MforMor

Hvordan vil I fortælle/fortalte I om jeres graviditet?

18 indlæg i dette emne

Hej piger

Nu er jeg jo ikke gravid endnu. Men det betyder på ingen måde, at jeg ikke går rundt og tænker over baby HELE tiden :D Og noget af det jeg tænker allermest over er, hvordan vi skal fortælle det til vores forældre :) Altså at vi skal have et barn. Det er jo en helt særlig meddelelse, og man vil kunne huske øjeblikket for altid :) Jeg kan i hvert fald tydeligt huske alle de gange, nogen har fortalt mig, at de var gravide.

Så jeg tænkte på, om I ikke ville dele jeres historier, om hvordan det skete? Eller tanker om hvordan det skal ske? var der nogen af jer, der havde gjort det på en særlig måde? Altså f.eks. sendt et brev? givet en gave som var et kraftigt hint? Og hvordan reagerede jeres familier/venner?

Jeg ved ikke lige, hvilket forum jeg skulle lægge tråden i. Har I et bedre forslag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

da jeg blev gravid med kira, fortalte vi det til mine forældre først inden jeg skulle med manden på arbejde i 1 uge for derefter at tage hjem på weekend hos hans forældre inden jeg tog med ham på arbejde i 1 uge igen (han var lastbilchauffør og kørte stort set i døgndrift, derfor kunne det ikke betale sig at tage hjem til hans forældre hver dag, som var der han boede)...

her 2. gang har vi købt en bluse som kira forhåbentlig kan bruge juleaften hvor vi så overbringer nyheden hvis der er en baby til den tid.. vi håber lidt på at jeg tester positiv indenfor de næste par dage så vi måske kan nå at komme til NF-scanning så både hans forældre og mine forældre kan få et scanningsbilled i julegave...

blusen ser sådan her ud

post-2010-093133500 1319546333_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke gravid endnu, men har da totalt styr på, hvordan de glade nyheder skal overbringes bedsteforældrene om forhåbentlig ikke så længe.

Jeg tyvstjæler min venindes ide, som havde fået lavet nogle krus, hvor der stor "Verden bedste mormor/morfar" på og gav dem som gave. Jeg synes, det var helt genialt og glæder mig rigtig meget til det.

Den med blusen er også rigtig sød :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jo jeg gravid på en anden måde end de fleste andre, da vi skal adoptere og derfor er jeg det, som hedder adminstrativt gravid.

Mine forældre blev informeret, da vi gik i gang med ansøgningen, og da vi var godkendte, ringede jeg glad til dem og fortalte den glædelige nyhed. Min svigerfar og hans kone fik en skifteramme med scanningsbilledet her: 15iagdw.jpg

og de kunne ikke helt forstå, hvad det var de kiggede på, så vi forklarede dem det, og så begyndte først bonussvigermor at tude, så gjorde jeg, og så min svigerfar. Men de blev så glade for nyheden.

Min svigermor fortalte min mand det til.

Når vi engang får barn i forslag, så er planen at de alle 3 hold skal lokkes herud til os uden at vide noget om, hvorfor :) og så skal overraskelsen overbringes der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da det var vores første barn, så valgte vi at give vores lille hund en bluse på da vi skulle til nytårsaften sammen med familien.

På blusen stod der: "Jeg skal være storebror"

Jeg kan love dig for at der var en del kvinder i familien, der begyndte at tude, da de så hunden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt emne :)

Jeg tænker også på det hver dag - hvordan forældre og søskende skal have nyheden.

Håber sådan, jeg kan nå at teste positiv inden jul, det kunne være det fedeste at fortælle dem det juleaften. Skal holde jul hos svigerforældrene i år, og min svigermor er den mest babytossede, jeg kender. Ved bare, at hun ikke behøver andre julegaver så :D

Synes det er en skøn idé at give en gave, der siger det hele. Om det er scanningsbillede eller noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her 2. gang har vi købt en bluse som kira forhåbentlig kan bruge juleaften hvor vi så overbringer nyheden hvis der er en baby til den tid.. vi håber lidt på at jeg tester positiv indenfor de næste par dage så vi måske kan nå at komme til NF-scanning så både hans forældre og mine forældre kan få et scanningsbilled i julegave...

blusen ser sådan her ud

post-2010-093133500 1319546333_thumb.jpg

Første gang jeg blev gravid, lavede jeg en lille billederamme med et digt i.

Der stod:

Du kan ikke med det samme

Fyldet få til denne ramme.

Men til august næste år

Du et dugfrisk billed får.

For storken den vil komme

Inden sommeren er omme

Den var så pakket ind til bedsteforældrene og der var stor jubel! :loveshower

Nu har jeg købt den samme bluse som mulleria1990 og håber ligeledes at teste positivt inden for den næste uges tid :goodluck Så skal Victoria have den på og så må vi se om de læser hvad der står.. he he.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg blev gravid, lavede jeg en lille billederamme med et digt i.

Der stod:

Du kan ikke med det samme

Fyldet få til denne ramme.

Men til august næste år

Du et dugfrisk billed får.

For storken den vil komme

Inden sommeren er omme

Den var så pakket ind til bedsteforældrene og der var stor jubel! :loveshower

Nu har jeg købt den samme bluse som mulleria1990 og håber ligeledes at teste positivt inden for den næste uges tid :goodluck Så skal Victoria have den på og så må vi se om de læser hvad der står.. he he.

Eeej hvor er det søøødt :loveshower

I love it!!

Håber ikke, du har noget imod, jeg lige stjæler det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg blev gravid med kira, fortalte vi det til mine forældre først inden jeg skulle med manden på arbejde i 1 uge for derefter at tage hjem på weekend hos hans forældre inden jeg tog med ham på arbejde i 1 uge igen (han var lastbilchauffør og kørte stort set i døgndrift, derfor kunne det ikke betale sig at tage hjem til hans forældre hver dag, som var der han boede)... her 2. gang har vi købt en bluse som kira forhåbentlig kan bruge juleaften hvor vi så overbringer nyheden hvis der er en baby til den tid.. vi håber lidt på at jeg tester positiv indenfor de næste par dage så vi måske kan nå at komme til NF-scanning så både hans forældre og mine forældre kan få et scanningsbilled i julegave...blusen ser sådan her udpost-2010-093133500 1319546333_thumb.jpg

Nåååh hvor er den sød den bluse :) eeeej, det skal de da ok falde i svime over :)

Jeg er heller ikke gravid endnu, men har da totalt styr på, hvordan de glade nyheder skal overbringes bedsteforældrene om forhåbentlig ikke så længe.Jeg tyvstjæler min venindes ide, som havde fået lavet nogle krus, hvor der stor "Verden bedste mormor/morfar" på og gav dem som gave. Jeg synes, det var helt genialt og glæder mig rigtig meget til det. Den med blusen er også rigtig sød :-)

Jaaa, det er da også en rigtig god ide. Havde også tænkt på den model :)

Nu er jo jeg gravid på en anden måde end de fleste andre, da vi skal adoptere og derfor er jeg det, som hedder adminstrativt gravid.Mine forældre blev informeret, da vi gik i gang med ansøgningen, og da vi var godkendte, ringede jeg glad til dem og fortalte den glædelige nyhed. Min svigerfar og hans kone fik en skifteramme med scanningsbilledet her: 15iagdw.jpgog de kunne ikke helt forstå, hvad det var de kiggede på, så vi forklarede dem det, og så begyndte først bonussvigermor at tude, så gjorde jeg, og så min svigerfar. Men de blev så glade for nyheden.Min svigermor fortalte min mand det til.Når vi engang får barn i forslag, så er planen at de alle 3 hold skal lokkes herud til os uden at vide noget om, hvorfor :) og så skal overraskelsen overbringes der :)

Elsker din term "administrativt gravid" - synes det er en super sød ide med det scanningsbillede :)

Da det var vores første barn, så valgte vi at give vores lille hund en bluse på da vi skulle til nytårsaften sammen med familien.På blusen stod der: "Jeg skal være storebror"Jeg kan love dig for at der var en del kvinder i familien, der begyndte at tude, da de så hunden ;)

Nååhr :) sødt!

Dejligt emne :)Jeg tænker også på det hver dag - hvordan forældre og søskende skal have nyheden.Håber sådan, jeg kan nå at teste positiv inden jul, det kunne være det fedeste at fortælle dem det juleaften. Skal holde jul hos svigerforældrene i år, og min svigermor er den mest babytossede, jeg kender. Ved bare, at hun ikke behøver andre julegaver så :DSynes det er en skøn idé at give en gave, der siger det hele. Om det er scanningsbillede eller noget andet.

JAAAAA - samme her - både mht svigermor og julegaveideen :)

Første gang jeg blev gravid, lavede jeg en lille billederamme med et digt i.Der stod:Du kan ikke med det sammeFyldet få til denne ramme.Men til august næste årDu et dugfrisk billed får.For storken den vil kommeInden sommeren er ommeDen var så pakket ind til bedsteforældrene og der var stor jubel! :loveshower Nu har jeg købt den samme bluse som mulleria1990 og håber ligeledes at teste positivt inden for den næste uges tid :goodluck Så skal Victoria have den på og så må vi se om de læser hvad der står.. he he.

Ihhh hvor er det sødt! Det er jo OGSÅ en god ide! Godt man skal have flere børn, så man kan få afprøvet alle de forskellige tilgange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved den første købte vi en sut og pakkede ind.

Ved den anden ventede vi til vi var blevet scannet i uge 22 (skulle være sikker på der intet var galt - den 1 er født med en hjerte fejl)- derefter sendte vi bedste forældrene en tekst med vi ses til juni! - Ingen havde opdaget jeg var gravid så de fattede ingen ting med til juni og mistænkte alle andre end mig :-)

Ved den 3 ventede vi også til uge 22 og det var en halv smutter, så den havde ingen set komme.

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved den første gav vi mine forældre et krus, hvor der stod mormor/ morfar på. Min mor tuede af glæde, og min far sad og fattede ikke rigtig noget, indtil jeg sagde, ja du skal være morfrar. Så kom han op af stolen! :lolhit

Mine svigerforældre, skrev vi et kort til og gav dem. Vi kunne ikke få krus til dem på det tidspumkt. Der var så ikke den store reaktion, men de sagde da tillykke!! <_<

2 gang havde den store, en bluse på, hvor der stod at han skulle være storebror. Det var ret sjovt. Nogen steder var de rimelig langsomme til at opfatte det, og vi måtte hjælpe dem lidt på vej. :D

Denne her gang ved jeg ikke helt hvad vi gør, men kunne godt finde på at tyvstjæle det digt der var her på siden. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan ikke huske hvad vi gjorde ved Freja andet end at fortælle det. Var kun 20 så var bange for hvad mine forældre ville sige

Ved Liva havde vi pakket en lille sut i en æske med et lille billed af en stor mave hvor man kan se et fodaftryk indefra.

Min mor fattede den med det samme, mens min far mente at den måtte da være forkert. han brugte jo ikke sut :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt over en model med en fødselsdagsinvitation. Altså købe et indbydelseskort og skrive noget i retning af:

"Kære Mormor og Morfar/Farmor og Farfar. Jeg håber, I vil komme til min fødselsdag d. (terminsdato) og være med til at fejre mig. De nærmere omstændigheder om tid og sted må I hellere tale med mor og far om - jeg ved ikke så meget endnu. Lige nu er jeg x antal millimeter, men mor og far siger, at jeg er de smukkeste millimeter, de nogensinde har set. Nu koncentrerer jeg mig om at blive stor og stærk herinde i mors mave. Jeg glæder mig til at møde jer. Knus og kram fra mig/lillemøf"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt tråd!! :loveshower

Jeg har tænkt over en model med en fødselsdagsinvitation. Altså købe et indbydelseskort og skrive noget i retning af:

"Kære Mormor og Morfar/Farmor og Farfar. Jeg håber, I vil komme til min fødselsdag d. (terminsdato) og være med til at fejre mig. De nærmere omstændigheder om tid og sted må I hellere tale med mor og far om - jeg ved ikke så meget endnu. Lige nu er jeg x antal millimeter, men mor og far siger, at jeg er de smukkeste millimeter, de nogensinde har set. Nu koncentrerer jeg mig om at blive stor og stærk herinde i mors mave. Jeg glæder mig til at møde jer. Knus og kram fra mig/lillemøf"

Den brugte min storebror, da de annoncerede min nieces ankomst! Det var SÅ meget et hit, jeg vrælede og blev bare så glad. Og synes virkelig, at det var en god idé :) Og ingen havde luret det! Vi fik invitationen hos min far, og min første tanke var faktisk en bryllupsinvitation, men snydt ;)

Selv drømmer jeg mest om den med rammen med digtet, og så at give det i julegave :7himmel Evt. istedet for digtet, så give et billede af os fra brylluppet (det har alle forældre nemlig bedt om), og så klistre en talebobbel med noget a la "Hej mormor. Jeg kommer ud og giver dig et kram til sommer!" klistret til min mave, på rammen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt tråd!! :loveshower

Den brugte min storebror, da de annoncerede min nieces ankomst! Det var SÅ meget et hit, jeg vrælede og blev bare så glad. Og synes virkelig, at det var en god idé :) Og ingen havde luret det! Vi fik invitationen hos min far, og min første tanke var faktisk en bryllupsinvitation, men snydt ;)

Selv drømmer jeg mest om den med rammen med digtet, og så at give det i julegave :7himmel Evt. istedet for digtet, så give et billede af os fra brylluppet (det har alle forældre nemlig bedt om), og så klistre en talebobbel med noget a la "Hej mormor. Jeg kommer ud og giver dig et kram til sommer!" klistret til min mave, på rammen :biglove

NÅÅÅhr, ej den er også sød!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg skulle fortælle min mand at jeg var gravid, skrev jeg først "HEJ FAR, VI SES SNART" på min mave, men da jeg var så meget rundt på gulvet over at jeg meget uplanlagt var gravid, skrev jeg det spejlvendt, fordi jeg kiggede mig spejlet, så jeg måtte grædende vaske det af.. Og da vi stod og skulle ud af døren måtte jeg finde på noget andet.... :huh Så i stedet sagde jeg bare "Hvordan føles det??" Hvad sagde han?? AT VI SKAL HAVE EN BABY! :bd Han begyndte at STOR tude, og var meget meget glad, selvom det ikke helt var meningen!

Til min mor havde jeg købt hendes yndlingsblomst og skrevet i et kort "En stor overraskelse, kan også være lille" Hun fattede den ikke helt, hvilket jeg næsten havde forudset, så i stedet gav jeg hende en positiv graviditetstest og sagde, "MOR, du skal være mormor" Hun græd som en pisket, :sm og på et tidspunkt blev jeg lidt i tvivl om det var af glæde, så måtte lige høre hende ad! Men det var det, hun var LYKKELIG! :D

Da mine forældre skulle have det afvide havde jeg købt en ramme og lavet et stykke papir med en sut hvorpå der stod:

I kan ej med det samme,

få et billede til denne ramme,

men til sommer næste år,

i et dugfrisk billede får,

for når foråret er omme,

vil storken på besøg komme. :bd

Mine forældre blev meget stille og havde slet ikke set den komme! Men de var glade, meget glade!

Det var faktisk min far der fortalte det til resten af familien, det hvade vi aftalt.

Så til min stedmors fødselsdag, 13+4 siger min far, mens vi alle sammen sidder og spiser boller og hygger "Ja, Gitte (stedmor) og jeg har en glædelig nyhed............................ (Folk blev meget stille og lidt blege.. De troede nok det var mine forældre der var gravide og da de er 44 og 42 år og har 3 børn, ville det komme bag på mange) Vi skal være bedsteforældre." Og så fællede han en lille tåre! :loveshower

Til svigermor og svigerfar sagde vi bare sådan direkte da vi vej på vej ud af døren.. "Nå ja, i skal forresten var farmor og farfar" og så lukkede vi døren og gik et trin ned af trappen, svigermor SKREG af glæde of flåede døren op oog sagde er det rigtig er det rigtig!

Heh....... Jeg husker tydeligt alle de reaktioner vi fik, og glæder mig til vi en dag skal til det igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet modellerne med t-shirts til de store (som også fik det at vide ved at stave sig igennem hvad der stod på dem :)) og med en skifteramme med scanningsbilledet i gave.

.... min mor vidste ikke hvordan sådan et scanningsbillede så ud så hun anede ikke hvad det var men troede det var noget grimt moderne kunst lol_hitting.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet modellerne med t-shirts til de store (som også fik det at vide ved at stave sig igennem hvad der stod på dem :)) og med en skifteramme med scanningsbilledet i gave.

.... min mor vidste ikke hvordan sådan et scanningsbillede så ud så hun anede ikke hvad det var men troede det var noget grimt moderne kunst lol_hitting.gif

HAHAHAHA! Sejt! Hihihi, ja, altså der er vel nok også kun æstetikværdi i det, fordi man ved, hvad det er :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER