Guest

Børnenavne

49 indlæg i dette emne

ved godt, at det er tidligt, men jeg har da forlængst lavet en liste over børnenavne til vores kommende børn. Men har i andre også det?

og vil i ikke dele jeres børnenavne med os andre, om ikke andet så til inspiration?

Pigenavne:

Margit : efter min mormor, og vil komme med, hvis det bliver en pige endten som fornavn eller mellemnavn)

Isabella

Lilly

Henny : efter min farmor

Christiane: Efter min mands farmor

Anne : Jeg er en sucker for Anne of Green gable

Sirid

Esther

Benedikte

Josefine

Caroline

Viktoria

Drengenavne:

Poul: efter min farfar, og vil komme med, hvis det bliver en dreng endten som for- eller mellemnavn)

Markus

Magnus

Sigurt (efter min morfar)

Oliver

Jacob

Mikael: efter min mands farfar, men min svorger hedder det samme

Tobias

Elias

Andreas

Jonathan

Johannes

Viktor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pigenavne:

kan godt lide dine;

Lilly, Henny (Anne : Jeg er en sucker for Anne of Green gable - ME TOO :))

Vores ideer:

Ella.

Elvira.

Frida.

Malin.

Malina.

Mira.

Miranda.

Kamma.

Karla.

Keira.

Kiara.

Ofelia.

Thora.

Tilde.

Drengenavne:

Kan godt lide dine;

Oliver

Elias

Vores ideer:

Thorsten.

Thoke.

Theodor.

Patrick.

Tror det bliver MEGET svært når vi engang skal blive enige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi forsøger ikke endnu med nummer 3- der kommer lige til at gå lidt men har da allerede navne klar ;)

Pige:

Mille

Thilde

Merle

Clara-Marie

Dreng:

Gustav

Viggo

Carl(-Johan)

Kalle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drengenavne: :loveshower

Victor

William

Benjamin (specielt manden er glad for dette navn)

August

Frederik

Malthe

Oliver

Christian

Carl

Mikkel

Theodor

Pigenavne: :loveshower

Anna

Emma

Mikkela

Kamille

Marie

Caroline

Amanda

Amalie

Isabella

Alberte

Klara

Lærke

Frederikke

Paula

Evelyn

Dichte

Alma

Julie

Laura

Josefine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved godt, at det er tidligt, men jeg har da forlængst lavet en liste over børnenavne til vores kommende børn. Men har i andre også det?

og vil i ikke dele jeres børnenavne med os andre, om ikke andet så til inspiration?

Pigenavne:

Henny : efter min farmor

Jeg er helt vild med Henny :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lagt os fast på et pigenavn.. og jeg er helt vildt med det:

Silje Kirstine

- Kirstine hed både min farmor og min oldemor :)

Med drengenavn er vi ikke helt på plads.. andet end at det skal være Mathias til mellemnavn efter Mortens farfar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lagt os fast på et pigenavn.. og jeg er helt vildt med det:

Silje Kirstine

- Kirstine hed både min farmor og min oldemor :)

Med drengenavn er vi ikke helt på plads.. andet end at det skal være Mathias til mellemnavn efter Mortens farfar.

Er helt vild med Kirstine.. det ville manden ikke havde sidst men skal da klart prøve igen næste gang ;)

af drengenavn elsker jeg Johan eller Johannes.. (det vil manden dog heller ikke)

Eller Noa, det er bare et super smukt bibelsk navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mand har set olsen banden rigtig meget, og truer med, at vores børn skal hedde Keld, Børge, Benny, Egon og Yvonne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mand har set olsen banden rigtig meget, og truer med, at vores børn skal hedde Keld, Børge, Benny, Egon og Yvonne

Det er ikke helt værst, jeg syntes min mands navngivning er lige så lidt fantastisk... Keld, Kris og Kåre :lolhit

Vi havde endag talt så meget om det sjove navnevalg, at vi til vores bryllup, fik gaver fra Keld, Kris og Kåre og en graviditetstest osv. :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand mener så at vores kommende børn skal hedde Kasper junior eller Kasperine.... i Gætter aldrig hvad han hedder vel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lagt os fast på et pigenavn.. og jeg er helt vildt med det:

Silje Kirstine

- Kirstine hed både min farmor og min oldemor :)

Med drengenavn er vi ikke helt på plads.. andet end at det skal være Mathias til mellemnavn efter Mortens farfar.

Fantastisk flot pige-navn!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tror ham i maven skal hedde

Carl Johannes

Af pigenavne har vi Ellyn og så måske med Sophia som mellemnavn.. Altså Ellyn Sophia..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hørte lige navnet Zola, det synes jeg også er både sødt og flot til en lille pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der slet ikke flere, som vil deles deres tanker omkring børnenavne med os andre og give inspiration

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dreng:

Julius (den står helt klart øverst på listen hos os begge)

Kalle

Elliot

Pelle

Jonathan

Malthe

Pige:

Laura

Elisabeth

Ida

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk tænker nok deres nu.

Men I har nok hørt sangen når tiden går baglæns.

Vi er helt vilde med Clara sofie

og hvis det til den tid er en dreng måske sylvester.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da godt skrive nogle fra vores liste :)

Vi havde også navnet inden Isabella blev født:

Min liste med pigenavne:

- Liva Marie

- Sara Marie

- Isabella Marie

- Julie Marie

Mandens liste med pigenavne:

- Olivia

- Alberte

- Silke

- Lærke

Min liste med drengenavne:

- Alexander

- Falke

- Oliver

- Emil

Mandens liste med drengenavne:

- Baltazar :blink

- Magnus

- Valdemar

- Emil

Navne vi kunne blive enige om:

- Isabella

- Emil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo allerede aftalt børnenavne.

Vi har i forvejen en dejlige pige med navnet Laura.

Hvis vi næste gang får en dreng skal han hedde Alexander. Skal opkaldes efter min far (han døde 2003 og havde navnet Alex).'

Pigenavnet er værre.

Vil gerne have at navnet skal være Isabella men der er så mange der hedder det efterhånden. Så mit bud ville enten være Isa eller Bella. Men nu må vi se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der slet ikke flere, som vil deles deres tanker omkring børnenavne med os andre og give inspiration

Jeg deler skam gerne ^_^

Hvis det bliver en pige, så har vi talt om Madicken. Min frygt for at det hurtigt bliver til "madikken" er stor, men nu ser vi. Jeg kan også godt li' Vilde til en pige :-) Dreng så har vi kun kort snakket om Villum :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg deler skam gerne ^_^

Hvis det bliver en pige, så har vi talt om Madicken. Min frygt for at det hurtigt bliver til "madikken" er stor, men nu ser vi. Jeg kan også godt li' Vilde til en pige :-) Dreng så har vi kun kort snakket om Villum :-)

jeg synes, det er nogle anderledes men seje navne i har på listen. I er i hvertfald sikre på, at der ikke er 5 i børnehaven/klassen som hedder det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi ikke have flere, men havde vi fået en dreng denne gang skulle han havde heddet Elliot :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også godt kommme med de navn som jeg kan lide og dem som mand synes om..

Pigenavne

Lotus (kan manden også godt lide)

Pi

Bella

Liv

Lykke (Min fars mellemnavn døde april i år)

kimmy

Elisa

Drengenavne

Malte

Mick

Zack

laurits

Pawlo

Jeg er nok mest til de lidt anderleds og speciel navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sjovt at se forskellige navneforslag - også se genkendelsen ;o)

Min mand har 2 piger fra tidligere forhold: Cecilie og Annesofie.

Så jeg synes, at der skal være en vis harmoni mellem deres navne og en lille ny's navn.

Men efter nogen tovtrækkeri - og det er jo heller ikke aktuelt endnu- er vi nået frem til:

Min mands foretrukne navn:

Mikkel (og her er jeg SLET ikke enig - jeg forbinder navnet med en "stor, frygtindgydende gut fra skolen, som jeg var SÅ bange for) :box

Han er så skråsikker på, at han får en dreng, når vi engang når dertil, så han har ikke engang nævnt et pigenavn - men jeg har allerede konkluderet, at vi kommer på arbejde, hvis vi får en pige - så bliver vi aldrig enige :P

Mine foreslag til dreng:

Benjamin (som BEGGE pigerne også er RET vilde med - også ville børnenes navne være A-B-C) :P

Jonathan (er min mand faktisk så småt begyndt at kunne lige - også er det nok en fordel, at den gamle sang "Jonathan" med Back to Back er en af Hans' yndlingssange) ;)

Hvis pige er jeg klart mere alternativ- og vil gerne have et lidt specielt navn.

Madicken (man kan vel sin "Børnetime" ;)

Ida

Filucka

Philippa

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes, det er nogle anderledes men seje navne i har på listen. I er i hvertfald sikre på, at der ikke er 5 i børnehaven/klassen som hedder det...

Tak :-) Du har helt ret. Vi vælger dog bare det vi kan li' :D Det er altid så hyggeligt at snakke navne :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sjovt at se forskellige navneforslag - også se genkendelsen ;o)

Min mand har 2 piger fra tidligere forhold: Cecilie og Annesofie.

Så jeg synes, at der skal være en vis harmoni mellem deres navne og en lille ny's navn.

Men efter nogen tovtrækkeri - og det er jo heller ikke aktuelt endnu- er vi nået frem til:

Min mands foretrukne navn:

Mikkel (og her er jeg SLET ikke enig - jeg forbinder navnet med en "stor, frygtindgydende gut fra skolen, som jeg var SÅ bange for) :box

Han er så skråsikker på, at han får en dreng, når vi engang når dertil, så han har ikke engang nævnt et pigenavn - men jeg har allerede konkluderet, at vi kommer på arbejde, hvis vi får en pige - så bliver vi aldrig enige :P

Mine foreslag til dreng:

Benjamin (som BEGGE pigerne også er RET vilde med - også ville børnenes navne være A-B-C) :P

Jonathan (er min mand faktisk så småt begyndt at kunne lige - også er det nok en fordel, at den gamle sang "Jonathan" med Back to Back er en af Hans' yndlingssange) ;)

Hvis pige er jeg klart mere alternativ- og vil gerne have et lidt specielt navn.

Madicken (man kan vel sin "Børnetime" ;)

Ida

Filucka

Philippa

Det lyder som om vi holder af de samme navne :D Filippa er også på min liste, dog stavet anderledes. Ligesom Cornelia også er et yndlings - jeg ved dog bare ikke om jeg kan kalde mit eget barn det :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER