Ezri

Amme en 3-årig?

88 indlæg i dette emne

Nu kan jeg kun tale på mine egne vejne (men jeg tror egentlig det er gældende for de fleste herinde) men jeg har aldrig ment at MØDRENE var klamme/ulækre/kvalme/skumle.

Jeg synes det ville føles skummelt for mig at amme et barn der kan både gå og tale. Dvs. JEG ville have det underligt med det. Jeg ville føle at handlingen var mærkelig for mig. Men jeg synes ikke at langtidsammende mødre er skumle. Der er absolut en forskel. :)

Det du beskriver at du gør, kan jeg umiddelbart ikke se noget problem i. Jeg har ikke selv lyst til det, og jeg er lidt skeptisk overfor effekten af langtidsamning, men så længe du stadig gør dig nogle tanker omkring omverdenen (hvilket det jo bestemt lyder til at du gør - i forhold til sådan noget som at amning af skolebørn kan give snakkeri og potentiel mobning i skolen) så synes jeg bestemt ikke at det gør dig til en dårlig eller mærkelig mor, at amme indtil dine børn er over 3. :)

Men jeg står altså ved, at jeg synes det er ulækkert at amme henover en skål fløde man pisker (Ikke at mødrene i sig selv er klamme, men at de GØR noget klamt, hvis de gør det). :rolleyes Og så er det mig lige meget om det er et barn på 3 dage eller 3 år. Jeg bryder mig bare ikke om, at der udgydes kropsvæsker så tæt på min mad :P Så sippet er jeg altså bare. :rolleyes

Jeg er helt enig med dig, barbamama.

Jeg har heller ikke skrevet noget som helst

om at langtids amning var klamt - jeg har bare skrevet at det ikke var for mig

og at jeg ikke kunne forestille mig at amme min datter stadig, som nu er over 3år.

Jeg synes at man skal gøre det så længe man selv - og barnet har lyst.

Eller hvad nu.

og ligemeget om barnet er 1mdr, 6mdr, 2-3år......

så synes jeg bare at man skal være diskret og lade

være med at sidde med sine bryster lige op i hovedet på

andre folk - specielt mens de spiser.

jeg kan altså slet ikke ha det, når kvinder bare river ned i blusen

i en stor forsamling.

Det er også sådanne kvinder, der ødelægger det for alle

andre kvinder, som altså godt kan være diskrete når de ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sorry to say, men det er fanme klamt! <_<

Jeg ammede kun fuldt til 4 uger og delvist til 2 mdr.

Får jeg flere børn får de slet ikke bryst!

Jeg synes ikke om amning efter de er 1 år - børn der kan gå bør ikke ammes i min verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry to say, men det er fanme klamt! <_<

Jeg ammede kun fuldt til 4 uger og delvist til 2 mdr.

Får jeg flere børn får de slet ikke bryst!

Jeg synes ikke om amning efter de er 1 år - børn der kan gå bør ikke ammes i min verden.

Det var da noget af en holdning at have, det må være svært at være så begrænset/fordomsfuld :)

Tænk hvis nogen sagde du var en ussel mor fordi du nægter dit barn bryst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ikke selv gøre det så længe, men bliver ikke forarget over at andre måske gør det.

Dog synes jeg at amning i det offentlige rum er forbeholdt babyer og børn under 1 år :)

Børn over 1 år kan sagtens få stillet sult/tørst uden at mor skal hive babserne frem i det offentlige rum (igen min egen personlige mening)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da noget af en holdning at have, det må være svært at være så begrænset/fordomsfuld :)

Tænk hvis nogen sagde du var en ussel mor fordi du nægter dit barn bryst :)

Du er da absolut lige så fordomsfuld! Du aner ikke hvad mit grundlag til ikke at amme er? <_<

Jeg har det ikke svært og er ikke begrænset, jeg synes det er møg ulækkert at amme til børnehave-skole alder!

Jeg synes også analsex er ulækkert - gør det mig fordomsfuld/begrænset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da absolut lige så fordomsfuld! Du aner ikke hvad mit grundlag til ikke at amme er? <_<

Jeg har det ikke svært og er ikke begrænset, jeg synes det er møg ulækkert at amme til børnehave-skole alder!

Jeg synes også analsex er ulækkert - gør det mig fordomsfuld/begrænset?

Det begrænser dig i hvert fald i forhold til analsex, men det er du så nok ligeglad med :P

Spøg til side. ;) Og nu blandet jeg mig lige, men jeg kan altså ikke lade være :blush Jeg tror ikke at LouiseB brugte ordene fordomsfuld og begrænset fordi DU ikke ville amme, men fordi du skrev at i din verden burde børn over 1 år ikke ammes, dvs. det lød som om at du fordømte al amning over den alder. Det var i hvert fald sådan, at jeg læste det. Og hvis du har ment det sådan, jamen så synes jeg det er svært at komme udenom at det ER fordomsfuldt.

Tilgengæld kan vi hurtigt blive enige om at det er akkurat lige så fordomsfuldt at sige at mødre er dårlige, fordi de ikke vil amme. Det tror jeg så bare ikke at LouiseB sagde. Jeg tror bare hun prøvede at vende situationen for dig, og få dig til at tænke, hvordan du ville have det hvis andre dømte dig, som du dømmer mødre, der langtidsammer (eller normalammer, vil jeg næsten sige, for amning op til 2 år er såvidt jeg ved anbefalet af WHO, og så må det vel defineres som normalt, tænker jeg)

Jeg synes faktisk det er fair at synes at ALT amning er ulækkert. Det tror jeg at mange mænd, synes. Og bare fordi det er naturligt, så kan det godt være ulækkert. Men måske kunne vi vedtage at mødrene, der ammer (uanset hvor længe) ikke er klamme. :) Og at de mødre, der ikke vil amme heller ikke er dårlige :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du læste det som det skulle læses Barbamamma :)

Jeg har stor respekt for ammere, flaskemødre, ammehadere og langtidsammere :) JEG kan så på ingen måde forholde mig til nogen finder det frastødende, heller ikke storbørns amning, men det er jo min indgangsvinkel :)

Jeg har snakket med flere mænd og kvinder da jeg er igang med at forberede at blive ammerådgiver i nærområdet, og de fleste jeg har mødt der er fordomsfulde er det af uvidenhed. Det er ihvertfald min fornemmelse :)

Ligesom jeg lære min børn at andre ikke ER dumme/usle/latterlige men foretager dumme/usle/latterlige handlinger synes jeg virkelig man skal lade være med at sætte prædikater på folk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager medicin der gør det umuligt for mig at amme, så derfor vil jeg aldrig komme til at amme igen..

Jeg synes også at 14 mdr er sådan ok, men 2 år - dét finder jeg mystisk..

Jeg brød mig ikke selv om at amme, men det er jo en anden side af sagen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager medicin der gør det umuligt for mig at amme, så derfor vil jeg aldrig komme til at amme igen..

Jeg synes også at 14 mdr er sådan ok, men 2 år - dét finder jeg mystisk..

Jeg brød mig ikke selv om at amme, men det er jo en anden side af sagen ;)

Jeg er rigtig glad for du skriver det her, jeg jeg læste faktisk også dit første indlæg som om du ikke vill eamme dit næste barn, fordi du synes det var ulækkert. Det er selvfølgelig ens eget valg, men bare en utrolig "stærk" holdning. Så er glad for at læse det ikke var grunden - er selvfølgelig ked af du ikke brød dig om det (og det er også en fair grund), men det ville være en meget markant holdning hvis man havde synes at amning var ulækkert og man derfor ikke ville amme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har efter jeg fik Monique fået Epilepsi igen og derfor er jeg begyndt på medicin hvor min læge fraråder amning :) Det gør mig ikke så meget, for det var slet ikke mig.. Synes ikke at det er ulækkert at amme, det var bare for intimt og smertefuldt for mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager medicin der gør det umuligt for mig at amme, så derfor vil jeg aldrig komme til at amme igen..

Jeg synes også at 14 mdr er sådan ok, men 2 år - dét finder jeg mystisk..

Jeg brød mig ikke selv om at amme, men det er jo en anden side af sagen ;)

Det er jo noget helt andet, end hvad jeg først læste så :) Jeg synes nu også at det er helt ok, slet ikke at ville amme. Bare der også er plads til dem, der gerne vil :)

Ps. Er ked af at høre at du har fået epilepsi igen, der er da træls! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Er ked af at høre at du har fået epilepsi igen, der er da træls! :kram2

Tak :rolleyes Tager det nu nogenlunde roligt, bare ikke det fedeste at finde ud af nu - når man har været rask i 8 år.. OG oven i købet er blevet mor :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må folk jo selv om, hvis både mor og barn har det okay med det er det helt fint . måske lidt specilt med som mor er det bare vigtigt at man følger sit hjerte og hvad man selv syntes om at amme og så længe barnet er glad og trives. Det er også helt fint ikke at bryde sig om alle er jo forskellige og det skal der være plads til

Jeg stoppede da Oliver var 10 mdr.så syntes jeg han var for stor og han kunne jo sagtens spise mad i den alder ;-)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER