Tina80

løntilskudsjob?

12 indlæg i dette emne

Hvordan er reglerne for det. Altså hvor længe kan man få/have der. Og skal man søge rigtige job imens?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og skal man stadigvæk stå til rådighed for JC og ens A-kasse med møderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du kan vist have det op til 12 måneder, måske der er forskel på om det er privat eller offentlig stilling. og ja, ellers fungerer du som hel normal arbejdsløs, du skal stadig søge arbejde, komme til møder osv osv!

Dog kan man nogen gange fedte sig til lidt sær-regler, det lykkedes for mig i sin tid. Jeg fik bl.a. lov til at undgå møderne da det var lidt dumt i forhold til det arbejde jeg havde og til sidst var det ret sikkert at de gerne ville beholde mig der hvor ejg var i løntilskud så fik også lov til at undgå at søge arbejde.. men det er langt fra alle der kommer igennem med at få lov til at slippe og det er som oftest KUN hvis man er sikret arbejde der hvor man er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal stadig gå til møder, søge job og stå til rådighed. Du er jo ikk i job som sådan, du er stadig ledig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal stadig gå til møder, søge job og stå til rådighed. Du er jo ikk i job som sådan, du er stadig ledig.

¨Ja.. Man arbejder bare gratis ved det offentlige i 6 måneder ;) Det er totalt svindel, efter min mening..

Min veninde har dog fået lavet hendes løntilskud så hun arbejder 30 timer om ugen, og er på job centret 7 timer hvor hun søger job/kan gå til møder osv - da hun ikke mente det var retfærdigt at bare fordi hun var ledig, skulle hun arbejde mellem 40 og 45 timer i ugen.

Men i min kommune, ville de slet ikke høre tale om sådan noget, der hed det bare 37 timers løntilskud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og man kan være i offentligt løntilskud 6 måneder - også kan det forlænges.

Når man har været ledig i mere end 6-12 måneder, kan man komme i privat løntilskud, men da det er dyrere er de vist ikke så meget for det.

Og som sagt, er du lige så ledig, som hvis du ikke var i løntilskud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

¨Ja.. Man arbejder bare gratis ved det offentlige i 6 måneder ;) Det er totalt svindel, efter min mening..

Min veninde har dog fået lavet hendes løntilskud så hun arbejder 30 timer om ugen, og er på job centret 7 timer hvor hun søger job/kan gå til møder osv - da hun ikke mente det var retfærdigt at bare fordi hun var ledig, skulle hun arbejde mellem 40 og 45 timer i ugen.

Men i min kommune, ville de slet ikke høre tale om sådan noget, der hed det bare 37 timers løntilskud :)

er ikke helt enig med dig her. man arbejder ikke gratis. jeg var i løntilskud på en skole, jeg fik ca. 3000 kr. mere om måneden før skat end dagpenge, og fik løn udbetalt af kommunnen. men det tæller stadig med i ens ledighed hos a-kassen og jobcentret, som hvis man fik dagpenge.

men ja, det er dybt uretfærdigt at man skal arbejde 37 timer om ugen og samtidig søge job, gå til samtaler og møder og bekræfte sig ledig hos jobcentret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er ikke helt enig med dig her. man arbejder ikke gratis. jeg var i løntilskud på en skole, jeg fik ca. 3000 kr. mere om måneden før skat end dagpenge, og fik løn udbetalt af kommunnen. men det tæller stadig med i ens ledighed hos a-kassen og jobcentret, som hvis man fik dagpenge.

men ja, det er dybt uretfærdigt at man skal arbejde 37 timer om ugen og samtidig søge job, gå til samtaler og møder og bekræfte sig ledig hos jobcentret.

okay, så har du været heldig. Den eneste forskel for mig, var at jeg optjente til ferie - ellers fik jeg fuldstændig det samme udbetalt(lige omkring de 11000 kr).

Mener man får mere, hvis man er på kontanthjælp - altså at det så økonomisk kan betale sig at tage et løntilskud. Men jeg har aldrig været på kontanthjælp, så ved det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i løntilskud nu. På en skole. Har 31 timer om ugen og

Får 9500 om måneden. Jeg kan så tage vikar timer ved side af og tjene lidt ekstra

Jeg skal stadig søge job hele tiden og gå til de møder der bliver kræver og stå Tim disposition hvis et job viser sig selvom jeg er rigtig rigtig glad for mit løntilskud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja synes sq også det er lidt tarveligt at man ikke får mere i løn end dagpengene når man er hos det offentlige. jeg var privat og fik knap 30.000 og så gir det hele lidt mere mening!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja synes sq også det er lidt tarveligt at man ikke får mere i løn end dagpengene når man er hos det offentlige. jeg var privat og fik knap 30.000 og så gir det hele lidt mere mening!

Det er fordi du i privat løntilskud ikke får løn fra kommunen - der bestemmer din arbejdsgiver hvor meget du får - også får han jo så noget for kommunen for at have en...

Men man kan ikke komme ud i privat løntilskud, før man har været ledig i x antal måneder... :( Hvilket er trælst, da der er langt flere private løntilskud der giver et job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi du i privat løntilskud ikke får løn fra kommunen - der bestemmer din arbejdsgiver hvor meget du får - også får han jo så noget for kommunen for at have en...

Men man kan ikke komme ud i privat løntilskud, før man har været ledig i x antal måneder... :( Hvilket er trælst, da der er langt flere private løntilskud der giver et job.

jep lige præcis, de fik jo ca 11.000 fra kommunen og gav så selv resten. jeg havde været ledig 6 måneder da jeg kom i privat løntilskud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER