metten86

OMG! - Nu har jeg hørt det med..

31 indlæg i dette emne

Da jeg hentede Hannah i dagpleje i dag, siger hendes dagplejemor;"Ja, hvis du undrer dig over at Hannahs body kun er knappet med 1 knap, er det fordi vi netop har fået at vide i legestuen, at vi ikke må knappe alle 3, af hensyn til vores fingre". Ahhh WHAT, tænkte jeg bare.. :blink :blink :blink :blink

Altså! - Jeg er "all for" at skåne vores kære dagplejemødre, så meget som muligt. Både min mor og søster er dagplejere og jeg ved hvor hårdt den kan være i dagligdagen med så mange børn.. Men come on, nu står hun f*ndme og fortæller mig, at hun ikke må give min datter tøj på (ordentligt) efter et bleskift, fordi hun kan risikere at få gigt i fingrene (eller sådan noget lignende. :unsure :klap

Er det bare mig der synes at det er for meget??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay :blink

Det har jeg da aldrig hørt før. Synes godt nok det virker lige i overkanten :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :blink

Det har jeg da aldrig hørt før. Synes godt nok det virker lige i overkanten :blink

Hannahs DP havde som sagt også først fået det at vide i dag. Og min mor og søster havde ikke fået noget at vide, men de er heller ikke i samme gruppe som Hannahs DP.. :rolleyes Så det kommer måske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det har jeg dælme ikke hørt før men men ved ikke hvad jeg skal sige <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Underligt... Hvad hvis det var en heldragt med knapper?!

Jeg har aldrigt hørt om det før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ser jeg lige tiden an og ser om hun har planer om at rette sig efter de nye regler. Hvis Hannah for fremtiden kommer hjem hver dag med en body, som ikke er knappet ordentligt, så ringer jeg lige til kommunen og hører om det da virkelig kan være rigtig, at DP ikke må klæde mit barn ordentligt på mere.. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det synes jeg er langt ude :blink

Men... Min mor er dagplejer og er faktisk blevet opereret i fingrene pga. noget overbelastning :unsure Men alligevel... Det kan da ikke nytte noget at børnene ikke kan få tøj på :blink Jeg kan ikke forestille mig, at min mor har tænkt sig at rette sig efter det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det ikke i vores kommune, men jeg har hørt det fra andre kommuner, så i er ikke de eneste :)

Der er steder hvor de fraråder forældrene at give børnene bodyer på, grundet knapperne...Gad vide hvad de gør med heldragter, for der kan dælme være mange knapper i :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kommunal dagplejer og vi har ikke fået noget af vide om det i vores kommune. Om det kommer ved jeg ikke, det skulle ikke undre mig at kontoret kunne finde på at komme med sådan et underligt forslag, som ikke vil blive fyldt her hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er helt okay, at man finder løsninger hvorpå en dagplejer kan udføre sit job, så h*n slider mindst muligt på sig selv - f.eks. barnevogne med motor og stiger, så børnene selv kan kravle op på puslebord osv.

Jeg ved godt at 3 knapper på 4-5 børn, kan blive til rigtig mange knapper, som skal lukkes i løbet af en uge, en måned, et år osv.. Men jeg må indrømme, at jeg synes det er en del af jobbet, at give barnet tøj på - ordentligt.

Jeg arbejder med værktøjer hver dag og vil sammenligne ovenstående med, at jeg nægter at bruge skruemaskinen fordi jeg kan risikere dårlige håndled eller lignende.. Hvis I forstår hvad jeg mener.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lidt for mærkeligt, jeg sidder ved min computer hele dagen og det kan mærkes i håndleddet.. tænk hvis jeg kun måtte bruge den i antal timer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hahahhaha

Jeg har faktisk længe undret mig over at Josefines body altid kun har været lukket med 1 knap :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også dagplejer, og vi har heller ikke fået noget af vide om det. Men kender en del dagplejere, der gør sådan. Jeg kan godt finde på, kun at knappe 2 af knapperne på bodyer. Især hvis det er de genstridige knapper, der ofte er. Men kan altså godt føle mig lidt dum!! :rolleyes :lolhit Men 1 knap, det kan altså ofte ikke holde bodyen på plads.

Man kan jo sige at løsningen kunne være at give sit barn undertøj på. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har det været i vores dagpleje de sidste 5 år. Jeg synes også det var mærkeligt i starten, men nu er det bare helt naturligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er det måske ikke så unormalt endda, men det ændrer ikke på at jeg synes det er noget mærkeligt noget.. :rolleyes <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrede mig faktisk over det, da Victoria startede i dagpleje!

Men efter flere forskellige gæste-dagplejere, der gjorde det samme, blev vi enige om herhjemme, at det nok var bevidst :)

Så I Odense er det meget normalt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, så må de da snart ikke ha body'er på længere eller noget med trykknapper

eller bare knapper for den sags skyld.

hvor underligt :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten måtte vi ikke have buksebleer med i Isabellas gamle DP. Begrundelsen var, at så kunne hun ikke give hende ble på uden at tage bukserne af :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten måtte vi ikke have buksebleer med i Isabellas gamle DP. Begrundelsen var, at så kunne hun ikke give hende ble på uden at tage bukserne af :blink

Den har jeg også lige fået af vide, men hun sagde så at det var specielt her om vinteren, fordi de så skulle tage bukserne helt af :blink Måtte så også lige sige, at jeg sætter STOR pris på, at Tilde ikke bliver skiftet udenfor til vinter!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har jeg også lige fået af vide, men hun sagde så at det var specielt her om vinteren, fordi de så skulle tage bukserne helt af :blink Måtte så også lige sige, at jeg sætter STOR pris på, at Tilde ikke bliver skiftet udenfor til vinter!!

Ja, det ville da være langt det rareste :D

Ej, jeg forstår altså ikke helt, hvordan man kan tørre ordenligt, hvis bukserne ikke er helt af? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ville da være langt det rareste :D

Ej, jeg forstår altså ikke helt, hvordan man kan tørre ordenligt, hvis bukserne ikke er helt af? :blink

Hun fortalte, at de skulle kunne skifte en ble udenfor til vinter uden at tage bukserne af dem :blink

Nej et kursus i bleskift og så er det klaret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hannahs DP foretrækker også almindelige bleer frem for buksebleer, men det er ikke en regel som sådan.. Men det næste bliver vel, at der ikke ikke må være snørrebånd i skoene eller lynlås i jakken. I så fald bliver skoene i hvert fald ikke snøret og jakken ikke lukket.. :rolleyes

Spøg til side. Jeg synes det er gjort rigtig mange fine tiltag for at skåne de kære DP´ere, men det her er langt ude synes jeg.. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med buksebleer synes jeg da er fuldt forståeligt? Og der er da ikke meget at tørre, når de bare har tisset?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i BH / DP og jeg HADER buksebleer.

Er det en tisseble bliver den skiftet stående og ved buksebleer skal alt tøjet af, hvor alm. bleer kan skiftes kun med at tage bukserne ned.

I Linus BH var buksebleer forbudt da det er en skovbørnehave, dvs. bleer bliver skiftet udendørs - også i snestorm og frostvejr. Ved at have alm. bleer kan de skiftes stående og meget, meget hurtigere end buksebleer.

Buksebleer sælger sig selv på at 'så kan børnene tage dem af og på lige som bukser'.

Alm. bleer er meget hurtigere og lettere at få af for børnene ift. buksebleer (når de skal skynde sig på wc) så de er klart at foretrække, og bleen er væk med det samme modsat en våd tisseble der hænger om anklerne på barnet mens det sidder på toilettet.

Det kan godt være at børnene selv kan få buksebleerne på, men de skal som sagt have alt tøjet af = de sidder på gulvet med bar mås (og selvom vi gør alt for at holde rent er et børnehavebadeværelsesgulv ikke særligt rent til sådan en bar mås). Og er bleen våd skal de jo ikke trække den op igen, men have den af, og en godt tissevåd bukseble som barnet selv skal tage helt af kan være svært. Enten tages den af lige som bukser = tis tværet hele vejen ned af benene, eller også skal den hives op i siderne = svært for et barn uden så mange kræfter som en voksen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER