Ezri

Hvad er dit bedste husmoderråd?

26 indlæg i dette emne

Skal vi ikke hjælpe hinanden til at finde de korteste veje til den bedste rengøring??? whistling.gif

Så samler jeg de forskellige tips og triks

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved ikke om det er et husmoderråd, fordi det handler om at "fake"..

Men jeg smider næsten altid kluden på radiatoren, hvis jeg lige har tørret bordet af i ajax eller noget - fordi så spreder duften af ajax sig altså i hele huset, også dufter der lækkert og rent over det hele :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg HADER at gøre ovn ren, så når det er blevet så slemt, at det er pinligt, bliver jeg nød til at gøre den ren! Så derfor smører jeg hele ovnen og plader ind i brun sæbe (den faste) og dækker det med vita vrap. Sådan lader jeg ovnen stå et døgns tid og bagefter er det lige til at tørre skidtet af med vand og en svamp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det er et husmoderråd, fordi det handler om at "fake"..

Men jeg smider næsten altid kluden på radiatoren, hvis jeg lige har tørret bordet af i ajax eller noget - fordi så spreder duften af ajax sig altså i hele huset, også dufter der lækkert og rent over det hele :whistling

Hihi... Det er da også et godt fif... Jeg plejer at nyde godt af, at trappen i opgangen bliver gjort ren hver tirsdag. Så dufter der så rent inde hos os... whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mest et sommerråd - Men hvis man ikke "gider" gøre risten til grillen rent, så kan man tage den og smide den i græsset natten over - så er den praktisk talt bare lige til at tørre over med en skuresvamp og en klud dagen efter, da duggen og græsset har fugtet alt skidtet af :)

og det hele uden at skulle have en klam riste ind i køkkenet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kartoffelmel! Det kan fjerne ALLE pletter på gulvtæppet (hvilket er meget aktuelt hjemme hos os :P)

Og så er jeg forelsket i min bøjelige teleskopstøvekost (det lyder high-tech, men det er bare den der regnbuefarvede kost, som koster 20 kr i føtex eller sådan noget), der kan nå ind i ALLE revner, inkl. dem der er i vores gamle støvsamlende radiator :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er mega fan af opvasketabs.

1 tab i vandkaraflen og varmt vand. Efter et par timer er al kalken væk. Det samme med gryder og bradepander :)

Har hørt det også kan bruges til wc'et men har endnu ikke prøvet det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eddike... det kan bare bruges til alt. Afkalke brusehoved, afkalke vandhaner, afkalke elkedel... Især til elkedlen synes jeg det er dejligt at man ikke skal proppe kemikalier i.

Desuden hvis man har pejs er aske det bedste til at gøre glasset rent med. Bare dyp køkkenrulle i vand og så aske og tør af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er mega fan af opvasketabs.

1 tab i vandkaraflen og varmt vand. Efter et par timer er al kalken væk. Det samme med gryder og bradepander :)

Har hørt det også kan bruges til wc'et men har endnu ikke prøvet det

Det samme kan klares med et skvæt minus kalk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme kan klares med et skvæt minus kalk ;)

Ja men det er jeg ikke så meget fan af :lol

De er så geniale til fastbrændt snask i bradepander. I love them :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stearin på stof (f.eks. på dugen) fjernes nemt ved at stryge på pletten med et kaffefilter imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stearin på stof (f.eks. på dugen) fjernes nemt ved at stryge på pletten med et kaffefilter imellem :)

Det er super til det - jeg fik også stearin på gulvtæppet, og det går lige så let af på den måde! :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man pudse vinduer bliver de rigtig flotte hvis man pudser efter med avispapir :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man pudse vinduer bliver de rigtig flotte hvis man pudser efter med avispapir :)

Det har jeg prøvet, men synes altiså ikke jeg kan se den helt store forskel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg bager brød, og skal vaske dejfadet rent, tager jeg altid lidt sølvpapir og krammer sammen til en lille kugle. Det er genialt til at fjerne dejresterne, og så får man ikke opvaskebørst mv. fedtet ind i klistret dej:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brunsæbe i fast form kan næsten klare alt, alt snavs på tøjet. Ovnen smørres bare ind i det og sættes på 50 grader i en time, så er det lige til at tage af, og så er ovnen ren. Selv maling kan fjernes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg prøvet, men synes altiså ikke jeg kan se den helt store forskel...

Jeg synes at det er godt, hvis man har tendens til at lave striber :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man pudser vinduer i lunken vand med afspændingsmiddel til opvaskemaskinen, bliver den utrolig pæne.

Og en engangs vaskeklud er god til at fjerne dej eller fars fra skåle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har ikk nogen gode råd selv.. så jeg følger med og ser hvad i har :) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gærdej vaskes ALTID af i koldt vand så det ikke klumper i børsten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyr en vinduespudser og en remgøringshjælp mangler en totalt griner smily

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyr en vinduespudser og en remgøringshjælp mangler en totalt griner smily

Ej det var et godt fif...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk så er det overraskende billigt at have vinduespudser..... Vi giver 160 kr om måneden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg bager brød, og skal vaske dejfadet rent, tager jeg altid lidt sølvpapir og krammer sammen til en lille kugle. Det er genialt til at fjerne dejresterne, og så får man ikke opvaskebørst mv. fedtet ind i klistret dej:-)

Ej, det skal jeg da prøve næste gang! Jeg bander altid over den klistrede dej i opvaskebørsten :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi har bagt boller/brød så vasker vi ikke skålen af, men lader den stå på køkkenbordet et par timer, så er dejresterne tørret ind og er lige til at tage af med et stykke køkkenrulle :)

Vinduer og spejle bliver altid vasket i lunken vand og opvaskemiddel - ALDRIG Ajax :) Det fedter ad pommerns til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER