Susanne

Væltet på cykel i morges

43 indlæg i dette emne

I morges var jeg skyld i et større cykel-massestyrt på Kgs. Nytorv og jeg tog vist selv det største fald :o Mit styr sad fast i en anden piges cykelkurv der stod på bagagebæreren og jeg væltede ned på venstre side. Jeg blev MEGA forskrækket og det første jeg tænkte på var Anna. Umiddelbart var jeg dog ret sikker på, at maven intet havde ramt på vej ned. Jeg var meget bevidst om, at min cykelhjelm ramte i asfalten og jeg har fået en hudafskrabning på mit venstre knæ, men jeg var egentlig okay. Der var mange der stoppede op og kiggede mig meget indgående i øjnene for at være sikker på jeg var okay inden de kørte videre.

Da jeg 10 min senere sad på min plads på kontoret og stadig ikke havde mærket Anna (hvilket jo altså slet ikke er unormalt!) begyndte jeg at tænke alt muligt :( Jeg var fuldstændig afklaret med, at jeg ikke ville fortælle Søren om det, før jeg havde mærket Anna bevæge sig, så jeg sad bare der på stolen og kiggede på maven. Jeg aftalte med mig selv, at hvis jeg intet havde mærket indenfor en times tid, så ville jeg ringe til jordemoderen... Heldigvis skulle jeg kun vente ca. 10 min før der var en lille bevægelse og jeg mærkede hende helt tydeligt et par gange fremtil kl. blev 10. Jeg skrev og fortalte Søren om det og han googlede sig frem til den her tråd Så nu bliver jeg da sådan set lidt nervøs og kan ikke finde ud af om jeg alligevel skal ringe?!

Jeg har ikke ondt og har ikke set blod, men nu hvor jeg ikke har mærket Anna overhovedet i lidt over en time, bliver jeg pludselig helt nervøs igen :unsure Hvad ville I gøre?

Ville I ringe og i så fald til hvem? Fødegang, læge eller jordemoder? Jeg skal jo til lægen i morgen alligevel, så kan ikke finde ud af om det er hysterisk at ringe nogen steder hen i dag... Og hvad skal man sige? For jeg har jo som sagt ikke ondt.

ÆV, hvor er jeg altså sårbar og mega følsom! Føler mig sådan en slags sørgelig... :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringe. Det er bedre, at være på den sikre side. Kram til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved desværre ikke hvad du skal gøre, men ville lige sende dig disse her

:kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har sagt til mig at efter uge 20 skal jeg ringe til fødestedet når der er noget. så det ville jeg altså gøre i din situation

du får lige :kram :kram :kram med på vejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal ringe til fødegangen bare for en sikkerheds skyld... Hellere ringe end slet ikke ringe og husk på at de er vant til opkaldene på fødegangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Eeeej stakkels dig! Kan virkelig godt forstå, at du er bange, men hvor er det alligevel dejligt, at lillepigen sparkede tydeligt hurtigt efter! Jeg er ikke nok inde i systemet til at vide, hvem du skal ringe til, men synes bestemt at du skal ringe til NOGEN, hvis du føler, at du har behov for det. Og så skal du heldigvis til lægen i morgen, som formentlig kan tjekke dig ordentligt!

Åhr stakkels dig - håber at du har fortalt det til dine kollegaer, og at de passer lidt på dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart ringe til fødegangen og forklare hvad, der er sket. Så kan de tage stilling til om de vil se dig. Det tror jeg nu nok de vil. De plejer altid at ville være på den sikre side.

Som Gitte også har skrevet så er det fødegangen man kontakter efter uge 20.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Og du skal i hvert fald ikke se dig selv som hysterisk, for det er du IKKE!!!! Du er bare en bekymret gravid, som gerne vil passe på dit barn, og dét skal du i hvert fald ikke skamme dig over. Og det er jeg sikker på, at de også forstår, uanset hvor du ringer hen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ringe... bare for en sikkerheds skyld...

Og nej du er ikke pyldret eller hysterisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hvor synd for dig :kram

Jeg ville ikke toeve med at ringe. Om ikke andet saa skal du ikke gaa og vaere bekymret - do it!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ringet til fødegangen og jeg skal komme. De tager det meget alvorligt når man falder eller er udsat for stød som gravid, fordi livmoderen kan rykke sig og det ikke er altid man kan se eller mærke en forskubbet livmoder med det samme. Måske vil de holde mig natten over. Jeg blev virkelig rystet og brød helt sammen bagefter :(

Nu har jeg ringet til Søren og vi mødes på Hvidovre. Jeg må ikke på nogen måde anstrenge mig, så ingen cykel eller S-tog. Det må blive en taxa -> dyrt! :(

Tak for Jeres indlæg piger :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre, at du har fået ringet! Og ja, SÅ godt at få det tjekket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik ringet. Du skal passe på dig selv :kram2

Håber alt er som det skal være og at lille Anna har det godt i sin lille hule.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt du fik ringet. Jeg regnede bestemt også med at de ville se dig.

Jeg tror ikke du skal være bekymret. Jeg er sikker på at Anna ligger trygt og godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor godt du fik ringet... Er sikker på at Anna har det rigtig godt... Men hellere være overforsigtig :) Håber hurtig du bliver udskrevet igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre de tager dig alvorligt og du bliver undersøgt.

Håber der ingenting er sket, og alligevel rart at du har kunne mærke Anna. Krydser fingre for at du snart er hjemme igen med et "Alt er OK" fra sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe til min JM, og forklare sagen! Bare for en sikkerheds skyld, det er altid godt med en JMs vurdering :kram2

Håber du ellers er ok, din lille klummergøj :blush :kram

EDIT: godt du fik ringet! Jeg ser frem til en positiv opdatering fra dig senere :huh :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej puha :(

Håber du og Anna har det godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik ringet!

Er sikker på, at Anna er helt ok, men det er godt, at du bliver tjekket.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik ringet til fødegangen. Jeg krydser fingre for, at alt ser fint ud :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg faldt da jeg var gravid og forstuvede min ankel.. jeg kunne ikke huske om jeg var landet på maven fordi det gik så stærkt og jeg havde ikke ondt i maven...

men lige pludselig efter jeg havde siddet 2 timer på skadestuen fik jeg ondt i maven..

og jeg blev kørt op på fødegangen med det samme da et meget hårdt stød kan få moderkagen til at rive sig løs og så kan barnet risikere at forbløde (ikke lige den ting jeg havde mest lyst til at høre den dag skal jeg lige hilse og sige, og det er ikke noget NOGEN som helst bryder sig om at læse, specielt ikke hvis man selv er gravid, så 1000 gange undskyld, men jeg siger bare tingene som jeg fik det at vide)...

jeg havde dog ikke mærket Kira hele dagen..

og vi blev endnu mere nervøse da de ikke kunne finde hendes hjertelys, så jeg blev scannet og alt så fint ud, heldigvis.. :)

så jeg synes det var godt at du ringede..

du må lige komme med en update når du ved mere.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, søde Susanne! :kram2 :kram2 :kram2

Øv altså med sådan en oplevelse! Jeg bakker op om, at det var godt du fik ringet! Hellere få det gjort, så du ikke skal være bekymret og ligge søvnløs i nat. Og jeg synes, at det er super, at de tager sådan noget seriøst på Hvidovre - hellere tjekke en gang for meget end for lidt. Der er jo sikkert ikke sket noget, ud over at du selvfølgelig også er blevet forskrækket.

Jeg tror og håber, at du har fået ro i sindet nu ved at få at vide, at alt er fint, og får slappet af med Søren ved din side.

1.000 kram og tanker og håb om en positiv opdatering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger.

Vi kom ind og fik sat en strimmel i gang. Både Annas puls og min plukve-intensitet var som det skulle være - det var hyggeligt at høre hendes lille hjerte så længe :wub

En læge kom ind og mærkede på mig og sagde at min livmoder virkede fint blød. Hospitalets strategi er dog forsigtighedsprincip når der er risiko for slag eller stød, så hun anbefalede at jeg blev indlagt til i morgen. Det var selvfølgelig frivilligt og de havde aldtig prøvet der skete noget, men derfor car det stadig anbefalingen, for hvis noget er blevet skubbet løs, kan det pludselig gå meget hurtigt og så skal der akut kejsersnit til.

Jeg har det fint, har ikke ondt og ikke blødt, men vi valgte alligevel at sige ja tak til at blive, for så kan jeg sove roligt og skal ikke bekymre mig om hver eneste lille jag eller plukve. Jeg ville helle aldrig tilgive mig selv hvis vi tog hjem og der så skete noget :unsure

Så nu er jeg indlagt, for første gang i mit liv. Søren er kørt hjem efter vandrejournalen og nogen ting til mig og så kommer han og er sammen med mig et par timer mere.

Vi vælger at tage de som en oplevelse og en chance for at lære fødeafdelingen at kende på forhånd ;)

Tak for alle Jeres søde beskeder! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DEJLIGT at høre at alt er som det skal være :) Fornuftigt at du bliver, for som du siger, kan du så slappe helt af! Og det lyder også til, at I tager det på den absolut mest fornuftige måde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering :loveshower :loveshower :loveshower

Hvor er jeg glad for at høre, at alt er i orden med både dig og Anna!

Jeg kan godt forstå, at du har valgt at blive, når det er anbefalingen. Håber du får hvilet dig, læst lidt eller hvad du nu har lyst til, og hygget med Søren - prøv at nyde det :)

Du befinder dig jo faktisk ikke så langt fra mig lige pt :)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER