Caramia

Har været til vægtscanning uge 37...

7 indlæg i dette emne

I fredags var vi et smut på Hvidovre til vægtscanning (fordi jeg havde et BMI på over 30 da jeg blev gravid).

Det gik super godt!! :)

For det første havde Oscar (endelig) lagt sig med hovedet nedad :yay

Og så har han i hvert fald størrelsen til at komme når som helst nu... Han vejede nemlig 3.415 gram til scanningen og hvis han tager de 200 gram på om ugen, som eksperterne mener, så ender han omkring 4,1 kg hvis han bliver født til termin.

Efter scanningen var jeg til lægetjek (også på Hvidovre) og der sagde lægen at han ville anbefale at jeg kom til jordemoder til vægtvurdering når jeg er 40+0 - og hvis hun vurderede ham til over 4 kg, ville de gerne scanne mig igen med henblik på igangsættelse. Så det lader til at jeg i hvert fald ikke kommer til at gå 2 uger over tid før der bliver grebet ind. Det er da dejligt nok at vide med sådan en basse i maven. :D

Jeg må indrømme at vi ikke havde regnet med det helt vilde til scanningen da børnene på dette tidspunkt i graviditeten nærmest ikke kan være på skærmen. Men jeg blev positivt overrasket - også over kvaliteten af billederne vi så! :)

Det var så tydeligt at se Oscars ansigtstræk, hans næsebor, at han lavede vejrtrækningsøvelser osv. selv om det var en 2D-scanning, at jeg fik tårer i øjnene. Jeg kan bare slet ikke vente nu! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, et dejligt indlæg, Mia! Jeg kan godt forstå du er ved at være utålmodig nu og glæder dig til at møde din lille Oscar :biglove

Det må være alt for fedt at vide, at du ikke kommer til at gå 2 uger over tid... Jeg ville ønske det var mig! :rolleyes

Ih, hvor bliver det spændende hvornår han komme ud :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til lykke med færdigbagt baby og god scanning :loveshower .

Det lyder da dejligt, at du kan blive sat i gang. Min lille pige vejer også godt til, men de har ikke sagt noget om igangsættelse... Det kunne da være, at jeg skulle spørge ind til det :whistling .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til lykke med færdigbagt baby og god scanning :loveshower .

Det lyder da dejligt, at du kan blive sat i gang. Min lille pige vejer også godt til, men de har ikke sagt noget om igangsættelse... Det kunne da være, at jeg skulle spørge ind til det :whistling .

Ja, gør det!

Jeg kan se at vi har termin dagen efter hinanden - og at vores børn i maven vejer næsten det samme. Der er kun ca. 25 gram til forskel. Så spørg endelig ind til det. Jeg synes i hvert fald at det er rart at have en tidlig igangsættelse i baghånden, selv om jeg ikke håber at der bliver brug for den. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt med den størrelse han har, men har i ikke også begge to spåede til han ville komme ud før termin ?

Skønt at se scanning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt med den størrelse han har, men har i ikke også begge to spåede til han ville komme ud før termin ?

Skønt at se scanning :loveshower

Jeg har en mavefornemmelse der siger mig at Oscar kommer før tid... Mit bud er den 25. november (39+4)

Michaels bud er at han kommer på min fødselsdag den 15. november :) Der vil jeg være 38+1...

Det bliver spændende at se om der er nogen af os der får ret. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, det er jo lige om lidt, at lille Oscar kommer ud uanset hvem af jer, der får ret :) Den 15. er jo i næste uge (mandens og min 1½ års bryllupsdag - dejlig dato) :yay

Glæder mig til at læse, at han har fundet vejen ud til jer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER