Fru-Malling

Min kæreste kan ikke lide min familie

15 indlæg i dette emne

Øv er lidt ked af det..

Har aftalt med min mor, at vi (mig, kæresten og sønnike) skulle komme ned til min mor på søndag, og så skulle vi i badeland, for det vil min mor gerne med vores søn. Men min kæreste sagde at så blev han hjemme fordi han ikke kan lide at være i badeland. Det er så fair nok, men tænkte at han så bare kunne komme senere.. Men det vil han heller ikke, fordi han synes det er kedeligt og faktisk ikke har lyst til at være sammen med dem.. Okay, vi har ikke altid være på bølgelængde med min familie. Men vi skal jo videre ikke mindst for ungernes skyld, så de kan have et ordentligt forhold til mormor..

Og jeg havde jo glædet mig til at vi skulle fortælle min mor, søster og bror om den lille nye baby.. - Det er jo ikke særlig fedt at fortælle det alene.. :unsure

Ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Vil jo ikke presse kæresten til noget han ikke har lyst til, men det er også virkelig anstrengende at det altid er mig der sidder med Sorte Per og skal finde på en undskyldning hvorfor han ikke er med. :( Øv hvor jeg altså synes at det er træls og ærgerligt!

Er der nogle der har nogle gode råd, eller skal jeg bare være ligeglad og bare selv tage der ned??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg alligevel tvinge ham til at tage med til din mor. Måske ikke hver evig eneste gang alt efter om det er ugentlig besøg hos hende. Men 1 gang hver måned eller hver anden det burde han.

Jeg har heller ikk haft den bedste forhold til mine sviger, men jeg har stort set taget med min mand derhjem hver gang fordi det synes jeg man gør som par. før i tiden besøgte vi dem måske hver 2 måned, hvor nu det flere gange om måneden, mit forhold til dem er helt klart blevet meget bedre, men gør det også for min datters skyld. Havde jeg ikke taget med alle de gange var vores forhold jo ikke ændret sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal bede ham om at tage meddenne gang, netop for du vil gerne have at I sammen fortæller om den lille ny, men at der så er andre gange hvor han ikke behøver at tage med.

Hvis han keder sig bravt hver gang han er der, så ser jeg ingen grund til at han skal slæbes med hver gang. Hvis min mand ikke brød sig om at være sammen med min familie, så ville jeg egentlig hellere være sammen med dem uden ham. Ellers ville jeg føle et pres for at tage hurtigere hjem end jeg ellers ville, og ikke nyde det ligeså meget som hvis jeg var der alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Sandie: det har du ret i, tror også han ville få et bedre forhold til dem hvis han var med noget mere.. men han vil bare ikke.

Mille1981: nej det er jo lige præcis sådan jeg har det, at han altid vil tidligt hjem. Omvendt synes jeg også det er møgtræls, at det altid er mig der står med lorten og skal forklare mig med en eller anden undskyldning hvorfor han ikke er med.. og jeg kan jo selvfølgelig ikke fortælle mig mor at han ikke kan lide hende, det går ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidddr lidt og tænker på hvor tit I besøger dem? I en travl hverdag er der ikke meget tid til familie og venner, og jeg vil indrømme, at blev jeg "tvunget" til at tage med til mine svigerforældre oftere end jeg har tid til at se mine veninder, ja, så ville jeg altså også blive lidt muggen...

Nu er min situation nok lidt anderledes, da vi ikke har nogen fælles børn. Min mand kører indimellem forbi hans forældre når han afleverer ungerne søndag eftermiddag, og der tager jeg altså ikke med.

Kan du ikke bare sige at han har andre planer? At han er sammen med nogen venner, til sport eller andet? Da jeg læste HD var jeg sjældent med til familie tam-tam, men der sagde Daniel det bare som det var, at jeg havde travlt, og skulle bruge tiden på at læse/skrive opgave eller lign. Der var aldrig nogen problemer, selvom jeg tit måtte høre for at jeg sjældent var med, når jeg så endelig var der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi er ca. sammen med hver vores familie en gang om måneden. Både min og hans familie bor 45 min væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da heller ikke, han skal tvinges med hver eneste gang, hvis der er ting, han hellere vil. Men helt generelt må jeg sige, at i min optik, så er det bare en af de ting, man gør for hinanden. Nu kommer min mand rigtig godt ud af det med mine forældre (hans lever desværre ikke mere), så lige det har aldrig været et problem. Men jeg tager da med på besøg hos hans venner, selvom jeg måske ikke har supermeget tilfælles med dem alle sammen, ligesom han tager med hos mine. Og det gør vi, fordi sådan opfører man sig ordentligt overfor hinanden! Ved godt at jeg lige er lidt tante skrap her, men jeg synes faktisk alt andet er tarvelig og barnlig opførsel - i hvert fald hvis vi ikke taler åbenlyse konflikter, som jeg selvfølgelig også godt er klar over sagtens kan eksistere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke han kan vaere det bekendt hvad er han for et pattebarn. Man kan altsaa selv goere meget for at det ikke skal blive kedeligt og da er badeland da en oplagt mulighed. Bank i bordet og hiv ham op med nakke haarene da er nogle ting her i livet man bare maa tage med om det saa er overfyldte busser eller kedelige svigerforaeldre. I det mindste kunne han godt tage med om ikke andet for barnet/boernes skyld saa for din... Lige som sandie saa kan det jo vaere det aendre sig efter en tur i badeland hvis man selv ikke er kedelig..

Held og lykke og stor knus til dig kan godt forstaa du er lidt oev over det... :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem i vores forhold. Min mand er ikke stor fan af min familie, specielt min far. Så han er ca også kun med ca halvdelen af gangene, når der holdes uformelle fødselsdage og sådan noget. Men rigtig ofte har han en anden aftale inden, så det er fair nok.

Og jeg nyder også mere at være sammen med min familie når han ikke er der. Problemet er bare at i min familie, der vægter familie højest. Så de har lidt svært ved at acceptere at han ikke kommer til min kusinens (uformelle) fødselsdag, bare fordi han har en aftale med en ven. De siger ikke noget til det, men jeg kan mærke de synes det er mærkeligt.

Derfor sørger vi også for at han er med en gang i mellem, så det ikke virker som om han ikke gider min familie (hvilket han godt gør, bare i små doser ;))

Hmm, ved ikke rigtig hvad jeg ville med dette indlæg. Bare sige I ikke er alene. Jeg synes heller ikke det er fedt hveranden gang at skulle forklare hvorfor jeg kommer alene - men sådan er det bare.

Derudover sørger jeg så for at arrangere nogle besøg ved mine forældre når min mand skal noget andet. Altså "hej mor, jeg er alene hjemme på lørdag, så skal jeg ikke komme op og besøge jer?" Så jeg får set min familie så meget jeg gerne vil og min mand får nogle friaftenener, hvor han ikke skal med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar. puuh, jeg synes det er svært.. Synes også det er svært at tvinge ham med når han vitterligt ikke kan lide at komme i offentlige svømmehaller. Men synes også samtidig at det er lige mærkelig, at det kun er mig der fortæller vores hemmelighed.. Synes I ikke det - eller kunne I godt finde på selv at fortælle det, uden at manden er med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det ikke kan være anderledes, skal du da bare fortælle det selv. Men HELT ÆRLIG!! Jeg ville bare i den grad insistere på, at han tog med! Jeg synes virkelig ikke, han kan være andet bekendt. PS. min mand synes det samme :-)

Men - uanset hvad jeg synes, så skal du først og fremmest gøre det, der er rigtigt for dig/jer:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det ikke kan være anderledes, skal du da bare fortælle det selv. Men HELT ÆRLIG!! Jeg ville bare i den grad insistere på, at han tog med! Jeg synes virkelig ikke, han kan være andet bekendt. PS. min mand synes det samme :-)

Men - uanset hvad jeg synes, så skal du først og fremmest gøre det, der er rigtigt for dig/jer:-)

jamen du har helt ret. jeg vil også virkelig gerne have ham med.. men omvendt hvis han bare skal sidde og være sur, bliver det godt nok træls at se på ham. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du, du kan tale med ham? Altså, forklare ham at det er rigtig vigtigt for dig, at han er med til at overbringe de gode nyheder? Og at han er der på en god måde. Jeg citerer lige min mand: "Det er da noget nær den største besked man kan give resten af familien, og en dag vil da ende med at sparke sig selv over, at han ikke var med til det!"

Men ellers kan I måske lægge en lille slagplan for dagen. Måske aftale på forhånd hvor længe I bliver eller at I går lidt for jer selv, hvis der sker et eller andet, som får temperamenterne til at stige.

Mit sidste bud er, at han får 3 uger på sofaen! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han må vist bare bide i det sure æble..

Har være med gutterne i tirsdags og brygger øl med dem i dag, så det må være belønning nok.. hehe..

- så lægger jeg en plan og så kan han vente med at komme til når vi har været i badeland. så slipper han med 2-3 timer hos svigeren. Det må han da kunne overleve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han må vist bare bide i det sure æble..

Har være med gutterne i tirsdags og brygger øl med dem i dag, så det må være belønning nok.. hehe..

- så lægger jeg en plan og så kan han vente med at komme til når vi har været i badeland. så slipper han med 2-3 timer hos svigeren. Det må han da kunne overleve.

Det synes jeg, lyder som en rigtig god ide og som et helt ok kompromis! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER