Guest Flyttekassen

Først den ene så den anden!

13 indlæg i dette emne

Så er den gal IGEN! <_<

Først var det svigermor der var et kæmpe problem ang. samværd med os og Milla, og nu er det min 9 årige søster og til dels min stedmor der er et problem, dog i en brøkdel i forhold til svigermor... :blush

Jeg havde godt selv bemærket at min søster var rimelig påtrængende og meget klister marie agitig, og at min mor til tider også kunne være det, men tænkte ikke videre over det, og sagde bare at de skulle slappe af, når det blev for meget! :klap

Men så sidst vi havde været deroppe, sagde min mand at jeg altså godt lige måtte tage en snak med dem og jeg kan udemærket forstå ham, for hold nu op hvor er hun belastende.. Min stedmor er det rene barnemad, og hun får bare afvide at hun skal stoppe med at blande sig, men jeg er total på bar bund hvad min søster angår! :help

Problemet er at hun er som fluer på en lort når vi kommer hjem til dem med Milla. Lige meget hvor vi befinder os, hvad vi fortager os og hvad vi snakker om så er hun med. :ba

Når vi kommer ind af døren, er hun der med det SAMME og piller, roder og rager.

Når Milla spiser skal hun hele tiden snakke til hende og stirre....

Når vi sidder med hende, står hun hele tiden foran hende..

Hvis vi f.eks. siger "Årh er du mors lille frø" siger hun lille frø til hende 137 gange i minutte..

Hvis vi sætter os i sofaen er hun der med det SAMME! Og hun skal sidde ved siden af Milla..

Når vi skifter hende er hun der, og kommentere hendes lort og siger "Har hun skidt meget idag" OSV!

Og så siger hun hele tiden: Må jeg ikke skifte hende, må jeg ikke made hende, må jeg ikke holde hende, jeg SKAL sidde ved siden af hende osv.

Og hvorfor må S (min bror på 16) når jeg ikke må osv.....

Ja jeg kunne blive ved i en uendelighed, men hun er der KONSTANT!!!!!!!!!

Det er ikke fordi hun ikke må holde, nusse lege og hygge med hende, men hun har bare ingen begræsning og hun forstår ikke et "Vent nu lidt eller slap nu lidt af" og det går os virkelig på..

Vi kan ikke ligge Milla fra os uden hun er der.

Hun tror også at hun skal gøre de samme ting med Milla som vi gør. - Hvis vi f.eks. holder hende i luften, så gør hun det også og det vil jeg ikke have, hun er kun 9 og har ikke de samme kræfter og er bange for hun taber hende. Hvis vi nu øver mave-ryg rul og bagefter går væk så gør hun det også med hende.. ;) Jeg har flere gange sagt til hende at hun skal lade hende være når hun spiser for ellers kan hun ikke koncenterre sig, men alligevel står hun og forstyrre hende...

Jeg vil jo ikke gøre hende ked af det, men hun bliver jo nød til at forstå at hun er en lille baby og at hun stadig er for lille til det ene og det andet..

Hendes verden går under hvis hun går glip af noget.

  1. Den ene dag skulle hun ud og lege med en veninde, men i det samme vi trådte ind af døren, ja så havde hun pludselig ondt i maven og ville være hjemme. Men lige så snart min mor havde aflyst aftalen, var hun frisk!

  1. Forleden da hun var til gymnastik og vi skulle spise der, fik hun afvide på vej hjem i bilen at Milla for første gang havde siddet med en gullerod og straks sagde hun: EJ, sp skal hun også have en når jeg kommer hjem så jeg kan se det. Og da jeg sagde nej, blev hun fornærmet...

  • Og hvis vi f.eks. har været derhjemme og Milla har været pylet og derfor bare har sidder hos os, og vi så pakker sammen for at køre hjem, så ligner hun en der er ved at dø og siger med hunde øjne og selvmelidenhed. "Jeg har jo slet ikke holdt hende" Nej siger jeg, men du dør ikke. Så bliver hun sur og går...

Ja igen, jeg kunne blive ved... :o PUH, synes det er hårdt, for jeg vil ikke gøre hende ked af det, men jeg vil og skal have en snak med hende, ved bare ikke hvordan og hvorledes...

Jeg overvejede at tage den med mine forældre, men jeg ved hvad deres kommentare er: Jamen hun er jo kun 9 år. Ja men derfor er det stadig irriterende. Hvad synes i??

Når Milla er 1 år kan hun være sådan, for så kan hun også selv sige fra. :)

WHAT TO DO?????? :help

Ved godt det nok bare er os der er smålige og burde lade hende være som hun er, men orker bare ikke at skulle blive sur og irriteret på hende hver gang, for det er os synd og det ender bare med at jeg snerre af hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er hun ikke jaloux?? Lyder nærmest som søskende jalousi synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er hun ikke jaloux?? Lyder nærmest som søskende jalousi synes jeg.

Jeg er enig..

Men det virker også lidt som om der måske er en der på et tidspunkt har sagt "Nu er du ikke den lille mere" og hun har opfattet det som om hun skal være "voksen".

Jeg må indrømme at jeg havde bedt mine forældre tage en alvorssnak med hende. Jeg ville ikke holde det ud i længden - ville ønske jeg kunne sige jeg havde så meget tålmodighed, men efter 10 min havde jeg bedt hende smutte, på en meget tydelig måde <_<

Selvfølgelig skal hun have lov til at være med, men det lyder til det er lidt for voldsomt.. Jeg ville måske begynde at sørge for at gå steder hen hvor hun ikke kom - fx på toilettet, og låse. Fx når hun skal skiftes og have mad. Så har man lige 5 min for sig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det ikke som jalousi, men som en lillesøster der virkelig bare gerne vil være med i det hele og interesserer sig for sin niece.

Du skal tænke på at hun kun er 9 år, så hun forstår ikke de samme ting som du måske går og tænker på og irriterer dig over. Hun ser dig lege/øve med Milla, men hvordan skal hun vide at du træner med hende? Hun ser dig jo bare gøre noget med Milla, og fordi hun er så glad for hende, så vil hun jo bare gerne gøre det samme. For hvis du har gjort det, så er det nok i orden at gøre det samme.

Jeg synes hellere du skal fortælle hende hvad hun må og ikke må. Sig til hende når i kommer at du godt kan forstå hun gerne vil være sammen med Milla, men i gerne lige vil ind af døren først. Sæt klare grænser af for hende, og hæv stemmen hvis ikke hun forstår det. Sig til hende at hun gerne må holde hende, men nu vil du gerne lige skifte hende, og at hun gerne må kigge på, og kommenterer hun hendes afføring, kan du bare sige at ja det har hun, men det behøver hun ikke at sige hver gang i skifter en ble.

Jeg ser det lidt som om at hvis ikke hun ved hvor dine grænser går, hvordan skal hun så passe på med at overskride dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det ikke som jalousi, men som en lillesøster der virkelig bare gerne vil være med i det hele og interesserer sig for sin niece.

Du skal tænke på at hun kun er 9 år, så hun forstår ikke de samme ting som du måske går og tænker på og irriterer dig over. Hun ser dig lege/øve med Milla, men hvordan skal hun vide at du træner med hende? Hun ser dig jo bare gøre noget med Milla, og fordi hun er så glad for hende, så vil hun jo bare gerne gøre det samme. For hvis du har gjort det, så er det nok i orden at gøre det samme.

Jeg synes hellere du skal fortælle hende hvad hun må og ikke må. Sig til hende når i kommer at du godt kan forstå hun gerne vil være sammen med Milla, men i gerne lige vil ind af døren først. Sæt klare grænser af for hende, og hæv stemmen hvis ikke hun forstår det. Sig til hende at hun gerne må holde hende, men nu vil du gerne lige skifte hende, og at hun gerne må kigge på, og kommenterer hun hendes afføring, kan du bare sige at ja det har hun, men det behøver hun ikke at sige hver gang i skifter en ble.

Jeg ser det lidt som om at hvis ikke hun ved hvor dine grænser går, hvordan skal hun så passe på med at overskride dem?

Jeg tænker det samme. min den store var 8 år da vi fik Wilma og hun var lige som hende. Og piger er af natur moderlige og omsorgsfulde. Har aldrig tænkt det som et problem, men har ved lejlighed fortalt hende at det er mig der er moderen. 9 år er en svær alder. Man er hverken "rigtig" barn eller voksen. Kan godt forstå hun gerne vil være der når i kommer.

Tror at hun på sigt bliver en fantastisk moster der rigtig gerne vil jeres datter og det skal man da så sandelig glæde sig over!

Prøv at tage en snak med hende tror godt hunkan forstå det hvis det ikke bliver et angreb, men en forklarring.

Venligst

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit er i sammen med din søster?

Jeg tænker at hvis i ikke er sammen ret tit er det forståeligt nok at hun vil have så meget som muligt ud af besøget (og helst ikke skulle andre steder hen).

Derudover tænker jeg at du måske skulle tage din søster med til at øve med Milla. Som du selv skriver er hun 9 år og kan ikke løfte hende, men at ligge på maven og lave sjove ansigter osv. vil hun være super til.

Hun skal måske ikke skifte en bæ-ble men hvis i skifter ble på gulvet kan hun være med til at give lidt babymassage, være med til at give bukserne på osv.

Mht mad så ved jeg ikke om du ammer, giver flaske eller er begyndt på mos, men alt andet end amningen vil hun også kunne være med til. Hvis du giver flaske kan hun være med til at lave den - eller underholde Milla mens du laver den, og at sidde med Milla når hun skal bøvse vil hun også kunne gøre.

Inddrag hende i stedet for at lade hende stå på sidelinjen og kigge på, og være tydelig når du siger nej og mener nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit er i sammen med din søster?

Jeg tænker at hvis i ikke er sammen ret tit er det forståeligt nok at hun vil have så meget som muligt ud af besøget (og helst ikke skulle andre steder hen).

Derudover tænker jeg at du måske skulle tage din søster med til at øve med Milla. Som du selv skriver er hun 9 år og kan ikke løfte hende, men at ligge på maven og lave sjove ansigter osv. vil hun være super til.

Hun skal måske ikke skifte en bæ-ble men hvis i skifter ble på gulvet kan hun være med til at give lidt babymassage, være med til at give bukserne på osv.

Mht mad så ved jeg ikke om du ammer, giver flaske eller er begyndt på mos, men alt andet end amningen vil hun også kunne være med til. Hvis du giver flaske kan hun være med til at lave den - eller underholde Milla mens du laver den, og at sidde med Milla når hun skal bøvse vil hun også kunne gøre.

Inddrag hende i stedet for at lade hende stå på sidelinjen og kigge på, og være tydelig når du siger nej og mener nej.

Ja, det var også min tanke. Hvis hun får lov (måske bliver bedt om?) at hjælpe 100% en gang i mellem, så er det måske ikke lige så vigtigt at være under en meters afstand fra hende resten af tiden.

Kan huske jeg var på samme måde - min kusine er 11 år yngre end mig og jeg kan huske det blev kommenteret at på stort set alle billederne af min kusine til hendes dåb - der var jeg også på billedet! Babyer er bare interessante i den alder, så du skal ikke give hende et forbud, men få hende til at forstå det ikke er rart for baby at blive fuldt konstant.

Jeg tænker at mens baby sover, så kunne du prøve at mandsopdække hende (og forklare hvorfor du gør det) så hun kan se det ikke er behageligt ikke at kunne flytte sig uden en anden følger efter.) Ved ikke om det kunne være en idé?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er hun ikke jaloux?? Lyder nærmest som søskende jalousi synes jeg.

Hun virker ikke jaloux, nærmere bange for at gå glip af oplevelserne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det ikke som jalousi, men som en lillesøster der virkelig bare gerne vil være med i det hele og interesserer sig for sin niece.

Du skal tænke på at hun kun er 9 år, så hun forstår ikke de samme ting som du måske går og tænker på og irriterer dig over. Hun ser dig lege/øve med Milla, men hvordan skal hun vide at du træner med hende? Hun ser dig jo bare gøre noget med Milla, og fordi hun er så glad for hende, så vil hun jo bare gerne gøre det samme. For hvis du har gjort det, så er det nok i orden at gøre det samme.

Jeg synes hellere du skal fortælle hende hvad hun må og ikke må. Sig til hende når i kommer at du godt kan forstå hun gerne vil være sammen med Milla, men i gerne lige vil ind af døren først. Sæt klare grænser af for hende, og hæv stemmen hvis ikke hun forstår det. Sig til hende at hun gerne må holde hende, men nu vil du gerne lige skifte hende, og at hun gerne må kigge på, og kommenterer hun hendes afføring, kan du bare sige at ja det har hun, men det behøver hun ikke at sige hver gang i skifter en ble.

Jeg ser det lidt som om at hvis ikke hun ved hvor dine grænser går, hvordan skal hun så passe på med at overskride dem?

Præcis, jeg ved også godt at det er fordi hun har en kæmpe interesse og kærlighed i hende, men nogen gange blive det bare for meget! :unsure

Men hun har fået afvide mange gange at hun lige skal tage det roligt og give Milla 5 min. luft. Men det er glemt efter 3 sek. :whistling

Jeg snakkede med hende igår, og forklarede stille og roligt at hun nogen gange skal huske at Milla stadig er en lille baby og at hun skal tage det lidt roligt nogen gange og at hun ikke altid kan være med til det hele. Hun tog det meget pænt og sagde ja og så var det det.. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit er i sammen med din søster?

Jeg tænker at hvis i ikke er sammen ret tit er det forståeligt nok at hun vil have så meget som muligt ud af besøget (og helst ikke skulle andre steder hen).

Derudover tænker jeg at du måske skulle tage din søster med til at øve med Milla. Som du selv skriver er hun 9 år og kan ikke løfte hende, men at ligge på maven og lave sjove ansigter osv. vil hun være super til.

Hun skal måske ikke skifte en bæ-ble men hvis i skifter ble på gulvet kan hun være med til at give lidt babymassage, være med til at give bukserne på osv.

Mht mad så ved jeg ikke om du ammer, giver flaske eller er begyndt på mos, men alt andet end amningen vil hun også kunne være med til. Hvis du giver flaske kan hun være med til at lave den - eller underholde Milla mens du laver den, og at sidde med Milla når hun skal bøvse vil hun også kunne gøre.

Inddrag hende i stedet for at lade hende stå på sidelinjen og kigge på, og være tydelig når du siger nej og mener nej.

Vi ser mine forældre og dermed også min søster hver fredag hvor vi køre derop omkring kl. 15 og spiser og hygger og så køre vi hjem omkring kl. 21. Derudover ser vi dem hver anden søndag når min bror spiller håndboldkamp og så er der da også nogle uger hvor vi er der flere gange og omvendt. :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog snakken med min søster igår! Det gik rigtig godt! :loveshower

Startede med at spørge hende ad hvordan det gik i skolen og til gymnastik og svømning. Vi snakkede lidt frem og tilbage og det jeg synes stemningen var god sagde jeg stille og roligt til hende at der lige var noget vi skulle snakke om. (Mit hjerte slog godt nok hurtigt, var så bange for at gøre hende ked af det.. :blush )

Nå men forklarede hende at hun nogen gange når vi kommer bliver nød til lige at lade os komme ind af døren uden at overfalde os. Og at hun skal huske at Milla stadig er en lille baby og at hun ikke selv kan sige fra når hun synes nok er nok, og at det er derfor hun nogen gange begynder at græde. Jeg forklaede at når Milla sover så sover hun, og når hun spiser har hun brug for fred til at koncentrere sig. :)

Og at hvis Milla bliver overfuset hele tiden i 9 timer, så er det os der får en sur og tværd baby med hjem og det vil vi jo ikke. Og at så længe hun ikke selv kan gå væk eller sige fra, så skal hun lige lade hende få lidt luft nogen gange.

Jeg sagde så også til hende at Milla ikke kunne få en bedre moster og at når hun er omkring 1 år, så kan hun selv sige til eller fra, og så kan hun selv gå eller komme alt afhængig af hvad hun vil.. :D Og der kan hun pjatte og fjolle lige så meget hun vil med hende. :7:

Og så sagde jeg at det ikke var for at skælde ud eller være streng og at jeg hverken var sur eller irriteret på hende, men at jeg jo hellere ikke vil have at Milla bliver sur på hende fordi hun ikke hele tiden vil holdes af hende osv.

Og at hun meget gerne må være med til de forskellige ting, men at hun nogen gange får en nej og det skal hun ikke blive sur over, fordi der altid er en grund og at det for det meste er fordi Milla er træt eller sådan.

Hun tog det meget pænt og vi havde en skøn aften med fisk, 500 og andre gode kortspil. Hun skiftede Milla, filmede at hun fik grød og vi hygge med god aftensmad og hun var slet ikke irriterende.. :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER