Nitzen1987

Når man har brændt sig på kogende vand

16 indlæg i dette emne

Ja jeg var så uheldig at skolde mig på kogende vand i dag... Jeg var ret hurtig til at få hånden under vandhanen, men da jeg ikke synes det gjorde ondt stoppede jeg hurtigt med det kolde vand... det hævner sig så nu, hvor det føles som om det ramte område brænder... Kan man gøre noget? Pt. sidder jeg med kolde ting på og det bedøver, men smerten vender tilbage kort tid efter, at jeg slipper den kolde ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved, skal du have hånden eller det "brændte" i vand LÆNGE! Det skal næsten være sådan at huden er helt opløst, og det skulle gerne i sidste ende være sådan, at når du tager hånden op af vandet, så gør det ikke ondt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, under vand indtil det ikke goer ondt mere. Dog ikke iskoldt. Foler virkelig med dig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælper det også når det er 6 timer siden det skete?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige, at det i hvert fald ikke skader! God bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg mene, men du kan jo ringe til laegevagten og hoere dem om raad, hvis det er jo umuligt at holde det ud... det goer jo virkelig ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil foreslå Aloe Vera, som er et vidundermiddel mod forbrændinger - det køler virkelig godt og gør et eller andet, så man "såret" ikke bliver så slemt. Allerhelst skal man bruge saften direkte fra planten - alternativt kan man få noget gele eller creme til behandling af f.eks. solskoldninger og lign., der er lavet på Aloe Vera. Men det hjælper selvfølgeligt ikke, hvis ikke du har noget i huset lige nu...

Ellers vil jeg sige, at køigt vand i hvert fald ikke kan gøre skade, så hvis det kan hjælpe på smerten er det måske værd at prøve igen - selvom det er længe siden skaden er sket.

Rigtig god bedring og :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I har aloe vera er det bare SUPER til forbrænding (Det hjælper også hvis man er solskoldet - helt fantastisk)..

held og lykke med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALDRIG og jeg mener ALDRIG brug creme på brandsår uanset størrelse.. det kan føles som en god kølende effekt, me. det skader bare og formindsker chancerne for normal heling..

det forbrændte sted skal være i vand der er lunkent..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALDRIG og jeg mener ALDRIG brug creme på brandsår uanset størrelse.. det kan føles som en god kølende effekt, me. det skader bare og formindsker chancerne for normal heling..

det forbrændte sted skal være i vand der er lunkent..

Årh, vores aloe vera er på "sprøjte", og sådan vandagtigt... Må man heller ikke bruge det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, vores aloe vera er på "sprøjte", og sådan vandagtigt... Må man heller ikke bruge det?

det kommer an på om der er andet end aloe vera og vand i.. de forskellige kemikalier der er i cremer er skadeligt for det skadet væv og nerver og bruger man creme som helnings og køleeffekt på brandsår, så kan man risikere at miste følelsen på brandsårsområdet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kommer an på om der er andet end aloe vera og vand i.. de forskellige kemikalier der er i cremer er skadeligt for det skadet væv og nerver og bruger man creme som helnings og køleeffekt på brandsår, så kan man risikere at miste følelsen på brandsårsområdet

Gud, det vidste jeg slet ikke!! Ej, det er jeg glad for at vide :) Sikke klog man bliver af at komme herinde (Føjet til listen og grunde til man ikke kan være for meget på babyklar!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha da - jeg vidste heller ikke dét med creme - er det så også dumt at bruge after-sun på solskoldninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha da - jeg vidste heller ikke dét med creme - er det så også dumt at bruge after-sun på solskoldninger?

det kommer an på skoldningen vil jeg tro, men det bedste er nu at køle sig selv ned og sørge for at beskytte sig mod solen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ansigtsvand fra Matas. Det lyder mærkeligt, men køler rigtig godt og får hurtigt smerten til at forsvinde.

Kom lidt på en vatrondel og lig den på, hvor det gør ondt og skift omkring hver tiende minut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brændte mig for to uger siden og der havde jeg hånden i vand i 15 timer før det ikke brændte mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER