ki schou

Ramasjang pakkekalender

17 indlæg i dette emne

Vi har valgt en nemmert til Leo i år, den færdige pakkekalender fra Ramasjang.

Andre der tyer til den i år?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores Nisse har købt den ;)

Her kommer der gaver i sokkerne hver dag og i år er der et 'Ramasjangkort' i en af sokkerne hver dag. Den der får kortet får så lov til at finde dages Ramasjangpakke.

På den måde slap Nissen lidt lettere om at skulle lave gaver til 5 børn + mand whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt lego starwars til Noah

Playmobil til Noah

Der ud over laver jeg også en aktivitetskalendertil dem. Jeg skriver 24 sedler som kommer i nissesokken, på hver seddel står der en opgave. F.eks. "Idag skal vi bage pebernødder" " Idag skal vi på biblioteket" etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt lego starwars til Noah

Playmobil til Noah

Der ud over laver jeg også en aktivitetskalendertil dem. Jeg skriver 24 sedler som kommer i nissesokken, på hver seddel står der en opgave. F.eks. "Idag skal vi bage pebernødder" " Idag skal vi på biblioteket" etc.

Hvor hyggelidt og totalt overskudsagtigt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Nisse har købt den ;)

Her kommer der gaver i sokkerne hver dag og i år er der et 'Ramasjangkort' i en af sokkerne hver dag. Den der får kortet får så lov til at finde dages Ramasjangpakke.

På den måde slap Nissen lidt lettere om at skulle lave gaver til 5 børn + mand whistling.gif

Det synes jeg lyder som en rigtig god idé ellers ville nissen skulle på tidlig pension :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt lego starwars til Noah

Playmobil til Noah

Der ud over laver jeg også en aktivitetskalendertil dem. Jeg skriver 24 sedler som kommer i nissesokken, på hver seddel står der en opgave. F.eks. "Idag skal vi bage pebernødder" " Idag skal vi på biblioteket" etc.

Vores Nisse kommer også med opgaver i sokkerne, men det bliver ikke hver dag. Det gjorde den for nogle år siden da den begyndte på den slags, men det blev ALT for stresset for os alle.

Så nu kigger den i vores kalender før den kommer med opgaver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå vi tog så forskud på Ramasjang kalenderen i dag, vi stod lige og manglede en lille gave til Leo, som vi havde lovet ham. Så vi tog nr. 22, og tænkte, at så kan vi altid købe noget andet til den dag.

Tror I ungen gad have den pakke?

Det er stort set ikke sket før, at han ikke vil have en ting.

Så nu har vi faktisk besluttet at åbne alle pakkerne på forhånd for at se, om det er en gang L*RT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hahaha :lol husk at fortælle ham at man skal værdsætte pakkekalenderen mens man har den :whistling

hilsen mette der saaavner pakkekalender ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nysgerrig, hvad var der i? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en færdig kalender på nettet, dvs den er lavet til mine børn 12 til Finbarr på 3½ og 12 til Anine på 2, har åbnet dem til Anine, og er lidt skuffet, så næste år laver jeg den selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nysgerrig, hvad var der i? ;)

Det var en plastic klo - tror måske at den der bjørn Bruno går med sådan en nogen gange?

Men den faldt ikke i god jord, den røg ud med det samme.

<_<

Altså kalenderen kostede også kun 189, så man kan selvfølgelig heller ikke forlange så meget, men han plejer at blive glad for selv en ballon :rolleyes

Nå nu ser vi, det kan være det andet er fint nok, måske han i virkeligheden blev bange for kloen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt adventspakkerne og en lille ting i sokken i ny og næ :) Men har godt stået længe og kigget på den da mine forældre ville købe hende en kalender, men valget faldt på Playmobil med prinsesser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, har hjembragt en fra littlest petshop.. Det bliver en sikker vinder.

Dog slipper vi nu ikke uden om den daglige pakkekalender med pakker fra nissen, det er jo den sikre vej til at kunne "afpresse" barnet til en rimelig opførsel helt indtil juleaften :lol

Så her bliver december vist et stort orgie af julekalendere :rolleyes så måske moderen skal inddrage chokoladekalenden med Smarties som tøsebarnet fik af min mormor... altså for barnets skyld naturligvis :whistling , så hun ikke bliver overbelastet af alle de julekalendere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var i Intersport i tirsdags fik Xander en skrabekalender hvor man kan vinde en rejse til Disneyland. Han tog imod den med et stort suk og 'endnu en julekalender - nu har jeg 5. Det bliver godt nok stressende at skulle åbne så mange julekalendere i december'

Da jeg sagde at så kunne jeg da bare overtage nogle af dem - f.eks. chokoladekalenderen mente han absolut at han godt kunne klare det. Han er jo 7 år, men måske de små ikke kan så jeg kunne få deres ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var i Intersport i tirsdags fik Xander en skrabekalender hvor man kan vinde en rejse til Disneyland. Han tog imod den med et stort suk og 'endnu en julekalender - nu har jeg 5. Det bliver godt nok stressende at skulle åbne så mange julekalendere i december'

Da jeg sagde at så kunne jeg da bare overtage nogle af dem - f.eks. chokoladekalenderen mente han absolut at han godt kunne klare det. Han er jo 7 år, men måske de små ikke kan så jeg kunne få deres ;)

Men det er da også lidt vildt med 5 kalendere, jeg ville også få stress hvis jeg skulle nå 5 julekalendere :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er da også lidt vildt med 5 kalendere, jeg ville også få stress hvis jeg skulle nå 5 julekalendere :rolleyes

Han har den for Nissebanden (men ikke den for TV2 for der er han i seng - Nissebanden har vi på DVD)

En chokoladekalender

En skrabekalender fra Intersport

En lågekalender fra Kvickly / Zendium

En fælles fotokalender som jeg har lavet med billeder af ungerne bag lågerne - de skiftes til at åbne.

Og den 5. er sokkerne der kommer gaver, slik og opgaver i :)

Skrabekalenderen og den fra Zendium må han åbne om morgenen, lige som pakke ud fra sokken. Men først når han er færdig (samme regler for dem alle) - man skal være klar til skole og hvis der er tid kan man åbne kalendere. Man må ikke bruge tid på kalendere og så ikke nå at spise morgenmad eller komme for sent i skole.

Fotokalenderen åbner vi fælles når vi er klar til aftensmad.

Efter aftensmaden er det Nissebanden der bliver åbnet og snakket om (har de sidste par år været træt af at de bare åbner lågerne men ikke bruger tid på at se på billedet) og derefter Nissebanden på DVD mens der hygges med chokokalenderen og det slik Nissen måske er kommet med.

...måske får de lov til at tage slikket fra sokken når de kommer hjem fra skole / BH / DP så de ikke får så meget sukker lige inden sovetid, men det finder vi ud af hvis det giver problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva har fået en med my little pony, og louie har fået en med mummitroldene. Derudover får de adventsgaver hver søndag, en billig choko kalender og en fra hjem is

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER