shirley

Bestilling af dåbsdag

12 indlæg i dette emne

Hvornår bookede i tid i kirken til dåben? Ved i om man kan booke en tid selvom barnet endnu ikke er født?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bookede ca 4 uger før dagen. Hos os skulle de bruge CPR nr hvilket de jo først får når de er født!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi bestilte tid ca. 4 uger før. Jeg ved at nogle booker kirken inden barnet er født, men det turde jeg ikke, sæt nu noget gik galt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde snakket med præsten inden han var født. Det kunne man sagtens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder barnedåb i slutningen af januar eller februar, men ved jeg skal reservere kirke allerede nu for at få tiden. De holder kun en dåb ved hver gudstjeneste, der hvor vi vil ha tøsen døbt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede bestilt selvom der er længe til. Det var helt fint med både præst og kirke, så tror det kommer meget an på hvad deres holdning er i den enkelte kirke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at ringe til kirkekontoret og satme om kirken ikke har lukket et helt år pga renovering... Aarrrgghh hvor belastende.. Så går jagten på en anden kirke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at ringe til kirkekontoret og satme om kirken ikke har lukket et helt år pga renovering... Aarrrgghh hvor belastende.. Så går jagten på en anden kirke...

Så var det da heldigt du ringede allerede, så ikke du blev overrasket i utide til februar.

Ærgerligt med kirken, men håber du kan finde en anden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv hvor irreterende at kirken er lukket for et år :( Jeg har booket dåbsdato i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv hvor irreterende at kirken er lukket for et år :( Jeg har booket dåbsdato i dag :)

Sikke tidligt, skal i have baby døbt som meget lille?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke tidligt, skal i have baby døbt som meget lille?

I den kirke som vi er blevet gift i er der 4 præster og vi vil gerne have, at vores baby bliver døbt af den præst, som viet min mand og jeg :) Derudover er det et meget stort sogn vi bor i og der er kun dåb en lørdag om måneden, så for at få en lørdag hvor det er den præst, har vi skulle være tidlig ude. Dåben bliver til maj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tror jeg vi er ved at få løst problemet.., da Lyngby kirke jo er lukket et år så skulle vi jo på jagt efter en ny kirke.. Vi snakkede så igen med Lyngby kirke og de sagde at de godt kunne døbe ham i Taarbæk kirke som de åbenbart låner engang imellem mens lyngby kirke er lukket...

Nu er vi glade og vi fik at vide han kunne blive døbt den 21. April så nu skal vi bare ringe til dem med cpr nr når han er født :)

Dejligt at tingene falder på plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER