Barbamama

Alternativ-listen

41 indlæg i dette emne

Hej piger!

Jeg tænkte, at det kunne være en god idé med en liste over gode alternativer til det, man "ikke må", når man er gravid. En del af os har måske allerede købt os fattige i parabenefri make-up og sådan noget, men er jeg den eneste, der stadig leder efter parfume/parabenefri barbergel? Og hvad kan man gøre badeværelset rent i, som ikke er totalt fyldt med giftige dampe (ved ikke rigtig om jeg tør oversprøjte badeværelset med limelite og ajax når jeg har en spire i maven :unsure)? Det kunne også være om nogen vidste, hvad der liiiige kunne klare trangen, hvis man bare havde VILDT lyst til at stykke mugost eller et glas rødvin?

Lad os lave en liste med alternativer til de produkter vi plejer at bruge. :gp Håber at I vil byde ind med gode forslag! Tips og tricks af alle slags er velkomne :lovebk

Kropspleje

Ansigtscreme: Neutral, Änglamark, Avene (dog er nogle med parfume!), The Organic Pharmacy, Nuxe, Levevis, Dr. Scheller

Deodorant: Neurtal, Grøn balance, Änglamark, Sanex parfumefri, levevis

Kropssæbe: Neutral, Grøn balance, Änglamark, BalanceMe, levevis

Shampoo: Neutral, Grøn balance, Änglamark, BalanceMe, levevis

Bodylotion: Matas stribede uden parfume, Nuxe, levevis, Decubal

Barbergrej: Neutrals babyolie

Skønhed

Neglelak: Lidt en jungle, men Chanel og Dior skulle være nogenlunde ok. Tjek evt. denne liste

Make-up: Nilens jord, Young Blood, Jane Iredale

Rengøring

Rengøringsmiddel: Änglamark, levevis, Froggy

Vaskepulver: Änglamark, levevis, Neutral

Skyllemiddel: Eddike

Mad

Rødvin: ?

Mugost: Skal bare være lavet af pasteuriseret mælk, hvilket det meste danske ost er (og det skal stå på den, hvis den ikke er). Høng, Castello og mange Arla-oste skulle være helt ok.

Sushi med tun: Sushi med kylling, sushi med laks, vegetarsushi :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kan ikk tåle parfume så jeg bruger en del af de her ting i forvejen :)

men anglemark fra coop har alt stort set :) vaskepulver, rengøringsmiddel, ansigtspleje og cremer.

og neglelak, der har jeg lige læst i MOR (bladet fra babysam) at ESSIE (som forhandles i matas) er uden formaldehyd og alle de der ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan ikk tåle parfume så jeg bruger en del af de her ting i forvejen :)

men anglemark fra coop har alt stort set :) vaskepulver, rengøringsmiddel, ansigtspleje og cremer.

og neglelak, der har jeg lige læst i MOR (bladet fra babysam) at ESSIE (som forhandles i matas) er uden formaldehyd og alle de der ting.

Opdateret på listen :super

Men Essie, der har jeg hørt andetsteds herinde, at det ikke er helt fint i kanten mht. PB? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdateret på listen :super

Men Essie, der har jeg hørt andetsteds herinde, at det ikke er helt fint i kanten mht. PB? :unsure

altså i bladet står der "du kan sagtens pynte neglene med en af de fine neglelakker fra essie. de er nemlig helt fri for DBP (ftalater), toluen og formaldehyd, så baby lider ikk på grund af det"

men om det er rigtig ved jeg selvfølgelig ikk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger rengøringsmidler fra Änglemark - de er uden parfume. Ligeså er vaskemiddel fra Ânglemark. Skyllemiddel er oftest eddike.

Af deo bruger jeg Sanex parfumefri, den er også uden parabener

Bodylotion: Matas den stribede uden parfume

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Avene-produkterne til ansigtet og kroppen, men ikke alle produkterne er ok - nogle indeholder parfume og parabener, mens andre er ret rene. Ellers bruger jeg The Organic Pharmacy, som bare er for dyrt for mig pt.

Essie indeholder en eller flere af no-go stofferne, men jeg kan ikke huske hvilket. Jeg bipper lige ind igen, naar jeg finder ud af det. Men som alternativ er det et godt produkt, fordi man da undgaar en del no-go's. Desuden lugter Essie ikke i ret lang tid, i forhold til andre neglelakker, som godt kan dampe giftlugt i flere dage efter paalaegning. Det siger mig i hvert fald, at det maa vaere bedre end saa meget andet. Ellers er der Honeybee neglelak, som jeg dog ikke har proevet...

PS. Hvis I vil tjekke en ingrediens eller et produkt, saa kan I goere det her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, ja, jeg bruger BalanceMe til kroppen og til haaret - skoenne produkter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger nuxe-hudpleje produkter, som osse skulle være parabenefri..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdateret! :super

altså i bladet står der "du kan sagtens pynte neglene med en af de fine neglelakker fra essie. de er nemlig helt fri for DBP (ftalater), toluen og formaldehyd, så baby lider ikk på grund af det"

men om det er rigtig ved jeg selvfølgelig ikk

Mon ikke det er rigtig så, ellers må de vel ikke skrive det? :blink Men ja, jeg bed mærke i at Camillat havde set noget med at de havde noget no-go... Sætter den bare som "måske" indtil vi har fået det opklaret. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved om minirisk er ok? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved om minirisk er ok? :rolleyes

Aner det ikke :(

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad kvinderne herinde barberer sig med med god samvittighed? Og om der findes en hårlak, der er ok, eller om man bare er dømt til klasket hår i 9 måneder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger altid balsam istedet til barbering, hvis jeg ikke faar det vokset vaek...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Youngblood mineral make up - i det hele taget mineral makeup, som ID Bare Minerals.

Jane Iredale make up skulle ogsaa vaere i den gode ende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Dr. Scheller fra Matas som ansigtspleje (ansigtsvask, rosenvand og dag- og natcreme) - det er helt fri for parabener og parfume :)

Decubal har også lavet en plejeserie uden parabener og parfume, men jeg har ikke prøvet det.

Neutral laver også vaskepulver.

Froggy rengøringsmidler?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa er de ropdatering til Essie-/neglelakspoergmaalet :toot

Det er et komplekst spoergsmaal og det viser sig at selveste Chanel er mindre farlig end det vi gik og troede! Jeg tager intet ansvar for disse ord, da dette er en blog, men det samme fremgaar til gengaeld i flere kilder...

Kan vi bruge neglelak og hvilken?

Yes we can :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa er de ropdatering til Essie-/neglelakspoergmaalet :toot

Det er et komplekst spoergsmaal og det viser sig at selveste Chanel er mindre farlig end det vi gik og troede! Jeg tager intet ansvar for disse ord, da dette er en blog, men det samme fremgaar til gengaeld i flere kilder...

Kan vi bruge neglelak og hvilken?

Yes we can :glad

dejligt du lige undersøger for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

generelt er matas vel okay, bar man bruger den uparfumerede serie.. også deres baby serie til baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt du lige undersøger for os :)

Det er skam ingen sag, men til gengaeld en god ting at vide :)

generelt er matas vel okay, bar man bruger den uparfumerede serie.. også deres baby serie til baby :)

Jeg ville aldrig tage "parfumefri" for gode varer, selvom det selvfoelgelig er en rigtig god start. Der kan saa vaere andet skidt i, som man for enhver pris ogsaa vil undgaa. Det gaelder f.eks. parabenerne, men ogsaa SLS(Sodium Laureath Sulfat), som er et kradsboerstig ingrediens at vaske sig selv eller baby med.

Hvis jeg skal give et raad videre, saa er det at lave en liste over DINE top 5 ingredienser at undgaa. Saa kan du nemt laese indholdet og vaelge fra. Nogle siger maaske nej til parfume, nogle til SLS, nogle til parabener, nogle kun til visse parabener... Det er jo en jungle og man kan blive vanvittig af at skulle undgaa en masse, som man alligevel ikke kan huske, naar man staar der i Matas :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, godt at Essie er fint, for det har jeg da brugt under og efter graviditet i den tro...

Jeg har heller ikke fundet en barbergel uden parfume mv., så jeg bruger stadig Gillette og trøster mig med, at det jo kun er på huden i kort tid :huh

Derma-serien er også uden alt snask - der findes shampoo, balsam, hårvoks, bodyshampoo, bodylotion og håndsæbe, og mange flere produkter, da de både har en blå serie, en lyserød dame-serie, en sort herre-serie og en grøn baby-serie. Jeg er glad for shampooen, bodylotion, håndsæbe og hårvoks (den smule jeg bruger).

Avene-ansigtspleje fra Apoteket har også produkter uden parabener og parfume, men det er ikke alle deres produkter, der er fri for det, så man skal være vågen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Jeg tænkte, at det kunne være en god idé med en liste over gode alternativer til det, man "ikke må", når man er gravid. En del af os har måske allerede købt os fattige i parabenefri make-up og sådan noget, men er jeg den eneste, der stadig leder efter parfume/parabenefri barbergel? Og hvad kan man gøre badeværelset rent i, som ikke er totalt fyldt med giftige dampe (ved ikke rigtig om jeg tør oversprøjte badeværelset med limelite og ajax når jeg har en spire i maven :unsure)? Det kunne også være om nogen vidste, hvad der liiiige kunne klare trangen, hvis man bare havde VILDT lyst til at stykke mugost eller et glas rødvin?

Lad os lave en liste med alternativer til de produkter vi plejer at bruge. :gp Håber at I vil byde ind med gode forslag! Tips og tricks af alle slags er velkomne :lovebk

Det syntes min mand i hvert fald ikke, at jeg skulle, så jeg slap for badeværelsesrengøring i 9 måneder :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også Levevis-serien fra Føtex/Netto - der er både plejeprodukter til mor/barn, vaskepulver og rengøringsmidler og det er udviklet i samarbejde med Astma og Allergiforbundet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa er de ropdatering til Essie-/neglelakspoergmaalet :toot

Det er et komplekst spoergsmaal og det viser sig at selveste Chanel er mindre farlig end det vi gik og troede! Jeg tager intet ansvar for disse ord, da dette er en blog, men det samme fremgaar til gengaeld i flere kilder...

Kan vi bruge neglelak og hvilken?

Yes we can :glad

Ej hvor godt! :glad :sc Jeg er dog begyndt at overveje helt at undlade at bruge neglelak i graviditeten... SÅ vigtigt er det heller ikke for mig. :P Men hvis det skal være, så vil jeg købe mig en chanel med nogenlunde god samvittighed :P

Jeg ville aldrig tage "parfumefri" for gode varer, selvom det selvfoelgelig er en rigtig god start. Der kan saa vaere andet skidt i, som man for enhver pris ogsaa vil undgaa. Det gaelder f.eks. parabenerne, men ogsaa SLS(Sodium Laureath Sulfat), som er et kradsboerstig ingrediens at vaske sig selv eller baby med.

Hvis jeg skal give et raad videre, saa er det at lave en liste over DINE top 5 ingredienser at undgaa. Saa kan du nemt laese indholdet og vaelge fra. Nogle siger maaske nej til parfume, nogle til SLS, nogle til parabener, nogle kun til visse parabener... Det er jo en jungle og man kan blive vanvittig af at skulle undgaa en masse, som man alligevel ikke kan huske, naar man staar der i Matas :blink

HØRT! Jeg stod faktisk så sent som idag og kiggede på min parfume/parabene/farvefri shampoo og tænkte "hmm, jamen hvad er der mon så i?" og der er jo altså mange andre lange og mærkelige ord på ingredienslisten! Jeg ved ikke om alle er skadelige, men jeg synes det er fornuftigt altid at være lidt kritisk og ikke føle sig safe, bare fordi dét og dét giftige stads ikke er i ens sager. :)

Det syntes min mand i hvert fald ikke, at jeg skulle, så jeg slap for badeværelsesrengøring i 9 måneder :P

:lol Jeg har forsøgt at hentyde det samme diskret til min mand, men han har ikke fanget den endnu :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdateret! :)

Det er lidt som om, at vi har ingen problemer med at finde:

Deodorant

Ansigtspleje

Bodylotion

Sæbe (til hår, krop, hjem og tøj)

Men ingen har gode bud på:

Barbergel

Tandpasta

Alkoholfri vin

Gode gravid-venlige oste

Kom frisk hvis I har gode bud! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbergel

Tandpasta

Kom frisk hvis I har gode bud! :glad

Jeg bruger Neutrals babyolie, når jeg barberer ben.

Hvorfor må man ikke bruge tandpasta? blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Olie er rigtig godt at barbere ben med :) Jeg bruger aldrig barbergel, da jeg ikke kan tåle det. Olie giver dig dejlig bløde ben bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER