Anna1980

må man være træt af det hele?

18 indlæg i dette emne

Synes bare alt er øv lige nu. Tobias var træls i nat og jeg endte med at sige til ham at jeg var træt af ham, hvorefter jeg begyndte at tude og undskyldte overfor ham. Selvom jeg har en mand så føler jeg mig til tider ca. 98 procent af tiden som alene mor. Det er sgu hårdt! Frygter lidt at blive deprimeret altså fødsels depression.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

Nu har jeg ikke selv prøvet at have et barn endnu, men jeg har indtrykket af at rigtig mange bliver træt af det hele engang imellem og måske også nogle gange kommer til at sige nogle ting som de fortryder. Og bare rolig, din dreng ved ikke hvad ordene betyder :kram2 Jeg tror det er naturligt at blive træt og opgivende, man bliver jo udmattet af graviditet, fødsel, afbrudte nætter og så skal man samtidig omstille sig til et helt nyt slags liv... MEN, jeg mener også at en af de allerstørste risikofaktorer i forhold til en fødselsdepression er hvis man føler sig alene og at manden ikke er der nok for en (uanset om han forsøger eller ej).

Jeg tænker, at det ville være rigtig godt hvis din mand kunne passe jeres barn på et tidspunkt så du kunne få et par timer eller måske endda en hel dag fri, hvor du kan pusle lidt om dig SELV og mærke DIG SELV. Det er nok også vigtigt at du får sagt helt tydeligt til din mand, at du har brug for mere støtte fra ham. Hvis det ikke hjælper, så vil jeg nok foreslå dig at tage en snak med SP/Jordemoder/læge hurtigst muligt, så du kan få noget hjælp, hvis du virkelig er ved at få en fødselsdepression.

Kæmpe kram herfra i hvert fald :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare alt er øv lige nu. Tobias var træls i nat og jeg endte med at sige til ham at jeg var træt af ham, hvorefter jeg begyndte at tude og undskyldte overfor ham. Selvom jeg har en mand så føler jeg mig til tider ca. 98 procent af tiden som alene mor. Det er sgu hårdt! Frygter lidt at blive deprimeret altså fødsels depression.

Ja gu må man være træt af det hele. Jeg tror alle mødre på et eller andet tidspunkt står i den situation, hvor de små går en på nerverne. (Og jeg tror oprigtigt, at mødre der siger det modsatte lyver for sig selv!)

Jeg håber, at det vender for dig/ jer snart, og du skal under ingen omstændigheder have det dårligt og være ked af det, for det er en helt normal situation.

Mht. depression, så ville jeg snakke med min læge om det. Skal du ikke snart til 8 ugers tjek? Så tag det op med hende/ham der. Ellers kan sundhedsplejersken også bruges!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh din stakkel :(

Men du skal ikke være ked af det. Jeg tror at de fleste mødre har sagt sådan til deres spædbørn. Jeg er ked af at du har det så skidt.

Man kan godt føle at det hele hænger på én som mor i starten. Men det er jo også fordi at man har maden og det er simpelthen det vigtigste i babys liv de første uger.

Jeg lover dig at det bliver bedre, men en fødselsdepression er ikke sådan at spøge med. Så jeg synes bestemt at du skal have en snak med SP om det hurtigst muligt, så du er sikker på at det ikke udvikler sig.

Stort :kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også størstedelen af mødre har oplevet noget lignende dig..

Jeg kan heller ikke sige mig fri fra at have talt med store bogstaver, når min pige ikke lige vil gøre som jeg vil, f.eks. stoppe med at græde, hvor jeg ikke kan finde en årsag.. og ja - jeg havde det også rigtig dårligt med mig selv bagefter :unsure

Så du er ikke alene!

Men hvis du har det så skidt eller frygter at få det, så synes jeg du skal tage det i opløbet og få en snak med din SP eller læge.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram2 :kram :kram2 :kram

Du er IKKE alene!! Og ja, man må gerne være træt af det hele!

Jeg kan godt forstå, at du får dårlig samvittighed over for Tobias i den situation, men heldigvis forstår han det jo ikke! Jeg havde en svær start på moderskabet (se i min tråd, hvis du orker), og i den forbindelse fyldte det blandt andet meget hos mig, at jeg tog mig selv i at ønske mig tilbage til mit gamle liv før Filippa => som i, at jeg ville ønske, at hun ikke var blevet født! :( SÅ dårlig samvittighed, for hvordan kan man ønske det, når man har fået et sundt og raskt barn, og dermed det, som man har ønsket sig? Nå, det var ikke meningen, at det skulle handle om mig - jeg vil blot forsikre dig om, at du langt fra er alene, og jeg tror, der er langt flere, der har det sådan end man tror - fordi det er tabu at sige!

Det vigtige nu er, at du får talt med nogen! Snak med din mand og prøv at få ham til at forstå, hvordan du har det. Tal med din mor, veninder mv. Men også med sundhedsplejersken og/eller din læge, for det er langt bedre at handle NU end senere, hvor det måske har udviklet sig til noget værre. Du har sandsynligvis en efterfødselsreaktion, hvilket er meget almindeligt, men det er selvfølgelig vigtigt at være obs på, at det ikke udvikler sig til noget mere!

Det hjælper at få hjælp! :goodluck

Mange hilsner fra én, der lige har været dér! -du er velkommen til at skrive en PM til mig, hvis du vil "snakke" og synes, at det kan blive for privat her i forummet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på at de fleste mødre har det sådan på et eller andet tidspunkt.

jeg er selv kommet til at skælde Jamie ud et par gange.

Han skal bare bøvse så meget og det er altså virkelig ved at være trættende, når man skal

ind og ha ham op af sengen om aftenen 20 gange, efter han er blevet puttet, fordi han skal ha alt luften op.

Så ja, når jeg har været derinde 10 gange, så er jeg ved at være så træt af det

og har også taget mig selv i at blive sur på ham, hvorefter jeg så har tænkt:

"øhh hallo, hvad er det lige du har gang i, du skælder en baby ud"...

Heldigvis har han bare kigget underligt på mig og er altså ikke blevet ked af det.

Men man får det rigtig dårligt med sig selv efter, yes..

Men det er altså ok at være træt af det nogle gange.

Der findes altså ikke nogen "super mødre", det er totalt opreklameret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også lige tilføje at jeg idag er mega træt af det.

Chloe holder ferie, så hun er bare så svær, hun skal aktiveres hele tiden

og det driver mig til vanvid.. på samme tid er der Jamie, der bare er sur idag.

han vil ikke ligge på gulvet, han vil ikke være i sin gå stol, han vil ikke sidde ved mig.

pyller pyller pyller..

Åhhhhhhh hvor har jeg bare brug for et pusterum... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glad for at høre at der er andre end mig der har det på den måde. Det går meget bedre i dag heldigvis. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glad for at høre at der er andre end mig der har det på den måde. Det går meget bedre i dag heldigvis. :-)

Godt at høre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja gu må man være træt at det hele. Jeg har også været trætte af mine børn en gang i mellem, i tirsdags var de ved at komme i gul og gratis under bort gives ;) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YES :) Og jeg tror på, at fordi man også står ved de følelser og siger dem højt - så hjælper det også til at lukke luft ud!!! Så råb endelig herinde, jeg er sikker på der er mange mødre, der ved præcis hvordan du kan have det :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er bare så søde og støttende, det er så dejlig . :-) har lige haft en samtale med manden hvor han brokkede sig og var ked af at tobias græd hver gang farmand var der. Lidt noget vrøvl men tobias kan jo ikke få et tæt forhold når farmand ikke bruger tiden på ham! Jamen siger far så der er så meget jeg skal lave. Virker som om han ikke rigtig fatter at tobias skal jo være sammen med sin far for at få tillid til ham. Nu er jeg gået i bad og farmand får lov at lave mad og se efter tobias. Så kan han mærke hvordan det er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig må man være træt af det hele!

Jeg har en rigtig trættende dag i dag. Ronja gider ikke andet end at græde og være besværlig. Så nu er det farmand der har hende medmindre hun skal spise. Jeg har bare brug for en pause.

:kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er bare så søde og støttende, det er så dejlig . :-) har lige haft en samtale med manden hvor han brokkede sig og var ked af at tobias græd hver gang farmand var der. Lidt noget vrøvl men tobias kan jo ikke få et tæt forhold når farmand ikke bruger tiden på ham! Jamen siger far så der er så meget jeg skal lave. Virker som om han ikke rigtig fatter at tobias skal jo være sammen med sin far for at få tillid til ham. Nu er jeg gået i bad og farmand får lov at lave mad og se efter tobias. Så kan han mærke hvordan det er!

Min kæreste var også ked af at Kira ikke ville være hos ham og græd ligeså snart han fik hende i armene.. Hun har stadig sine mor-dårlige perioder, men nu kan hun da sidde ved ham og de kan lege sammen osv.. Så giv det lidt tid.. Vores SP sagde at sådan er det for de fleste i starten og så kommer farmand mere på banen når der skal leges med nyt legetøj osv når de bliver lidt ældre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort knus :kram :kram :kram til alle jer, der har dårlige dage!!! Det skal nok gå det hele! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest et kram til dig TS :kram

Og jeg kan godt forstå dig! Der har været dage hvor jeg i starten af Williams liv kunne tænke at havde vi dog ikke fået ham og hvor var alt nemmere dengang osv. Jeg havde det RIGTIG hårdt i starten da William var en meget utilfreds og grædende dreng. Vil spise hele tiden, eller gåes med eller hænge i ens arme. Vil ikke sove selv, græd sig i søvn i barnevogen. Jamen i perioder var det virkelig svært at se det positive! Vi har alle dage hvor vi kan føle os trætte af det hele, og måske tænke / sige noget vi rent faktisk ikke mener inderst inde! Men af frustration får det sagt!

Nu ?? Jamen jeg ELSKER at være mor, William er blevet en meget nemmere dreng generelt, men nattesøvn det kigger jeg stadig langt efter :( Jeg synes også det har været hårdt at føle ALT ansvaret hang på mig, når min kæreste bare kunne tage steder hen når det passede ham og kom hjem når det passede ham mens jeg gik rundt og rundt med en dreng der ikke ville sove :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker også at være mor nu. Det kører bare rigtig godt. Vi er kommet ind i en god rytme med at tobias sover igennem om natten, altså fra 23 til 6. Det er så dejligt. Og han sover til middag fra 12 til 15 næsten hver dag også. Så har vi mange hygge stunder mens han er vågen. Ikke vildt mange skrige ture mere. Dejlig. I dag er han så meget mor syg og vil være hos mig hele tiden, men skidt, jeg skal selv slappe af. Meget træt i dag.

Men igen tusind tak alle sammen fordi I er så søde og opmuntrende. Hvis så bare farmand ville holde hvad han lover og slappe af en dag og være sammen med os, men nej. Så er pænt negativ på ham i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER