Lone W

Første menstruation efter abort og udskrabning. Hvor meget?

7 indlæg i dette emne

Efter min abort og efterfølgende udskrabning, fik jeg at vide, min menstruation ville komme tilbage som normalt efter et lille måneds tid ( 28 dage som normal cyklus).

Men jeg blødte temmelig meget efter udskrabningen, de første 14 dage mere og den efterfølgende uge til fjorten dage derefter endelig som aftagende.

Efter et måneds tid, fik jeg en minimal lille blødning, lidt pletblod i ca. 1½ dag. Desuden var det kun brunt, som blødningen efter udskrabningen.

Tænkte; Var det det? Eller er den slet ikke kommet tilbage.

På nær min sidste graviditet og i månederne efter hvor jeg ammede, har jeg haft klokkeklar mens, på dato, nærmest på klokkeslet og hver gang i mindst 3- 4 dage.

Måske er der stadig rester i min livmoder? Kan det være forklaringen?

Hvordan var jeres første menstruation efter en abort, spontan, medicinsk, eller kirugisk? HVIS JEG HAR LOV AT SPØRGE?

Jeg ved det er et kedeligt emne og måske kommer det ingen svar. Men jeg tænker meget over det og er både irreteret og forvirret over min krops reaktion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ville jeg ikke gå uden svar.

Jeg er ked af at høre din historie:(

Nu ligger min udskrab bare 5-6 år tilbage, så kan ikke huske detaljeret.

Men mener ikke som sådan jeg blødte bagefter. Eller er ret sikker. For tabte så meget blod inden at Jeg skulle tage jern og var dårlig af for lav blodprocent.

Men mens efterfølgende kan jeg heller ikke huske.

Kan dog huske det var i juli, og jeg testede posetiv igen i oktober.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte ikke særlig mange dage efter udskrabningen, har vist også nævnt det før, men det var faktisk kun 2 dages tid - og det var ikke helt vildt og voldsomt. Præcis på dag nr. 27 efter udskrabningen fik jeg pludselig min menstruation - i stor stil. Jeg blødte så meget, at jeg de følgende 2 dage skiftede bind 1 gang i timen, for ikke at bløde igennem :o Og det var mørkerødt, frisk blod - sorry for detaljerne :blush Også havde jeg for første gang nogensinde menssmerter.

Jeg tror, at din krop lige har brug for at "nulstille" sig selv og finde sig selv :) Da jeg fik lavet udskrabningen fik jeg atvide, at de havde skannet livmoderen efter udskrabningen, for at være sikker på, at der ikke sad noget tilbage - så det tror jeg da er normal procedure, Lone :) Ellers tjener det jo heller ikke noget formål med en udskrabning, hvis man risikerer, at der stadig sidder noget derinde :unsure Jeg tror, at den smule blødning du har haft kan være en menstruation, omend den har været sparsom - men det kan jo skyldes, at du har blødt forholdsvis meget i forløbet forinden. Jeg gik også atvide, at der kunne gå fra 1 måned (28 dage) og helt indtil 8 uger, før jeg fik min "første" normale mens efter udskrabningen, så måske kan det også være derfor den venter på sig ved dig? :unsure

Hvorom alting er, så er det dybt frustrerende når man venter på den famøse "nulstilling" af kroppen og den første mens <_< Kan sagtens huske det, og nøj hvor var jeg træt at hele skidtet!!! Har du forsøgt med zoneterapi/akupunktur? Vi skrev lidt om det på et tidspunkt :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man vil bare så gerne have "orden" på det hurtigts mulig.

Efter min SA blødte jeg efter ca.14 dage sparsomt i 4 dage og efter yderligere 14 dage en helt normal menustration..Efter at have læst lidt rundt omkring herinde tegner der sig et billede af ,at det er meget normalt at der går 1-2 mdr.og så er kroppen sig selv igen :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg havde en MA for snart et år siden at det er normalt at der går 4-6 uger fra udskrabningen finder sted til mens dukker op... efterfølgende sagde min læge at der kunne risikere at gå op til 2 måneder fra udskrabning til mens... Jeg fik mens på 30. dagen efter min abort... så det er meget svingende... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Så tager jeg det roligt. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige haft min anden mens efter udskrabningen og der væltede nærmest ud de første par dage :(

Det er heldigvis blevet mere normalt her på 3. Dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER