Nitzen1987

Lussingesyge

5 indlæg i dette emne

Jeg var af sted til mit første graviditetslægebesøg i torsdags og da jeg arbejder med børn til dagligt blev der taget en blodprøve, der skal afklare om jeg har haft Lussingesyge... Jeg tror ikke om jeg har haft den, men kan man være smittebærer af den uden selv at være smittet for så er man vel immun... Må da nok indrømme at jeg frygter, at min blodprøve er negativ og viser, at jeg ikke er immun for så skal jeg da til at overveje, hvordan jeg skal forholde mig til det i forhold til mit lærervikararbejde, hvor jeg kommer ud på mange forskellige skoler hele tiden... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, jeg tror ikke, du kan være bærer uden selv at være smittet - du skal være smittet, for at kunne blive immun.

Mange har haft det uden at vide det, fordi man som regel ikke er så mærket af sygdommen.

Jeg kan læse, at man ser lidt forskelligt på at framelde sig sit arbejde, men jeg ville ikke tage nogen chancer, hvis jeg skulle vælge. Jeg ved godt, at man kan blive smittet i inkubationstiden, men ikke alle bliver jo smittet, så hvis man bliver hjemme, er der jo større sandsynlighed for ikke at blive smittet senere af de andre, der først blev smittet, hvis du kan følge mig?

Heldigvis er risikoen for fosteret lille, men alligevel, som gravid vil man jo helst have en risiko på nul!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik taget en prøve sidst jeg var gravid, som viste jeg havde haft det.. Det vidste jeg ikke - så håber for dig at du har haft det :)

Men jeg har nu også hørt at det ikke er "særlig farligt" :) Så jeg ville nok fortsætte som lærervikar, men selvfølgelig gøre skolerne opmærksom på at hvis de VED de har udbrud af lussingesyge, så vil man ikke derud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortsætter skam som lærervikar uanset hvad :) elsker mit arbejde og med en spire på vej har vi brug for pengene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mente ikke, du skulle stoppe som lærervikar, men framelde dig, hvis der er lussingesyge på skolen ;).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER