Anna1980

mild sæbe til bad

15 indlæg i dette emne

Ville høre jer hvornår I begyndte at putte mild baby sæbe i deres bad? Der er nemlig lidt forskellig mening om hvornår man må og ikke må.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

den første måned brugte vi kun babyolie i vandet.. derefter begyndte vi at putte sæbe på en klud og vaske hende og så derefter skylle det af igen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror prinsessen var 9 måndeder.. måske ældre før vi brugte sæbe.. inden var det bare vand.. (og olie)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi havde problemer med bakterievækst under alle hendes dobbelthager (da huden ikke fik luft nok) samt jeg havde rigtig svært ved at holde hendes ører rene begyndte jeg at bruge sæbe da hun var ca 3 mdr.

Havde jeg følt hun blev ren bare i vand var jeg ikke begyndt.

Jeg bruger ikke olie til hende endnu, da jeg ikke føler behovet har været der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var der bæ blev der brugt sæbe - kunne ikke selv tænke mig aldrig at få mig vasket uden sæbe.

Da hun begyndte at sidde selv kom der bobler i - men det er mere for morskab end for sæbens virkning ;)

Hun er til gengæld kun i bad 1 gang om ugen (med mindre hun bliver beskidt, skider igennem men så er det bare et hurtigt brusebad og lidt sæbe på en klud)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger kun vand indtil nu... det er det, vi har fået at vide, at vi skal gøre, men jeg ved i grunden ikke hvor længe :blush SP kommer i næste uge. Så vil jeg spørge hende, for jeg kunne da også godt tænke mig at vaske Kristine med sæbe/shampoo bare engang imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bruger vi nu babybad fra Derma til Elias, når han er i brusebad, men ellers bruger vi bare vand med olie i badekarret og smøre ham godt ind i enten olie eller en baby creme fra Derma eller Matas uden parfume m.v.

Det skal dog lige siges, at jeg også var oppe og ringe, da min svigermor i sin tid gav Elias bad i sæbe, fordi jeg synes det var for tidligt... Måske overreagerede jeg, men jeg kunne ikke se grunden til at bruge sæbe til ham, når han ikke var rigtig beskidt (og faktisk også lige havde været i bad om formiddagen)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie får sommetider lidt sæbe i vandet og det har han gjort siden han var 2-3 mdr.

Jeg synes ikke at han blir ordentlig ren af bare vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er 4 måneder og vi har aldrig brugt noget i vandet. Indtil videre synes jeg ikke, at det har været nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter er næsten 3 måneder og for det meste bruger vi bare vand med lidt olie i, men hvis jeg synes det er nødvendigt putter jeg lidt babybad fra Derma i vandet. F.eks. hvis de små negle er helt sorte eller hun har bæ op ad ryggen ;)

Jeg fik faktisk at vide af vores SP at jeg skulle vaske hendes ende med sæbevand mindst 1 gang om dagen, da bakterierne ikke gik væk ved bare at vaske i vand. Det har jeg dog ikke gjort - synes det er lidt voldsomt for den bløde babyhud at blive vasket i sæbe hver dag. Vi bruger vådservietter når vi skifter hende, og jeg synes faktisk hun bliver fint ren af det.

De få gange vi har skulle bekæmpe hendes arp i hovedbunden (ved at smøre olie i håret og lade det sidde nogle timer), har jeg også brugt babyshampo fra Derma for at få olien af igen.

Det vigtigste for mig når jeg skal bruge sæbe/shampo/creme til min baby er, at det både er astma- og allergimærket samt svanemærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg vil prøve at putte lidt baby olie i næste gang, synes hans hud virker lidt tør og han gider ikke blive smurt ind i lidt lotion fra derma. Han elsker badet, men hader at komme op. Tror også jeg vil prøve en lille smule sæbe på en klud til hans hår. Ved ikke rigtig om der er lidt arp i hans hovedbund. Hvordan præcis ser det ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl er 10 mdr og vi bruger ikke sæbe. Vi bruger kun lidt Neutral sæbe til at vaske hans fingre i det og det er det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg vil prøve at putte lidt baby olie i næste gang, synes hans hud virker lidt tør og han gider ikke blive smurt ind i lidt lotion fra derma. Han elsker badet, men hader at komme op. Tror også jeg vil prøve en lille smule sæbe på en klud til hans hår. Ved ikke rigtig om der er lidt arp i hans hovedbund. Hvordan præcis ser det ud?

Det ligner sådan lidt gulligt/orange skæl, som man kan skrabe af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde besøg af SP igår. Hun siger, at man ikke skal hølde noget i vandet det første år. Man skal bare bruge lidt sæbe, for at vaske numsen... Men hun sagde også, at der ikke sker noget ved, at man hælder noget i vandet... hun synes bare ikke, at det er nødvendigt, og mener at det er bedst bare at bruge rent vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de sp'er dog ikke enige. Det er lidt skægt og træls samtidig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER