smiley30

Usynlig ven...

11 indlæg i dette emne

Vi har en datter på 3 1/2 som har en usynlig ven som nogen gange er den der er skyld i fx der er tegnet på gulvet osv.. Og nu er hun begyndt med at den altså også skal ha mad når vi spiser osv.. Er det normalt og hvordan håndterer man som forældre denne usynlige ven...???

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde selv en usynlig ven som barn en overgang. Det var en krokodille ;)

Min mor fik at vide at den skulle hun bare vaere med paa, saa ville den forsvinde af sig selv. Min dagplejemor fortalte, at vi havde vaeret paa Naturhistorisk Museum og at jeg vare blevet bange for en udstoppet aligator. Jeg tror at boern opfinder de usynlige venner for at bearbejde noget, ELLER at de har en god fantasi.

Jeg ville ikke vaere bekymret og hvis den goer noget, den ikke maa, saa maa du jo skaelde den ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde altså faktisk hele 2 usynlige venner. Casper og Mads, som fulgte mig i tykt og tyndt. Normalt var det dem, der gjorde de frække ting, når vi var ude at handle og bad om slik etc.. TOTALT irriterende :lolhit Og jeg skææældte dem ud og irettesatte etc.

De forsvandt af sig selv, da jeg begyndte i skole. Jeg kedede mig ret meget i børnehaven, så jeg kompenserede for det vha fantasi. Som Camillat siger, er der ikke noget dårligt i det. Med mindre det selvfølgelig fortsætter sådan op gennem hele hendes barndom, men det gør det nok næppe. Du skal bare hylde, at hun har en god fantasi. Men ja, man må godt skælde den usynlige ven lidt ud, hvis den er for fræk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja tror de fleste usynlige venner forvinder, synes kun det er sødt og du skal da bare lade som om du hopper på den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Patrick på 3½ har os en usynlig ven som han kalder "lille Patrick" Han passer på ham om natten så han ikk drømmer og så sover han oppe på loftet lige over hans seng siger han :kuller

Tror bar det er en fase :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det bare er udtryk for en god fantasi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene at det er helt normalt. Jeg tror at mange børn har usynlige venner for lissom at "øve sig" at have rigtige venner. :) Og for at prøve ting af, såsom om man må tegne på gulvet :whistling

Jeg ville ikke tage større notits af, hvis mit barn havde usynlige venner. Tilgengæld kan det godt være, at jeg forklarede mit barn at usynlige venner jo nok spiste usynlig mad :whistling Og at hvis mit barn har uartige usynlige venner med hjem, så må de også hjælpe med at rydde op, når de usynlige venner laver ballade ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene at det er helt normalt. Jeg tror at mange børn har usynlige venner for lissom at "øve sig" at have rigtige venner. :) Og for at prøve ting af, såsom om man må tegne på gulvet :whistling

Jeg ville ikke tage større notits af, hvis mit barn havde usynlige venner. Tilgengæld kan det godt være, at jeg forklarede mit barn at usynlige venner jo nok spiste usynlig mad :whistling Og at hvis mit barn har uartige usynlige venner med hjem, så må de også hjælpe med at rydde op, når de usynlige venner laver ballade ;)

Ja, det ville jeg også..

tror faktisk måske det også kan være godt - fx hvis den usynlige ven tegner på gulvet.. Så kan man "skælde den" ud - og forklare det, også kan barnet ligesom høre det - for tror nogengange også det handler om at de jo er bange for hvad konsekvensen er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ville jeg også..

tror faktisk måske det også kan være godt - fx hvis den usynlige ven tegner på gulvet.. Så kan man "skælde den" ud - og forklare det, også kan barnet ligesom høre det - for tror nogengange også det handler om at de jo er bange for hvad konsekvensen er..

Det tror jeg lige præcis også. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage det roligt. Men jeg syntes ogå sådan noget er kært :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger for jeres svar :-) har bestemt mig at jeg vil nyde min datters fantasi og støtte hende i det ;-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER