MissViola

Pom pom'ere......Hvordan gør man?

4 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger det hele.

Hvordan laves de??? Synes at de er såååå søde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja overskriften siger det hele.

Hvordan laves de??? Synes at de er såååå søde.

Altså dem, der er lavet af garn, ikke?

Jeg klipper to ens papskiver med et hul i midten. Jo større papskiver, jo større omkreds får pompon'en, og jo større hul i midten, jo tættere og fastere bliver den.

Papskiverne lægges sammen, og så tager man snoren og trækker gennem hullet i midten og binder begge papskiver sammen.

Og så sidder man ellers bare og vikler garn igennem hullet og omkring skiven ... simpelthen bare rundt og rundt, så hele papskiven dækkes. Hvis du forstår?

Til sidst er hullet i midten ved at være fyldt med garn - og så skal du bruge en nål for at trække garnetigennem, indtil hullet er helt fyldt op.

Så hæfter du garnet.

Så tager du en saks - og klipper forsigtig rundt med den yderste kant af papskiven, så du rammer ned mellem de to papskiver. Hele vejen rundt, til hele kanten er klippet op.

Nu tager du et nyt stykke garn og ved at putte det ned mellem papskiverne kan du vikle det nogle gange omkring midten (ved ikke om det giver mening) - og stramme godt sammen.

Lad resten af garnet hænge, så har du noget at sy pompon'en fast med.

Til sidst rykker du papskiverne i stykker og fjerner dem. Og vupti - 1 stk. pompon.

Du kan gøre den mere lækker og ensartet ved at holde den hen over en dampende gryde med vand. Vanddampen får den til at trække sig sammen og blive rigtig flot.

Ser lige om jeg kan finde nogle tegninger af det på nettet :)

Men kan vist også købe en færdig-dims til at lave dem på, men papskiver fungerer upåklageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det vist i billeder ....

KLIK HER

Jeg klipper dog ikke slidsen, som er vist - men rykker bare papskiven i stykker. Men hvis man klipper slidsen kan man måske genbruge papskiverne?

Det vil jeg da prøve næste gang.

God fornøjelse - og håber det var en hjælp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg du mener vel dem af silkepapir... eller hvad? Jeg lavede dem til min søns barnedåb i lørdags!

Men her er et link til hvordan de laves:

Mine:

post-379-018409900 1320744447_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER