Nitzen1987

Terminsdato - hvor meget ændrede den sig undervejs?

21 indlæg i dette emne

Jeg har lige været til en tidlig scanning i dag, dr viste det fineste hjerteblink :loveshower

Lægen målte spiren til 6 mm, hvilket svarer til at jeg er 6+1, men han sagde også, at det sagtens kunne ændre sig til NF-scanningen om 6-7 uger... Min læges og min egen terminsberegning siger, at jeg er 6+4 i dag, så der er lige en tre dages forskel... Hvor meget er I blevet rykket frem og tilbage ved forskellige lægebesøg og scanninger? Stemte det overens med jeres egen beregning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh hvor er det bare dejligt med hjerteblink :glad

Den terminsdato jeg selv kom frem til var den samme som lægen og NF sagde, så min er slet ik blevet rykket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter NF blev jeg rykket 3 dage første gang og 1 dag anden gang. De kom så 3 dage og 4 dage før tid alligevel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Sebastian regnede jeg selv med en termin der hed den 11. december ifølge skanning blev terminen til 17 december.

Denne gang regnede jeg selv med en termin der hedder 18 marts, min læge regnede med den 21 marts men skanning sagde den 13. marts.

Tillykke med graviditeten, dejligt at skanningen gik godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge min egen beregning havde jeg termin d. 10. august

Ifølge tidlig scanning havde jeg termin d. 5. august

Ifølge NF havde jeg termin d. 9. august

Jeg fødte d. 6. august :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev rykket 3 dage frem... min søster blev rykket 3 dage tilbage... :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til NF blev jeg rykket fra den 15. marts til 14. marts - Han blev født 7. marts, præcis én uge før termin :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev rykket 13 dage frem til nf i forhold til lægens beregning. Og fødte 13 dage over tid -et barn der bestemt ikke lignede det var gået over tid. JM på fødegangen mente den egentlige termin nok var et sted i mellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Isabella blev jeg rykket en uge frem til nf. Men det er så fordi jeg har æl meget tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egen beregning: 26. december (og den er jo rimelig sikker ift. scanning hos gyn på Æl-dag - den kan i hvert fald ikke ligge før! ;))

Tidlig scanning hos gyn: 28. december

Kønsscanning i 16. uge: 26. december

NF og MD sagde begge: 24. december

Det bliver spændende hvornår hun kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Josefine var jeg først sat til 18 September ifølge lægens beregning, NF rykkede termin til den 8 september... jeg fødte den 19 september ;)

Nu har jeg selv regnet mig til at være 7+4 idag, termin 27 maj.. så glæder mig til at se om de igen finder på at rykke min termin ved NF.. gerne i den gode retning så man får lidt tidligere barsel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke hvor dejligt med hjerteblink :glad

da jeg var til læge første gang fik jeg en terminsdato der hed d. 18 feb. da jeg var til nf scanning rette hun datoen til den 25 feb. og da jeg var til md scanning sagde hun at det stadig var den 25 feb. :loveshower

min veninde som har termin på søndag har haft den samme terminsdato hele vejen igennem så det er ikke atid den bliver rykket :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Isabella blev jeg rykket en uge frem til nf. Men det er så fordi jeg har æl meget tidligt.

Nogenlunde det samme her og af samme årsag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Isaac blev jeg til NF rykket en dag tilbage, så jeg i stedet for den 18. september ville have termin den 19. Isaac kom dog først 17 dage efter og var stærkt overbåren, så terminen menes ikke at have været præcis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter egen beregning med positiv ægløsningstest: 1. december.

Til TS ændrede de det til: 30. november.

Ifølge NF er min termin nu: 28. november og det er der ikke blevet rykket på efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke og dejligt med fiiiin scanning!

Jeg tror jeg regnede mig nogenlunde frem til ca.4-5. januar

Lægen sagde 29. december

Scanningen sagde 6. januar....

Så vi satser på hun kommer efter d. 4 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regnede mig selv frem til 6. juni, og det var lægen enig i.

Til NF blev den rykket 1 dag til 7. juni.

Jeg fødte så først den 20. juni :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til en tidlig scanning i dag, dr viste det fineste hjerteblink :loveshower

Lægen målte spiren til 6 mm, hvilket svarer til at jeg er 6+1, men han sagde også, at det sagtens kunne ændre sig til NF-scanningen om 6-7 uger... Min læges og min egen terminsberegning siger, at jeg er 6+4 i dag, så der er lige en tre dages forskel... Hvor meget er I blevet rykket frem og tilbage ved forskellige lægebesøg og scanninger? Stemte det overens med jeres egen beregning?

Hvor dejligt at du kunne se et fint hjerteblink :) Tillykke med din graviditet :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min termin blev rykket fra d. 2 til d. 3 april....

Men Jamie kom først d. 10 :rolleyes

Mener faktisk at jeg blev sat lidt tilbage (2 eller 3 dage), da jeg blev scannet i 9+4.

Men det blev ikke skrevet på, da hun sagde at det var meget svært at fastslå så tidligt. og at de kunne se det bedre til NF.

Så din endelige dato får du til NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej - er lige logget på BK efter at have været væk i laaang tid, og så kan jeg se at du er blevet gravid! Fantastisk!

Nå men til spørgsmålet ..

Termin e. egen beregning: 24. marts 2012.

Termin e. tidlig skanning: 28. marts 2012.

Termin e. NF: 24. marts 2012.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg fik lavet vandrejounal hos lægen satte hun mig til d 24 feb, og da jeg kom til nf scanning satte de mig til d 23 feb, og den ville de ikke rykke mere ved, så her til md scanning, var det stadig samme termindato, så en enkel dag var der imellem læge og sygehuset:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER