på ble lugt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt vild efter at komme igang med at indrette.

Min mand skal dog til eksamen d. 24. januar, og vi har aftalt at vente til efter den med projekt babyværelse. Så får han lidt mere fred og ro til at koncentrere sig om eksamen.

Meeeen....der er da sneget sig nogle ting ind allerede. Vil jo også gerne have det klar i god tid, hvis nu man skulle få det dårligt og ikke kan være med til noget, fordi man kun kan ligge ned.

Vi har allerede en puslekommode og en reol.

Sengen, barnevognen og babylift til bilen kan vi låne, så det skal vi ikke tænke på.

IKEA er et super sted at se efter babyting, kunne bruge mange timer derude :) Har allerede købt en fin sollampe til loftet.

Så er der alle tankerne omkring væggene...skal de males i en farve? tapet? væhmaleri? Jeg hælder nu mest til wall-stickers, da de så kan pilles ned igen, når den lille bliver større og gerne vil have noget andet på væggene.

Men indtil videre forestiller jeg mig naturtema.

Men nu må vi se om manden er med på alle mine finde ideer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi gået igang med børneværelset. Vi har i dag fået tømt det, så vi kan få det malet og derefter indrettet. Glæder mig til vi er færdige med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA, ang. værelse så har vi faktisk et lille problem!

Før vi fik Vilma, fik vi bygget huset om og besluttede os for kun at få to værelser på 1. sal - et soveværelse og et stort værelse til banditten. Vi havde jo ikke regnet med at skulle få en til. Vi står derfor og mangler et værelse. Jeg er nemlig ikke vild med tanken om at de skal dele. Vilma sover godt først på natten men vågner derefter let, så jeg tror ikke det vil være nogen succes med to på et værelse. Vi har snakket om at dele det hun har, men det bliver to små værelser, og da det er på 1. sal med skråvægge, så synes jeg det er en dårlig løsning. døren ind til værelset er heller ikke i midten.

Hvad jeg har tænkt er måske at dele værelset, så Vilma får 2/3 og lillebror 1/3. Det er stort nok til puslebord, seng og skab og andet skal han jo ikke bruge i lang tid, slet ikke når værelset er på 1. Så er ideen at vi om nogle år skal lave en trappe op på loftet, hvor så manden og jeg kan få soveværelse og lillebror så får vores værelse. Så har begge børn værelse på 1. sal.

Jeg ved ikke om ideen kan lade sig gøre, det må en tommer/arkitekt skulle afgøre. Men ellers har jeg ikke så mange bud!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev værelset endelig færdigt. Man kan ikke se hele rummet, men man får en god ide om hvordan det ser ud:)

post-3802-001836900 1329507823_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev værelset endelig færdigt. Man kan ikke se hele rummet, men man får en god ide om hvordan det ser ud:)

Hvor er det fint og sikke en lækker stol..icone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fint og sikke en lækker stol..icone14.gif

Den var et absolut "must have" denne gang. Fandt den billigt i England og fik den shippet hjem. Det kan godt betale sig:) og tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget og kigget på de mange forskellige uroer man kan købe og jeg er ikke så vild med det jeg finder. :-(. Jeg er ikke så meget til dem der er af plastik. De er store og kluntet at se på. Så er der dem i træ, de er da meget fine, Meeeeeen, så så jeg en på nettet. En uro der var hjemmelavet, og hold nu fast i små fine forskellige perle plader.

Så nu er jeg gået i barndommen og har lavet perle plader hele weekenden. Jeg er ikke helt færdig og det er slet ikke sikkert at den bliver pæn eller duer. Men jeg prøver.

Andre der er i gang med DIY projekter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg rigtig kommet igang med Astrids uro til over puslebordet. Nu skal jeg have den sat sammen :glad

post-3734-046680700 1329984696_thumb.jpg

post-3734-079018500 1329984702_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER