Tante Trine

Føler mig virkelig som et skidt mennesker

24 indlæg i dette emne

Har virkelig brug for et kram piger... Har idag lavet en underretning på min eks mand og han søn... det er fandme svært... Føler mig som en bussemand, men med alt hvad jeg ved og har oplevet på det seneste kan jeg ikke længere stå og bare se til... Jeg har mange gange prøvet at snakke med min eks om de forskellige ting i vores forhold, men har i 6 år bare snakket for døve øre... Er bare virkelig ked af det, men føler ikke jeg har andet valg og slet ikke nu da jeg jo er flyttet til Jylland og ikke længere kan træde til når det kniber for min eks og hans søn... Har været hans "hverdags-mor" i over 6 år og kan bare se at siden vi er gået fra hinanden er det gået rigtig galt for dem derhjemme.... :boohoo:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er er vidunderligt menneske der vil P det aller bedste. Så det er det rigtige du har gjort søde. Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt sætte mig ind i at det må være rigtig svært, men hellere en underretning for meget, end en for lidt! Kender ikke din historie, men tror på at du gør det rigtige! Sender et kram i din retning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram i din retning :kram

Og så :respekt for at du handler når et barn har det skidt. Og du er ikke et skidt menneske fordi du har lavet underretningen. Tværtimod :kram2

Din eksmand er voksen, men hans søn er ikke og har krav på at de voksne tager ansvar. Kan hans far ikke må andre hjælpe ham med at gøre det.

Du har gjort det eneste rigtige :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du vil jo kun drengen det bedste :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg vil også sige :respekt til dig! Vi har allesammen underretningspligt, og det er vigtigt at vi bruger den når der er noget der er galt - også selvom det er svært. Og det kan jeg godt forstå det er i din situation! Men som de andre siger så vil du jo kun drengen det bedste! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret: :respekt og :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødeste Trine.

Du har gjort det helt rigtige! P er og bliver jo din, så selvfølgelig skal du handle på at han ikke har det godt sådan som de har det nu. Som en anden skriver, så skal de voksne i hans liv tage vare for ham, og gør de ikke det, så skal der handles. Og det har du gjort! :respekt :kram2

Du er et fantastisk menneske :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også bare sige kæmpe respekt for at du gør noget, og at du tænker på barnets tarv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram herfra også!

Som jeg læser det, har du gjort, hvad du fandt bedst for drengen - ikke for dig, eller din eks, og det er jeg sikker på kræver stort mod! :respekt for det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er P heldig, at han har dig :biglove Det må uden tvivl have været rigtig hårdt at gøre, men det er helt sikkert den rigtige beslutning :respekt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og opbakning piger... Selv om jeg har både venner og familie i ryggen, så trængte jeg bare til at få nogen udefra til at sige til mig at jeg gjorde det rigtige... Kan bare ikke længere stå og så til at drengen i månedsvis ikke har fået sin medicin (får han nu fordi han ENDELIG har fået medicinbevilling) for ADHD og epilepsi, at han går rundt i tøj der ikke passer og som er hullet og beskidt (og som han også havde på da jeg så ha tre dage efter), at han sender ham i skole i det vejr der er for tiden, uden overtøj, fordi det er han lige kommet til at pakke ned, at han en hel uge bliver serveret kun pulverkartoffelmos til aftensmad og KUN må få 1 portion, selv om drengen allerede er undervægtig og at de pt ikke bor på nogen folkeregistreret adresse da de er blevet smidt på gaden med kongens foged... Og alt det her er kun toppen af isbjerget... Jeg har snakket meget med P's mor på det sidste og sammen besluttede vi, at nu var vi nød til at gøre noget ved det... Og det har bestemt ikke været nemt og jeg har grædt en del, men håber og tror på at jeg har gjort det eneste rigtige, for kan ikke snakke for døve øre mere og så håbe på at det nok skal blive bedre..

Så tak piger for at I lytter og for jeres støtte, den er uvurderlig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikke et skidt menneske. Tilgengæld er du et menneske som tager omsorg for andre, og det er guld værd :loveshower :

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt Barnet har jo ikke selv valgt, så godt at du gør noget for at han kan få det bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes det er så sejt at du gør det

det har den stakkels dreng ikke fortjent,kan hans mor ikke tage sig af ham ?

har selv måtte indberette min eks mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2

Kan godt forstå det er hårdt, men "desværre" lyder det til at være det helt rigtig du har gjort. "Desværre" fordi det er synd for P at hans far er sådan en :numse :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opbakningen piger... det er virkelig rart og varmer, når man selv føler sig som en rygstikker... men holder modet oppe og tror på at der kommer noget godt ud af det og at det alt sammen er for P's bedste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig nogle op og nedture lige for tiden... Det ene øjeblik tror jeg på at jeg har gjort det bedste for dem begge og det næste øjeblik tænker jeg at jeg ikke burde ha blandet mig og frygter for min ex-mands reaktion... Er bange for at det kommer til at gå ud over P og det var/er jo ikke mine intentioner....

Snakkede med P's mor igår... En af hendes bekendte (der efter sigende er socialrådgiver) Havde sagt til hende at hvis hun virkelig mente at han blev under ernæret osv. så skulle hun bare have beholdt ham eller også skulle hun have ringet til min ex-mand og spurgt om det ikke var bedre at han boede hos hende bare indtil de fik et sted at bo... Kan godt forstå hvor hun kommer fra, men efter at have boet sammen med min ex i 7 år, så ved jeg også bare at der ikke kommer noget ud af det... Han VIL ikke give P fra sig under nogen omstændigheder... han VIL ikke miste ham og han VIL ikke give ham til til hans mor... Lige meget hvad... Hvem som helst ellers... Det er virkelig trist at han endnu ikke har lært at tilsidesætte sig selv i forhold til P...

Med hensyn til at beholde ham så var der intet godt kommet ud af det... T har den fulde forældremyndighed og han er i sin fulde ret til at ringe til politiet og få ham udleveret... Det havde bare været en traumatisk oplevelse for P og hvis han så samtidig muligvis skal fjernes fra ham i forbindelse med en forældremyndigheds sag, så er det bare en oplevelse han kan være foruden... Desuden er jeg af den mening, at så længe han ikke får tæsk eller lider andre voldsomme overgreb, så er det bedre at gå den lovlige vej og have retten på sin side... En kidnapning havde bare forværret hendes egne chancer for at få ham hjem...

Puha... så fik jeg lige læsset af igen... havde lige brug for luft....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til dig, du har gjort det helt rigtigte. Ingen børn skal gå sådan rundt og slet ikke uden ordentlig tøj på kroppen, ordentlig mad m.m Og når han så til og med har ADHD og epilepsi, er det uhyr vigtigt han får sin medici. ADHD medicin ER IKKE billigt, og det er fuldstædig galmathias at siden der nu er kommet medicinbevilling, ikke at tage imod den hjælp. Jeg kan blive så harm over sådan noget :klap

Vi er igennem noget lign. med min mands x, og deres fælles søn. Hun bruger ALLE pengene på hende selv, også børnepengene. Så her kæmper vi også med for småt tøj m.m men gør vores til når O er hos os, at han IKKE mangler noget. Nogle mennesker burde bare ikke have fået børn. Nu er O`s mor gravid igen, så vi frygter O bliver skubbet længere væk end han i forvejen bliver, fordi han ikke er nær så spændende mere :gal

Allerede nu i en alder af 5, vil han ikke hjem til mor igen når først han har været her.

Og jo vi er igang med at lave noget, så vi kan få gjort noget, for O fortjener ikke det her- INGEN børn fortjener det. Og det gør din P heller ikke. Så :respekt for du gør noget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, kan godt forstå du ikke synes det er særlig rart, det ville jeg heller ikke. Men det lyder til at være det eneste rigtige at gøre i denne situation for at beskytte P. Han er heldig at have dig! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh.... det er bare så frustrerende... Nu har de så skaffet min eks tag over hovedet... På et hotel.... Kan da godt forstå at de ikke har nogle penge hvis det er sådan de skaffer dem tag over hovedet... Forstår det bare slet slet ikke... Først vil de under ingen omstændigheder hjælpe for det er selvforskyldt, men efter vi kom med vores underretninger så vil de pludselig gerne... Og så synes jeg bare det er SÅ synd for P der endnu engang skal flyttes bare for at vide at han igen på et tidspunkt skal flyttes endnu engang... Ud over det skal han nu hverdag til Gladsaxe fra Frederiksberg... Det synes jeg altså er en lang tur... Han får normalt taxa kørsel, men kun om morgenen for skal han i klub skal han selv finde hjem igen... Men den sidste mnd har P skulle gå hjem fordi min eks ikke lige har haft råd til at han kunne tage bussen... Skal han så til at gå til Frederiksberg...? Eller skal han køres hjem med taxa lige efter skole hverdag og miste sin sociale omgangskreds ved at holde op med at gå i klubben... Øv hvor er det frustrerende... Hvem fanden her. tænker på barnets tarv... Nu må de snart stoppe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Trine, sikke noget, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.. men så glad for du gør noget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER