Gantzel21

Sommerhus i DK med baby??

10 indlæg i dette emne

Ved godt at der er LÆÆÆÆÆNGE til at det igen er sommerferie, men gemalen har fået et godt tilbud om at leje sommerhus igennem sit job, og det har sat nogle tanker i gang i mit allerede overfyldte hoved :)

Vi var for første gang på sommerferie denne sommer med Sandra på 3½ og vi NØD at have sommerhus, græsplæne, fred og ro og bare tid til hinanden og til leg.

Til sommer vil baby være 5 måneder og jeg spekulerer på, om det er for tidligt at tage hende med i sommerhus i DK?

Og selvfølgelig hvis vi tager af sted, hvad skal så med til at transportere baby- klapvogn, barnevogn, bæresele etc? Vores bil kan ikke have plads til både en masse kufferter og så en barnevogn.

Gode råd og ideer og ikke mindst tanker omkring emnet modtages med kyshånd :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke se nogle problemer udover de praktiske med at få tingene med jer. :)

Jeg tænker måske lidt om en klapvogn er bydende nødvendig at have med? Er sommer huset langt væk fra jer? Fordi hvis ikke, så kunne nogen måske køre med jer derop og "hente jer" og på den måde hjælpe med bagagen? Ellers er det vel noget med at spænde sagerne på taget af bilen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan I sagtens. Vil mene det er en super måde at holde ferie med baby. :)

Vi var afsted da Leo var fire uger og det var skønt.

Vi havde hans kombivogn med, så kunne han sove i liften, når han ikke sov i min seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er 7 måneder og har flere gange været med i sommerhus i Sverige og der har aldrig været problemer omkring det :) Så det tror jeg sagtens i kan..

Hvis ikke baby skal bruge vognen til, at sove i, kan i evt medbringe en paraplyklapvogn som fylder meget lidt i bilen, men den er ikke god at sove i ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes sagtens at man kan tage afsted med baby. Vi har i lalandia i 3 dage, da Jamie var 3 måneder og det gik ligeså fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i sommerhus i år da Maria kun var 1½ måned. Vi havde self. storesøster på 5½ med (samt vores hund - en labrador) og så havde vi inviteret min svigermor med.Det var bare en super ferie.

Vi kørte alle i samme bil (mazda 6 st.car), vi havde en tagboks til alle taskerne + den ene halvdel af bagagerummet, den anden del havde hunden. Vi havde taget klapvognen + liften fra barnevognen med og den sad på cykelstativet bag på bilen.

Vi gjorde det samme dengang storesøster var nyfødt. Hun var dog 6½ måned da vi tog i sommerhus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske en paraplyklapvogn, hvor ryggen kan lægges ned og liften dermed kan stå der, er en løsning. Og så en slynge, hvis i skal steder hen hvor paraply hjul ikke er fantastiske.

Men sommerhus er den bedste ferieform med små børn. Så jeg var roligt taget afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besvarelser og gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som en rigtig god måde at tage på ferie på med en baby. Mange sommerhuse jeg har kigget på har en weekendseng så man ikke behøver tænke på seng til den lille. Det kan være det i har kig på også har. Så kan i nøjes med en klapvogn i stedet for en barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde vores datter med i sommerhus, da hun var knap 3 måneder, og det fungerede fint. På det tidspunkt sov hun stadig i liften, så den stod blot i barnevognskassen på gulvet i stedet for i hendes seng, og der var ingen problemer. Nu sover hun i sin seng, så der ville vi tage den rejseseng med, som vi fik i dåbsgave (og prøve at lade hende sove i den et par gange inden, så hun kan vænne sig til den).

Vi havde som sagt barnevognen med også. Hvis I skal langt væk hjemmefra, kan I jo undersøge, om der ikke ligger en BabySam i nærheden af sommerhuset, hvor I evt. kan leje en barnevogn/klapvogn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER