Banshee

Hvad er mindstelønnen og hvad kan jeg "forlange"

7 indlæg i dette emne

Jeg skal jo nok til at arbejde i butik. Jeg aner bare ikke hvad jeg kan "forvente" eller sætte som minimum for en løn i det tilfælde.

Det er et barselsvikariat på 7 måneder.

Jeg har INGEN relevant erfaring fra butik.

Jeg skal have åbne og lukkevagter, køre ned med penge i bankboks, rengøre butikken. Jeg står altid alene i butikken og er alene om at åbne og lukke også.

jeg starter først i 4 ugers praktik, hvor de jo får mig "gratis", så de har INGEN behov for oplæring :)

Nogen bud på hvad jeg kan "forlange" eller forvente?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

som ufaglært salgsassistent får man ca. 110 kr. i timen, så vil skyde på, at timelønnen kommer til at ligge deromkring + evt. tillæg....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som ufaglært salgsassistent får man ca. 110 kr. i timen, så vil skyde på, at timelønnen kommer til at ligge deromkring + evt. tillæg....

Enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også selvom man er ansvarlig?

Jeg mener.. Hvis jeg sad i kassen i bilka fik jeg jo også mindstelønnen - men der skulle jeg fx ikke kende i banken med mange penge, og gå rundt med dem på mig (Er de tbare mig, der synes at det faktisk at jeg skal gå med en dags kassebeholdning tværs igennem Odense Centrum, gør at man har krav på "noget"?)

Jeg har i hvert fald tænkt mig at presse hende :) Jeg har jo trods alt for mange år siden gået på handelsskolen, og jeg mener jo at hvis man kan stå alene i en butik, burde man være mere kvalificeret end mindstelønnen.. :P Det håber jeg hun forstår :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har også ansvar for dagens beholdning to dage om ugen og er alene der en del tid og jeg får omkring 134,- er så elev men alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg selv arbejdet i Føtex i mange år (stoppede for ½ år siden) og der var jeg bare almindelig kasseassistet, men de der stod i kundeservice der ikke havde nogen relevant uddannelse i forhold til butiksarbejde fik og får da bare den samme mindsteløn som alle andre ufaglærte... Også selvom de havde ansvaret for at åbne og lukke kundeservice og kasselinje... men det er jo svært at sige for det er vel en specialforretning du skal arbejde i, sm måske det er lidt anderledes....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hen der arbejder der nu, har stået i butik i 2 år og har ingen uddannelse.. Hun får 168 kr. i timen. jeg har ikke to års erfaring i tøjbutik, men jeg har da stået ved en kasse før, så tror jeg vil slå lidt på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER