Pinar

Ingen inseminering i denne omgang...

11 indlæg i dette emne

Er der nogle der har prøvet at blive sendt hjem med beskeden om, at de ikke vil inseminere pga. for mange udviklede ægblærer??

Jeg var på Riget i går til scanning i forbindelse med IUI-H, desværre har jeg udviklet for mange æg. Ihhh, altså - det er noget af en rutchebanetur det her.

Kort fortalt har min mand og jeg prøvet at få børn de sidste to år, og i sommer henvendte vi os til lægen. Efter en længere udredning har vi fundet ud af, at min mand har moderat nedsat sædkvalitet grundet morfologi. Vi er det de kalder et "let" tilfælde og vi skal nu igang med inseminering.

Jeg ret frustreret over at blive sendt hjem med beskeden om at vente endnu en måned. I sidste uge tog jeg Pergotime og det er det, jeg har reageret ret så kraftigt på...Dog forstår jeg ikke helt, hvorfor man giver så stor en dosis, når jeg i forvejen har meget hormon i kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det har jeg ikke,men har i prøvet at spørger, om de vil punktere dem,så i ender op med de 3 stk du må have?

Eller evt. konvetere til IVF?

Jeg ved man kan få punkteret follikler på privatklinikkerne,men om det kan lade sig gøre i det offentlige ved jeg ikke,men spørg da,du kan højst få et nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså :kram Mine IUI behandlinger er blever aflyst de sidste 2 gange, så ved godt hvor hårdt det er, at få beskeden. Min gyn vil behandle ved maks 3 ægblære. Så det er meget normalt, at det bliver aflyst pga for mange.

Hvor mange tabletter får du? Jeg får kun 1 i 5 dage, og så udvikler jeg 2-3 ægblære.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har jeg ikke,men har i prøvet at spørger, om de vil punktere dem,så i ender op med de 3 stk du må have?

Eller evt. konvetere til IVF?

Jeg ved man kan få punkteret follikler på privatklinikkerne,men om det kan lade sig gøre i det offentlige ved jeg ikke,men spørg da,du kan højst få et nej.

De vil ikke punktere, da det er første gang vi prøver. Og af samme årsag vil de heller ikke konvertere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså :kram Mine IUI behandlinger er blever aflyst de sidste 2 gange, så ved godt hvor hårdt det er, at få beskeden. Min gyn vil behandle ved maks 3 ægblære. Så det er meget normalt, at det bliver aflyst pga for mange.

Hvor mange tabletter får du? Jeg får kun 1 i 5 dage, og så udvikler jeg 2-3 ægblære.

Jeg har taget to i døgnet i fem dage, så det giver jo god nok mening, at der er udviklet nogle stykker :-)

I næste måned skal jeg så sættes ned til det halve, hvis de ægblærer der er der nu, er faldet til ro. Ellers skal vi vente til januar.

Hvad er årsagen til at din behandling blev aflyst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhm jeg synes du skal ringe til dem,og kræve en af delene,du betaler trods alt selv for din behandling.

Ja som du måske forstår,havde jeg ikke accepteret deres forklaring,og et nej.

At det er jers 1.forsøg er da ikke et brugbart argument..

Hvor synes jeg bare det er en lusede behandling i har fået.. ØV øv.. :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget to i døgnet i fem dage, så det giver jo god nok mening, at der er udviklet nogle stykker :-)

I næste måned skal jeg så sættes ned til det halve, hvis de ægblærer der er der nu, er faldet til ro. Ellers skal vi vente til januar.

Hvad er årsagen til at din behandling blev aflyst?

1. gang blev det aflyst, da jeg fik ÆL for tidligt. Jeg reagere lige pludselig meget hurtig på pergotime...

2. gang fordi jeg har en ægblære fra sidste cyklus, der ikke har løsnet sig. Han vil helst selv den gør det, så han håber den forsvinder ved denne ÆL. Hvis ikke skal den punkteres og suges ud i næste cyklus. Jeg skal heldigvis komme så tidlig næste gang, at det burde kunne lade sig gøre at nå et forsøg i december.

Håber I når et forsøg i december.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhm jeg synes du skal ringe til dem,og kræve en af delene,du betaler trods alt selv for din behandling.

Ja som du måske forstår,havde jeg ikke accepteret deres forklaring,og et nej.

At det er jers 1.forsøg er da ikke et brugbart argument..

Hvor synes jeg bare det er en lusede behandling i har fået.. ØV øv.. :angry

Hmmm...det er lidt en jungle. Jeg mener, det er svært selv at vurdere, da man ikke har den lægefaglige vinkel og ovenikøbet er en liiiiille smule følsom.

Jeg ringer til dem her kl. 13.30, når der er telefontid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo for dit eget bedste de vælger IKKE at inseminere.. Og kan godt forstå de ikke bare vil alt muligt når i er nye i det her.

Du kommer jo heller ikke til at betale (ihvertfald ikke fuld pris) for dette forsøg.

Jeg har også været i iui (og ivm/ivf) forsøg der blev aflyst.. og det er fandme hårdt når man står der.. klar og glad - for nu nærmer "ønsket" sig jo...

En anden grund til jeg er blevet ekstrem ked af det hver gang - er at jeg desværre ikke er ligeså heldig som dig og reagere så let på hormoner.. her skal der en kæmpe dosis til - lææænge - og jeg er såå syg på det!

Håber i snart kan komme igang med næste forsøg.. ventetid er ikke sjov.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo for dit eget bedste de vælger IKKE at inseminere.. Og kan godt forstå de ikke bare vil alt muligt når i er nye i det her.

Du kommer jo heller ikke til at betale (ihvertfald ikke fuld pris) for dette forsøg.

Jeg har også været i iui (og ivm/ivf) forsøg der blev aflyst.. og det er fandme hårdt når man står der.. klar og glad - for nu nærmer "ønsket" sig jo...

En anden grund til jeg er blevet ekstrem ked af det hver gang - er at jeg desværre ikke er ligeså heldig som dig og reagere så let på hormoner.. her skal der en kæmpe dosis til - lææænge - og jeg er såå syg på det!

Håber i snart kan komme igang med næste forsøg.. ventetid er ikke sjov.

:kram2

Jeg er helt med på, at det er for mit eget bedste. Det er mere det med at være opsat og forberedt på noget, som så ikke sker....Mht. økonomien så har jeg slet ikke tænkt på det - tænker egentlig bare at det er medicinen vi skal bruge penge på, da det jo ikke kommer videre.

Jeg er ret nysgerrig omkring det med hormoner...Har du (og alle I andre) fået målt jeres hormontal og ud fra det fået sat en dosis?

Det undrer mig stadig, at jeg skulle have en relativ høj dosis, da jeg har et stort hormontal i forvejen.

Jeg er ked af at høre, at du har så store gener med behandlingen - forhåbentlig er der fremgang...?

Desværre må jeg indrømme, at jeg ikke har den store viden på området endnu, da jeg selv har gået lidt med skyklapper de sidste år og først nu har erkendt, at vi har brug for hjælp. Hele denne verden er ny og uoverskuelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med på, at det er for mit eget bedste. Det er mere det med at være opsat og forberedt på noget, som så ikke sker....Mht. økonomien så har jeg slet ikke tænkt på det - tænker egentlig bare at det er medicinen vi skal bruge penge på, da det jo ikke kommer videre.

Jeg er ret nysgerrig omkring det med hormoner...Har du (og alle I andre) fået målt jeres hormontal og ud fra det fået sat en dosis?

Det undrer mig stadig, at jeg skulle have en relativ høj dosis, da jeg har et stort hormontal i forvejen.

Jeg er ked af at høre, at du har så store gener med behandlingen - forhåbentlig er der fremgang...?

Desværre må jeg indrømme, at jeg ikke har den store viden på området endnu, da jeg selv har gået lidt med skyklapper de sidste år og først nu har erkendt, at vi har brug for hjælp. Hele denne verden er ny og uoverskuelig.

Jeg kender alt til at være opsat på behandling der ikke bliver til noget.. så kan sagtens følge dig…

Alle de gange har vi os måtte betale medicinen alligevel.. og det var før brugerbetalingen!

Hmm pas om de har målt mit hormon tal…?! Har fået taget en milliard prøver gennem de sidste snart 6 år.

Man har fra start af lagt stille ud med mængden.. og senere øget og øget… og siden hen måtte skifte til andet da min krop ikke mener det skal blive ved med at virke…

Fremgang kan man mildest talt ikke snakke om i mit liv når vi snakker drømmen om et barn  Tværtimod!

Kan godt forstå du har beholdt skyklapperne på så længe som muligt.. man ønsker jo ikke dette for sin værste fjende…

Har du spørgsmål må du bare spørge løs…

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER