Barbamama

Hvad skader sædkvaliteten?

20 indlæg i dette emne

Jeg synes jeg fornemmer herinde at kaffe er dårligt for mandens sædkvalitet, er det rigtigt? :unsure Min mand drikker nemlig ret så meget kaffe :unsure

Og hvad påvirker ellers sædkvaliteten i positiv og negativ retning? :) Kom frisk med jeres viden, piger! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sædevarme i bil + computer i skødet er i hvert fald begge ret skidt for dem ;)

- Varme i det hele taget er ikke så godt.

Hmm... Hvad er godt? .. Varieret kost og regel mæssigt ..hrmm...'udskiftning' :rolleyes :seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rygning er også skidt for dem.

Medicin er også skidt.

Kaffe/cola er også skidt for dem.

Hmm.. Kan ikke huske flere ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For meget sukker er skidt, for så producere han det kønsmodsatte hormon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sauna, karbade,feber og sødemidler er rigtig skidt for sædkvaliteten..... Jeg har også hørt at det skulle skade at tale for meget i mobil, meeeeen det ved jeg nu ikke lige om jeg tror på :rolleyes

Sollys (eller D-vitamin), zinkholdig mad, og masser af :hump giver super-sæd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sauna, karbade,feber og sødemidler er rigtig skidt for sædkvaliteten..... Jeg har også hørt at det skulle skade at tale for meget i mobil, meeeeen det ved jeg nu ikke lige om jeg tror på :rolleyes

Sollys (eller D-vitamin), zinkholdig mad, og masser af :hump giver super-sæd ;)

Jeg mener det er at have mobilen i lommen der skader - fordi den udsender nogle stråler.

Kan nemlig huske jeg engang også fik atvide at det var farligt for fyre at sove med nogle bestemte digitale ure mellem benene! (Altså - de har dem på hånden, og sover med hånden mellem benene)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Lyder til at der er ok chancer for at han har gode svømmere så ;) Han ryger ikke, har skåret ned på kaffen, har aldrig været slem med sukker, har ikke sædevarme på cyklen ( :whistling ), går aldrig i sauna og får masser af sollys. :loveshower Får så godt nok også medicin, meeeeeen hvis det er det eneste, så går det vel nok (og han kan sgu ikke rigtig undvære den :rolleyes )

Men hvad er zinkholdig mad? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad er zinkholdig mad? :unsure

Gær, kød, fisk, skaldyr, lever, hvedekim, sojabønner, spinat, græskarkerner, solsikkefrø, bælgfrugter og æg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gær, kød, fisk, skaldyr, lever, hvedekim, sojabønner, spinat, græskarkerner, solsikkefrø, bælgfrugter og æg.

Hehe, jeg får ham lige til at guffe en pakke gær :P

Ej, det er nyttig info! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg får ham lige til at guffe en pakke gær :P

Ej, det er nyttig info! :tak

Det tror jeg tilgengæld er dårligt for sexlysten, man må blive noget oppustet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener det er at have mobilen i lommen der skader - fordi den udsender nogle stråler.

Kan nemlig huske jeg engang også fik atvide at det var farligt for fyre at sove med nogle bestemte digitale ure mellem benene! (Altså - de har dem på hånden, og sover med hånden mellem benene)

Ja, den har jeg også hørt.... Men det her skulle være omkring når man taler i mobil...... Har lige sakset det:

Mobilsnak

Amerikanske forskere har identificeret en sammenhæng mellem mobiltelefoni og sædkvalitet.

Undersøgelsen blandt 364 mænd viste, at storforbrugere af mobiltelefoner har dårligere sædkvalitet og en mindre mængde sæd, end dem, der ikke bruger mobiltelefonen.

Mænd, der brugte mobiltelefonen i mere end fire timer om dagen, havde det laveste antal sædceller - 50 mio. per mililiter - mens mænd, der slet ikke brugte mobiltelefonen havde 86 mio. pr. mililiter.

Men jeg synes nu det lyder lidt sært :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den har jeg også hørt.... Men det her skulle være omkring når man taler i mobil...... Har lige sakset det:

Mobilsnak

Amerikanske forskere har identificeret en sammenhæng mellem mobiltelefoni og sædkvalitet.

Undersøgelsen blandt 364 mænd viste, at storforbrugere af mobiltelefoner har dårligere sædkvalitet og en mindre mængde sæd, end dem, der ikke bruger mobiltelefonen.

Mænd, der brugte mobiltelefonen i mere end fire timer om dagen, havde det laveste antal sædceller - 50 mio. per mililiter - mens mænd, der slet ikke brugte mobiltelefonen havde 86 mio. pr. mililiter.

Men jeg synes nu det lyder lidt sært :rolleyes

Det er sådan en undersøgelse, hvor min kristiske sans fortæller mig at der er sprunget et led over i konklusionen... ;) Det kunne jo f.eks. være, at de mænd, der snakker mest i mobilen også oftest har den i lommen (fordi de vil have den nær hånden i tilfælde af at nogen ringer) mens andre har den på bordet eller andre steder... Eller at de mænd, der taler mest i mobil også sidder mere ned og derved klemmer pungen. Eller at hvis de snakker 4 timer i mobil, så har de ikke tid til :hump og får derved ikke udskiftet sædcallerne. Eller hvad ved jeg. Jeg ved ikke lige hvad årsaget PRÆCIS skulle være, men jeg tror der er en anden faktor, der spiller ind.

- Ej det kunne faktisk være, at mobiltelefonien påvirkede noget i hjernen, der påvirkede noget hormonproduktion --> påvirker sædproduktion. Men jeg tvivler...

Nå, det var bare lige nogle nørdestrøtanker fra mig :oops Jeg tør umiddelbart godt lade min mand tale i mobil ;) (Men f**** ikke i 4 timer hver dag, for så er der jo ikke tid til :hump !!!! :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke en dejlig tråd :)

jeg skal vist lige ha fat i kæresten.. han ryger <_< drikker kaffe og cola <_< og motion er ikke hans stærke side <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke en dejlig tråd :)

jeg skal vist lige ha fat i kæresten.. han ryger <_< drikker kaffe og cola <_< og motion er ikke hans stærke side <_<

Giv ham fire pakker gær, så er den klaret! :lolhit

(:kram2)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giv ham fire pakker gær, så er den klaret! :lolhit

(:kram2)

haha ja :)

ej har sagt han skal spise sundere og ryge mindre :) det må hjælpe :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stress er også virkelig skidt for svømmerne!

Sørens første prøve blev lavet lige efter færdiggørelse af speciale og opstart på fuldtidsjob -> stærkt nedsat

Anden prøve blev taget en måneds tid senere og sæden i den prøve var dermed lavet efter specialet var afleveret og lige omkring vi var på 16 dages bryllupsrejse -> normal

Der er vist også nogen kosttilskud der skulle være gode, men kan ikke lige huske hvilke, men tror det er selen (og så zink som allerede er nævnt) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stress er også virkelig skidt for svømmerne!

Sørens første prøve blev lavet lige efter færdiggørelse af speciale og opstart på fuldtidsjob -> stærkt nedsat

Anden prøve blev taget en måneds tid senere og sæden i den prøve var dermed lavet efter specialet var afleveret og lige omkring vi var på 16 dages bryllupsrejse -> normal

Der er vist også nogen kosttilskud der skulle være gode, men kan ikke lige huske hvilke, men tror det er selen (og så zink som allerede er nævnt) :)

Ja, jeg talte faktisk med Anders om det i går. Og vi blev også enige om, at man selvfølgelig skulle forsøge at følge rådene i rimelig grad. Lade være med at ryge f.eks. (han er festryger <_< ) og have en pude under den bærbare i skødet. Men så også prøve at være riiimelig rationel og ikke stresse totalt ud over, at man "intet" må. For det tror jeg altså godt kan modarbejde kvaliteten af de små :cell

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd!!! Gode råd hele vejen igennem! Skal vidst have kæresten til at sætte computeren på sofa bordet fremfor på lårene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd!!! Gode råd hele vejen igennem! Skal vidst have kæresten til at sætte computeren på sofa bordet fremfor på lårene ;)

Der er så en anden fordel ved ikke at have computeren på lårene. Computerens "varme/stråling" kan nemlig også give hudskader. Se evt. dette link.

http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/Aarhus/2011/03/21/061819.htm

Jeg har købt en pude med hård top i Ikea til ingen penge. Super at sidde med og manden er enig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er så en anden fordel ved ikke at have computeren på lårene. Computerens "varme/stråling" kan nemlig også give hudskader. Se evt. dette link.

http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/Aarhus/2011/03/21/061819.htm

Jeg har købt en pude med hård top i Ikea til ingen penge. Super at sidde med og manden er enig :-)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER